ההונדה CRF1000F אפריקה טווין החדש הצליח ליצור באז רציני בשוק האדוונצ'ר העולמי, ואף למכור כמויות מכובדות ביותר כבר בחודשים הראשונים לשיווקו. כך למשל, באיטליה לבדה נמכרו כ-1,000 יחידות מהאפריקה טווין בחודשים ינואר ופברואר 2016 בלבד – כמות אדירה בכל קנה מידה, וגם אצלנו בארץ הוא יוצר עניין רב ומוכר לא רע בכלל.
כעת בהונדה ממשיכים את הבאז סביב האדוונצ'ר החדש בעל יכולות השטח הגבוהות, ומציגים גרסת קונספט ספורטיבית, או בשמה המלא – אפריקה טווין אדוונצ'ר ספורט קונספט. הגרסה החדשה, שכרגע מיועדת לבחון את דעת הקהל העולמית ולהמשיך את המומנטום סביב האופנוע המוצלח, לוקחת את האפריקה טווין המקורי למקומות ספורטיביים יותר, והיא קרבית יותר לשטח.

הבסיס זהה בין הדגם הסדרתי לבין דגם הקונספט, אולם גרסת הקונספט זוכה לכמה שינויים ותוספות שחובבי רכיבת שטח עשויים להעריך, עם קריצה חזקה לאופנוע הדקאר המקורי של הונדה – ה-NXR750. כך למשל הורכבו על גרסת הקונספט מושב חדש ושטוח במקום המושב המדורג של הדגם המקורי, מגן גחון ענק בדומה לאפריקה טווין 750, יחידת הזנב חדשה לגמרי, כולל סבל גדול מאלומיניום לנשיאת ציוד, ויש גם מערכת פליטה קרבית של טרמיניוני וצמיגי ראלי קרביים של מישלין.
דגם הקונספט זוכה לסכמת צביעה מיוחדת בצבעים המקוריים של אופנועי הפריז-דקאר של הונדה, כהומאז' לאותו דגם אייקוני, וכדי להעצים את תחושת הקרביות הוא מוצג בלי מאותתים ומראות, אם כי אלו כן יגיעו בגרסה סדרתית, אם אכן תהיה כזו.
עם ההצלחה העולמית של האפריקה טווין במקביל להצלחה העולמית של אופנועי אדוונצ'ר מאובזרים, לדעתנו בהחלט יש מקום לגרסה כזו, ובכל מקרה אנחנו בטוחים שהונדה תמשיך לרכב על ההצלחה העכשווית של האפריקה ותשחרר בעתיד גרסאות נוספות.
