שתי שלדות שונות שנחשפו בתרשים שהוגש לפטנט על-ידי הונדה, מרמזות על אופנוע נייקד ספורטיבי עתידי שיכיל את מנוע האפריקה טווין 1100.
בהונדה הגישו כפטנט ביפן שני תרשימים עם שתי שלדות שונות הרומזות על אופנוע ספורטיבי עתידי – ככל הנראה נייקד – שלפי כל ההערכות ישתמש במנוע המוכח של האפריקה טווין 1100 החדש – טווין מקבילי בנפח 1,084 סמ"ק.
בתרשים הראשון ניתן לראות אופציה לשלדת צינורות, בדומה לנייקדים האיטלקים, היקרה יותר לייצור אך מאפשרת יותר גמישות וכוחות פיתול ולפיכך תכונות ספורטיביות יותר. התרשים השני מראה שלדת עריסה קונבנציונלית. בשני התרשימים יש זרוע אחורית זהה. ניתן עוד להבחין בשני התרשימים במזלג ההפוך ובכידון הנמוך יחסית.
נפח המנוע החדש עומד על 1,084 סמ"ק, כשמהלך הבוכנה עלה מ-75 בדגם הקודם ל-81.5 מ"מ, מה שאומר גל ארכובה חדש. זה האחרון, אגב, עם זווית של 270 מעלות בין פיני הארכובה, מה שאומר שהתנהגות שיותר קרובה לווי-טווין מאשר לטווין מקבילי. במקביל לנפח המנוע, גם השסתומים גדלו בקוטרם ממנוע ה-1,000 הקודם, וכך גם גופי המצערת (46 מ"מ במקום 44 מ"מ). הבוכנות והצילינדרים עוצבו מחדש, למעשה כ-70% מחלקי המנוע באפריקה טווין 1100 הם חדשים, ובנוסף להגדלת הנפח יש גם הורדת משקל של 2.5 ק"ג במנוע לבדו לעומת קודמו. התוצאה היא הספק של 102 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט של 10.7 קג"מ ב-6,250 סל"ד. המנוע עומד כמובן בתקנות יורו 5, כשיש מערכת פליטה חדשה עם צמד ממירים קטליטיים ושסתום חשמלי לשליטה על הפליטה בסל"ד נמוך וגבוה. סביר להניח שבדגם כביש-נייקד-ספורטיבי חדש ההספק יעלה ב-20%-10%.
בשלב זה אין הרבה מה להסיק מהתרשימים, למעט האופציה – ההגיונית מאוד – שבהונדה בחרו להשתמש בפלטפורמת מנוע מוכח וקיים על-מנת ליצור, יום אחד, אופנוע מקביל להונדה CB1000R עם מנוע הארבעה צילינדרים החזק יותר, אך יקר יותר לקנייה ותפעול.
cb1100r..
נשמע מעולה !
ה cb1000r הנוכחי נראה פגז, ונוסע פגז.
בטח השדרוג ל 1100 יהיה משובח !
עכשיו רק חסר nc900x ואפשר להחתים אותי על קניה מוקדמת..