הארלי דיווידסון נמצאת במגמה שלילית בשנים האחרונות, ושנת 2020 לא האירה פנים – כשנרשמת ירידה חדה של 17.4% במכירות העולמיות.
חברת האופנועים האמריקאית הארלי דיווידסון נמצאת בתקופה קשה מאוד מבחינת זהות ומכירות. רבות כתבנו השנה על מאמצי ייעול ושיפור במוצרים ובהשקעות, אשר אמורים לשפר את המספרים המתפרסמים בסוף השנה. בדו"ח השנתי שפרסמה הארלי דיווידסון מתפרסמים נתוני המכירות של שנת 2020, אשר היו קשים לכל היצרניות באשר הן לאור מגיפת הקורונה ששיתקה את המשק העולמי, אך רובן התאוששו ברבע האחרון של השנה והפגינו נתונים אופטימיים שמיתנו את ההפסדים.
בשנת 2019 מכרו בהארלי 218,273 יחידות ברחבי העולם (מתוכם 125,960 יחידות בארצות הברית), כאשר בשנת 2020 המכירות העולמיות צללו ל-180,248 יחידות (103,650 בארצות הברית; ירידה של 17.7%) – צלילה של 17.4 אחוזים. בישראל, נתוני המכירות של הארלי הראו עלייה קלה מ-255 יחידות ב-2019 ל-268 יחידות ב-2020.
תכנית ההבראה של החברה האמריקאית הוותיקה תמשיך לעבוד ב-2021. תכנית החיווט מחדש (The Rewire) כבר גנזה את הברונקס 975 עוד לפני שהתחיל ייצורו, והמשיכה עם יציאה חד-צדדית מהשוק ההודי, שהוא השוק הדו-גלגלי הגדול ביותר בעולם. בהארלי ניסו להשיג דריסת רגל בהודו כבר לפני עשור, אך מכירות נמוכות כבר לא מצדיקות את כל מערך השיווק היקר שהוקם שם.
הצעד הבא היה קטיעת ליין דגמי הספורטסטר הקלאסיים בכל אירופה. הצעד נובע בעיקר באי העמידה בתקנות זיהום האוויר יורו 5 ואי היכולת של הארלי להשקיע את המשאבים בפיתוח מנוע חדש שיעמוד בתקנות. אך לא מן הנמנע שהאמריקאים יחזירו את הדגם – ששורשיו הולכים אחורה עד לתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת – בגרסה חדשה ומודרנית בעתיד. ב-22 בפברואר יחשפו האמריקאים את דגם האדוונצ'ר החדש – הפאן אמריקה 1250 – בו הם תולים תקוות רבות.
הבעיה של הארלי היא פשוטה ! פעם "פטריוט" אמריקאי היה קונה הארלי ורק הארלי היום יש גם אינדיאן וזו חותכת במכירות של הארלי . הפתרון שהארלי מנסים הוא פניה לקהלים שונים לכן כל כך חשובה להם הצלחת הפאן אמריקן השונה מכול מה שהם מוכרים כרגע ומשהו שאין למתחרה מבית – אינדיאן .