ההונדה סופר קאב, על כל דגמיו לאורך השנים, הוא הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר בכל הזמנים. יותר מ-100 מיליון יחידות מהדגם האייקוני נמכרו מאז יצאו לשווקים הסופר קאב 100 והסופר קאב 50 בשנת 1958, כשבשנת 2005 הגיעו בהונדה לציון הדרך של 50 מיליון יחידות.
כעת, במסגרת חגיגות ה-60 שנה לסופר קאב המקורי, משחררים בהונדה גרסת 125 סמ"ק חדשה בשם הצפוי סופר קאב 125. המנוע, 4 פעימות בנפח 125 סמ"ק, מוזרק דלק ועומד בתקנות זיהום האוויר העדכניות, מפיק כ-10 כ"ס וקצת יותר מ-1 קג"מ. לפי ההצהרה של הונדה, במצב החסכוני שלו המנוע הזה שורף ליטר בודד של דלק על 66.7 ק"מ (!). אל המנוע משודכת תיבת הילוכים חצי-אוטומטית בת 4 מהירויות.
השלדה חדשה לחלוטין עם מבנה של קאב קלאסי, אך העיצוב מודרני יותר ברוח הזמן. עם גלגלים גדולים, מתלים ארוכי מהלך ומשקל מלא של 109 ק"ג, הסופר קאב 125 צפוי לעבור בערך בכל מקום. יש גם תוספות אלקטרוניות ברוח התקופה כמו פנסי LED היקפיים ומפתח קרבה KEYLESS.
ההונדה סופר קאב 125 יגיע לשווקים, ובכלל זה האירופאי והישראלי, כבר בסתיו הקרוב. מחיר טרם נמסר.
עיצוב יפה אבל לא הכי פקרטי, אין מקום לקסדה אלא אם כן שמים ארגז.
וגם אין מקום למורכב
העיצוב? איזה עיצוב, זה הקאב הקלסי מ 1958 עם נגיעות של טכנולוגיה בת זמננו(עניין הלדים וכו…). הקאב תמיד הצטיין בשימושיות גבוהה, והעיצוב שלו היה מישני לחלוטין. סוס עבודה. לימים, וזה בולט בדגם היפיפה הנוכחי, מה שקלסי, נהיה גם יפה, אפילו מהמם! לגבי הכיסא, ניתן להחליף את הסבל האחורי במושב לנוסע נוסף(למורכב), בישראל הקרטלית התוספת הזאת תהיה במחיר של מליון ש"ח… פחחח. לגבי הקסדה, לידיעתך, ברוב הקטנועים שמוכר הקרטל מטרו מוטור ושות', קשה עד בלתי אפשרי להכניס לארגז "הענק" שלהם קסדות שלמות בלי שיינזקו(ולפעמים תא ה"מטען" כלל לא נסגר עליהן). הקטנועים באים מהמזרח, שם הקסדות ברובן קטנות יותר. אף אופנוען רציני לא משאיר קסדה יקרה בתאים מסוג זה(שהם נפרצים בסופר קלילות). בקאב(ובהרבה אופנועים אחרים) יש אפשרות לקשור קסדה כשהיא תלויה מבחוץ, וזה מאוד שימושי ונוח(כאשר מדובר בקסדות גנריות וזולות). באופנוע יש וו מיוחד שניתן לנעול בו את טבעת המתכת שנמצאת בכל קסדה, טבעת שתפורה לרצועה של הקסדה בדיוק למטרה הזאת. ארגז זה הכי לא שימושי שיש, אבל בישראל דוחפים את זה ללקוחות כמו לחמניות. תיק גב, שנקשר עם רצועות לסבל, או שנמצא על הגב, זה הכי שימושי. לקניה גדולה בסופר לוקחים תיק גדול. גם שק שינה ואוהל לא יכנסו לתא מטען שמתחת לכיסא, גם לא לארגז חיצוני. שלא לדבר על הובלות גדולות, כגון הובלת מקרר, שם הארגז החיצוני פשוט חוסם כל דרך לקשירה של המטען החורג. לרוב אני לוקח את הקסדה איתי, ואם צריך אני קושר אותה לאופנוע עם הטבעת המיוחדת(לדוגמה: בכניסה לבית המשפט, כי אסור להכניס קסדות לבית המשפט).
הקאב(מר' הונדה) המציא את הסגמנט הפרקטי. הקאב הוא אלוף האלופים בפרקטיקה, הוא תוכנן להיות 100% פרקטי, לאורך 60 שנה הוא נשאר נאמן לסגמנט הפרקטי, וכזה הוא גם היום. לא לחינם הוא האופנוע הנמכר ביותר בכל הזמנים, כולל ימנו אנו(למרות שחלפו 60 שנה)., ורק בישראל לא מייבאים אותו, כי לחזירים בקרטל האופנועים לא מתאים שנרכב על אופנוע ירוק (60 ק"מ לליטר), וזול, עם אפס הוצאות אחזקה.
כבר ניסו להביא לארץ דגמים דומים: קיוואי טרגט,ניפוניה בריו, הונדה אינובה אבל אף אחד לא התלהב מהפרקטיות, אז מי האשם כאן ?
יאללה… שיגיע כבר לארץ… נראה אחלה
איתן תרגיע, עוד לא שמעת כמה האופנוע הנפלא, העממי, והחינמי הזה יעלה בארץ הקומבינה.
פולגז אתם לא מעודכנים! הייצור שלו נמצא בשיאו בימים אלו ממש. דוגמאות ממנו כבר נשלחו לפני מספר חודשים לסוכנויות דגל בעולם(ישראל היא לא סוכנות דגל של שום מותג אופנועים). השיווק של הקאב החגיגי מתחיל באזור פברואר 2019. עד היום הונדה אופנועים ישראל לא ציצה בנושא, ואף לא ציוץ קטנטן, אז כנראה שלא נזכה לראות אותו בישראל, לא ביג דיל בהתחשב במחיר הקרטלי שהם היו מצמידים לו. מחיר יעד בארצות הברית: 3,600$. יחי קרטל האופנועים הישראלי לנצח נצחים!
כקטנוע עירוני הסופר קאב מצוין והונדה תרויח גם מזה. ביוון יש אלפים מהדגם הישן. אני קונה כשיגיע
מישהו יודע אם הגיעו הונדה קאב לארץ או מתי יגיעו