ידיעה מעניינת עם השלכות עתידיות על כל העולם: הירו, יצרנית אופנועים וקטנועים הודית גדולה, חוברת ל-gogoro, חברה לאנרגיה חשמלית, על-מנת להקים רשת תחנות החלפת סוללות בהודו.
הירו (Hero MotoCorp Ltd) היא חברה הודית שעד תחילת שנות האלפיים הייתה מחוברת להונדה. כשדרכם נפרדו הירו פרחה והפכה להיות – לפי המספרים שמספרים שם – ליצרנית האופנועים הגדולה ביותר מבחינת נפח מכירות בעולם כולו. ההודים מייצרים קטנועים ואופנועים פשוטים בארבעה מפעלים בהודו ובמזרח.
הודו מהווה את אחד משוקי הדו-גלגלי הגדולים בעולם עם מעל ל-225 מיליון כלים. באופן טבעי זיהום אוויר הוא נושא משמעותי שם, כבכל מקום. הירו חברו ל-gogoro, אשר מייצרים אנרגיה חליפית וכן קטנועים חשמליים המיובאים ארצה על-ידי מטרו מוטור. לגוגורו יש רשת תחנות החלפת סוללות לקטנועים חשמליים בטייוואן עם מעל ל-2,000 תחנות החלפה אשר אחראיות על כ-200,000 החלפות סוללה ביום.
שתי היצרניות חברו יחדיו על-מנת להקים רשת תחנות החלפה בהודו אשר תספק פתרון לבעיית הטווח שמרחפת מעל כל הנושא של הדו-גלגלי החשמלי, ועל ידי כך תספק פלטפורמה לגדילה והתרחבות של התחום החשמלי בהודו. הירו משווקים למעל ל-40 מדינות ברחבי העולם, כך שהידע והניסיון בהחלט צפוי להגיע לנקודות נוספות בעולם, וסביר להניח שביום מהימים גם לישראל.
העתיד החשמלי הולך ומתקרב, כאשר מעבר לידיעה זו יש שיתוף פעולה ענק עליו דיווחנו לאחרונה: הונדה, ימאהה, קבוצת ק.ט.מ (הכוללת גם את הוסקוורנה, גאס גאס ו-CFMOTO) וקבוצת פיאג'ו (הכוללת את המותגים פיאג'ו, וספה, אפריליה, מוטוגוצי, ג'ילרה ודרבי) עובדים על פיתוח פלטפורמת סוללות מתחלפות אשר יתאימו לכל אחד מקטנועי או אופנועי העתיד החשמליים של היצרניות. המטרה היא לקדם את עתיד חשמלי דרך פלטפורמה משותפת, שאמורה להוזיל עלויות פיתוח וייצור, לפשט את בניית תחנות ההחלפה, ולהנגיש עבור רוכבי העתיד את הפתרון החשמלי. בהונדה גם הודיעו לאחרונה על כוונתם לעבור להנעה חשמלית טהורה עבור כל החטיבות שלה, כולל דו-גלגלי, עד שנת 2040.
מטרו הוא מונופול. מעל 50% מהשוק הוא מטרו. מטרו מחזיקה פולגז? אלוהים יעזור לנו אם מטרו יקבל את גוגורו
אלוהים יעזור לנו אם מטרו יקבל את גוגורו