המרכיבים
- קונצרן ענק המכיל בתוכו מספר יצרני אופנועים
- יצרנית אופנועי קאסטום עם גישה מודרנית יחסית
- החלטה לשנות כיוון
- מערכת יחסי ציבור משומנת
- כסף
הוראות הכנה
- קח את השם של יצרנית אופנועי הקאסטום
- השתמש בו כדי להקים שלושה פרויקטים ספורטיביים כדי להתחיל לחלחל את הרעיון
- בדוק את תגובות דעת הקהל
- התחל לייצר אופנועי ספורט (???)
הצעד האחרון בהוראות ההכנה עדיין לא בוצע, אך לפי ראות עינינו זה מה שקונצרן פולריס הגדול הולך לעשות עם יצרנית האופנועים שלו – ויקטורי. יש לפולריס בעיה – יש לה שתי יצרניות אופנועי קאסטום – ויקטורי ואינדיאן. הן אמנם שונות מאוד במהות, אך עדיין קרובות ודי מכוונות לאותו פלח שוק. נראה שמישהו בפולריס החליט לקחת את ויקטורי למקום קצת אחר, ספורטיבי, ובצירוף מקרים קצת עצוב, ממש לא מזמן יצרנית אופנועי ספורט אמריקאית אחרת – EBR, הודיעה על פשיטת רגל ונוצר ואקום אליו ויקטורי יכולה להיכנס.
צעד ראשון: קבוצת מרוצי מאוץ
הצעד הראשון שבו חזינו היה ההודעה על קבוצת מרוצי המאוץ של החברה בתחילת השנה באליפות האמריקאית NHRA. האמת היא שפה עדיין לא חשדנו. זה נראה כמו צעד הגיוני, לדחוף מותג בקטגוריית מרוצים פופולרית בארצות הברית. אחר כך היה עוד איזה רמז – סרטון של שני אופנועי קאסטום של החברה עושים דריפטים במסלול – סרטון מגניב, אבל כזה שכבר גרם להרמת גבה.
שני הצעדים הבאים הגיעו כמעט במקביל, אך מכורח הנסיבות – השתתפות בשני מרוצים בעלי פרופיל גבוה שהתקיימו יחסית בסמיכות. האחד, ה-TT באי מאן בקטגוריית האופנועים החשמליים. השני, מרוץ הטיפוס פייקס-פיק בארצות הברית. בשני המקרים ההשתתפות הייתה תחת השם ויקטורי, אך לאופנוע היה קשר רופף מאוד למותג עצמו.
צעד שני: השתתפות ב-TT Zero באי מאן
לאי מאן הגיעה החברה עם אופנוע חשמלי שאמנם נשא את השם ויקטורי, אך בפועל היה מדובר באופנוע של בראמו, אותה רכשה פולריס ממש לא מזמן. החברה הרשימה מאוד כשהרוכב לי ג'ונסטון הקיף את המסלול במהירות ממוצעת של מעל 110 מייל לשעה והפך את ויקטורי לקבוצה השנייה בהיסטוריה שמשיגה הישג שכזה. התוצאות במרוץ היו מרשימות לא פחות – לי ג'ונסטון סיים על הפודיום עם מקום שלישי מכובד ומהירות ממוצעת של 111.620 מייל לשעה. גיא מרטין, שהחליף אל ווילאים דנלופ הפצוע, סיים במקום הרביעי.
צעד שלישי: השתתפות במרוץ פייקס-פיק בארה"ב
הצעד האחרון היה ההשתתפות במרוץ פייקס-פיק, אליו הגיעה החברה עם אופנוע שבנתה במיוחד למרוץ בשיתוף עם רולנד סנדס. האופנוע היה מהיר מאוד תחת ידיו של עיתונאי המגזין האמריקאי Cycle World – דון קנט. הוא אמנם לא סיים את המרוץ בגלל בעיית אלקטרוניקה שנוצרה בנפילה במהלך המרוץ, אך האופנוע עצמו היה מהיר וקיבל הרבה תשומת לב.
אז מה בדיוק צפוי לנו מויקטורי אנחנו לא יודעים, אבל הכיוון הכללי די ברור – להתרחב לכיוון הרבה יותר ספורטיבי. זה לא אומר שלא נראה יותר אופנועי קאסטום מהחברה, אך לא נופתע אם נזכה לראות אופנוע ספורטיבי אמריקאי אמיתי, כזה כמו שאריק ביואל חלם שיהיה ואולי ויקטורי תהיה זאת שתגשים את החלום.