דף הבית / חדשות / הונדה חוזרת ל-2 פעימות
exp-2

הונדה חוזרת ל-2 פעימות

הגישה פטנט על מנוע דו-פעימתי מודרני ומוזרק, ואנחנו חושבים אילו כלים היינו רוצים לראות עם המנוע הזה

מנועי 2 פעימות יפניים לאופנועים נעלמו כמעט לחלוטין בשני העשורים האחרונים. הסיבה העיקרית היא זיהום אוויר. אפילו במוטוקרוס ובמסלולים סגורים ה-2 פעימות היפניים הפכו כולם ל-4 פעימות (למעט ימאהה שעדיין שומרת על הגחלת עם סדרת ה-YZ), ושלא לדבר על ה-Moto2 ו-Moto3.

כעת הונדה מפתיעה עם מנוע 2 פעימות חדש ומודרני, מוזרק דלק, שאמור לשמור על היתרונות של 2 פעימות, אבל עם זיהום אוויר דומה לזה של מנועי 4 פעימות. המנוע עצמו טרם נחשף, אבל מסמכי הפטנט שהוגשו על ידי הונדה כן. מדובר כאמור במנוע 2 פעימות עם הזרקת דלק ישירה ועם שסתום פליטה בראש הצילינדר. אגב, להונדה כבר היה מנוע דו-פעימתי נקי בסוף שנות ה-90 שהותקן בדגם קונספט לדקאר שנקרא EXP-2 (בתמונה בראש הידיעה), אבל הוא נגנז מהר מאוד.

מנוע 2 פעימות מודרני ומוזרק עם זיהום אוויר מינימלי כבר קיים, ככל הנראה. ק.ט.מ למשל כבר הודיעה לפני כשנתיים כי מנוע כזה לסדרות האנדורו והמוטוקרוס שלה סיים את תהליך הפיתוח שלו והוא מוכן לייצור, אבל הוא יקר כמו מנועי ה-4 פעימות הגדולים, ולכן כל עוד מנועי הדו"פ הנוכחיים מצליחים לעבור את תקנות זיהום האוויר – ממשיכים להשתמש בהם.

אנחנו עדיין לא יודעים באילו כלים הונדה תיישם את המנוע הזה, אם בכלל, אבל עד שיהיה מידע נוסף מצד הונדה – אנחנו מרשים לעצמנו לפנטז על הכלים הדו-פעימתיים של הונדה שהיינו רוצים לראות עושים קאמבק.

CR250R

המוטוקרוס האייקוני של הונדה, ששנים על גבי שנים הוביל את המוטוקרוס והסופרקרוס בארה"ב ובעולם. על הדרך שיחזירו את ג'רמי מק'גראת' לרכוב ובכלל נהיה מבסוטים.

CR250R - ערסים יודעים מה טוב!
CR250R – ערסים יודעים מה טוב!

הונדה CR500R

אחד המוטוקרוסים המטורללים שיוצרו אי-פעם. מנוע דו-פעימתי בנפח 500 סמ"ק, שעל פי ההערכות הפיק למעלה מ-60 כ"ס. על 100 וקצת ק"ג, כן? מכונה שהייתה גדולה על כל מי שרכב עליה, ושמתהפכת אחורנית בהילוך חמישי בפול גז. שנתו האחרונה של ה-CR500R הייתה ב-2001, ונשמח להניח את הישבן שלנו על אחד כזה מודל 2016.

CR500R שנת 95 - מכונה מטורללת
CR500R שנת 95 – מכונה מטורללת

הונדה NSR500

אופנוע הגרנד-פרי האגדי של מיק דוהאן הלא פחות אגדי. מנוע V4 דו-פעימתי עם למעלה מ-200 כ"ס. בגרסה של דוהאן הוא היה בתצורת 'ביג-באנג' – כלומר ארבע מכות הכוח מארבעת הצילינדרים מתקבלות בסמוך אחת לשנייה, ונותנות לגלגל האחורי מספיק זמן להתאושש ולייצר אחיזה. דו-פעימתי מטורלל, אבל נשלט. היינו שמחים לגרסה מודרנית כזו לכביש הציבורי, ואתם יודעים מה? אנחנו מסתפקים גם ברפליקת 250 סמ"ק לכביש הציבורי, סטייל סוזוקי RGV250. כאלה אנחנו – צנועים.

ה-NSR500 של דוהאן לגרנד-פרי - גם 250 סמ"ק הולך!
ה-NSR500 של דוהאן לגרנד-פרי – גם 250 סמ"ק הולך!

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2014-lotus-c-01

האופנוע של לוטוס עומד למכירה פומבית

אופנוע יחיד ומיוחד שפותח על-ידי חברת הבוטיק לוטוס יעמוד למכירה פומבית בחודש הבא ויכול להיות שלכם תמורת 2 מיליון שקל

4 תגובות

  1. אבא שלי לימד אותי ואני מעביר את זה לילדים שלי, טעם טוב הוא טעם נרכש, וכמתנה לעצמי לגיל 50 רכשתי CR250R
    לדעתי אין אופנוע עם יחס "פאן" תמורה לכסף גבוה יותר מ-CR250R, הוא כנראה גם ההוכחה שאופנועי שטח "לא התקדמו הרבה" מ-2007 שנת הדגם האחרונה, אלא בעיקר נכנעו לאופנות ירוקות, ותעלולי שיווק של החברות
    ואני מוחל לך על התיוג כערס :-)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO