דף הבית / חדשות / הארלי דיווידסון חושפת את ה-X350 – בייבי הארלי
Harley-Davidson-X350

הארלי דיווידסון חושפת את ה-X350 – בייבי הארלי

בהארלי דיווידסון חושפים את הבייבי-הארלי - ה-X350, שנבנה בשיתוף פעולה עם בעלת הבית הסינית של בנלי, ומכוון בשלב ראשון לשווקים במזרח

בהארלי-דיווידסון נכנסים לתחום חדש – אופנועים בנפח של מתחת ל-500 סמ"ק – עם ה-X350 ובהמשך עם ה-X500. שני אלו נכנסים למשבצת הבייבי-הארלי הקטנים והזולים ביותר בהיצע האופנועים של היצרנית ממילווקי.

הפרויקט המדובר הולך אחורה לשנת 2019 לאחר שנים לא פשוטות עם בריחת לקוחות וירידה במכירות – שממשיכה עד היום. כחלק מתכנית אסטרטגית להוסיף לקוחות ומכירות בחרו בהארלי בזמנו להשקיע בתחום החשמלי ותחום האדוונצ'ר (עם הפאן אמריקה 1250) – זאת במטרה לגייס לקוחות חדשים שמעולם לא ראו את עצמם על אופנוע של מלאכי הגיהינום.

הארלי דיווידסון X350
הארלי דיווידסון X350

אחד מהתחומים אליו פונים האמריקאים הוא אופנועים מתחת ל-500 סמ"ק, שם המכירות והכסף הגדול נמצאים – בטח בשווקים כמו במזרח ובאירופה. לשם כך הוכרז בזמנו שיתוף פעולה עם חברת QJ Motor הסינית, בין השאר בעלי הבית של המותג בנלי, במטרה לייצר בייבי הארלי. לקח זמן לסיים את הפיתוח, וגם הקורונה לא עזרה בכך, עד ליום ו' האחרון בו נחשף לשוק הסיני ה-X350.

הבסיס הוא הבנלי 302S עם מנוע טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח 353 סמ"ק עם 36 כ"ס ו-3.1 קג"מ, שמספיקים למהירות מרבית מוצהרת של 143 קמ"ש. יש מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ מלפנים מתכוונן ובולם אחורי יחיד עם כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. הבלימה מתבצעת באמצעות דיסק כפול מלפנים ויחיד מאחור. החישוקים בקוטר 17″ עם צמיגים במידות 120/70 מלפנים ו-160/60 מאחור. בסיס הגלגלים עומד על 1,410 מ"מ וגובה המושב 817 מ"מ. מיכל הדלק מכיל 13.5 ליטר (וצריכת דלק מוצהרת של 20 ליטר/ק"מ) והמשקל המלא עומד על 195 ק"ג. אין עזרי אלקטרוניקה למעט ABS ופנסי LED.

בהארלי יחשפו בהמשך גם את גרסת ה-X500, שמבוסס על הבנלי לאונצ'ינו 500. גם כאן, מנוע טווין מקבילי בנפח 500 סמ"ק עם 47.6 כוחות סוס ב-8,500 סל"ד, 4.6 קג"מ ב-5,000 סל"ד. אם נסתכל על מפרט הבנלי, אז המימדים צפויים לעמוד על 1,460 מ"מ לבסיס הגלגלים וגובה מושב של 815 מ"מ, כשהמשקל יעמוד על 207 ק"ג. טרם ידוע מועד ההשקה של גרסת ה-500.

שתי הגרסאות של ההארלי דיווידסון X החדשות מיועדות בשלב הראשון לשוק הסיני, כאשר אין מידע לגבי אירופה (או ארצות הברית לצורך העניין). הערכה שלנו היא שה-X350 וה-X500 כן ימצאו את דרכם בסופו של דבר גם לישראל, כאשר המטרה העיקרית היא לדאוג לעוד מכירות שיכניסו מזומנים נדרשים לחברת האם, ביחד עם לקוחות שאולי ירצו להמשיך ולגדול בתוך המותג וירכשו אופנועים אחרים של הארלי.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS-9

ק.ט.מ: גרסאות המוטוקרוס פקטורי של 2025

כמדי שנה, ק.ט.מ חושפת את גרסאות הפקטורי של דגמי המוטוקרוס, הכוללים - פרט לשפע תוספות - מערכת מדידת נתונים מתקדמת לשליטה בניהול המנוע ובנתוני הרכיבה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן