הונדה צפויים להציג בחודשיים הקרובים את ה-CBR600RR החדש, שככל הנראה הפעם יהיה הגרסה הבאמת סופית של הדגם האייקוני.
שוק האופנועים העולמי תסס בתחילת חודש אפריל עת פורסמו שמועות על גרסה סופר-קרבית לסופרספורט האייקוני והוותיק של הונדה, ה-CBR600RR, שאף היה אמור לשאת את שלושת ה-R-ים בשמו, כמו אחיו הגדול, ה-CBR1000RR-R. בסוף 2017 הודיעו בהונדה על הפסקת שיווקו באירופה משום שה-CBR600RR דאז לא עמד בתקנות יורו 4, וכדי שיעמוד בתקנות היה צורך להשקיע בו כסף רב. בנוסף, ההתאמה ליורו 4 עלולה הייתה לגרום לעלייה במשקל ואף ירידה בביצועים. בארה"ב, לדוגמה, הוא עדיין נמכר אך ללא שום שינוי מאז 2013.
אחיו מהבית, ה-CBR650R, עושה עבודה טובה כאופנוע ספורט-תיור מצוין, זול יחסית ומוצלח מסחרית. לכן, הכיוון הקיצוני והיקר אליו כולם קיוו שהונדה תיקח את ה-600 כנראה ירד מהפרק. מה שכן, המנוע הנוכחי – 4 צילינדרים בנפח 599 סמ"ק עם 16 שסתומים – יישאר על כנו, ישודרג מעט, ויכוון להספק של 120-110 כ"ס. המשקל ינסה לרדת מ-200 ק"ג, ותתווסף מערכת אלקטרוניקה מלאה שתילקח מהאח הגדול.
זה אומר: יחידת מדידת אינרציה של בוש IMU ב-6 צירים, יחד עם כל המערכות האפשריות כמו בקרת זינוק, ABS להטיה – כולל מצב ספורט ומצב מרוץ, בקרת אחיזה מתקדמת הכוללת בקרת החלקה של הצמיג האחורי בהטיה (בקרת דריפט), וכמובן מצבי ניהול מנוע ואופנוע וקוויקשיפטר. בנוסף, פנסי LED היקפיים ומסך TFT צבעוני.
כאמור, ה-CBR600RR החדש (מחודש?) צפוי לצאת בחודשים הקרובים. נמשיך לעדכן.
- שיעור בהיסטוריה: הונדה CBR600 לדורותיו
מאז ה CBR600 הרגיל ואחיו ה RR, רק הורידו כמה הילוכים בהונדה.
האופנועים כבר לא מעיינים וחלשים הרבה יותר ממה שהיו, וגם התכווצו בנפח הפיזי.
כמה חבל.
אז החברות האחרות מתקדמות והונדה נוסעת ברברס.
מסתבר שגם להונדה הקטנטנים יש רברס.