דף הבית / חדשות / הונדה חושפת: CB1000 הורנט חדש ל-2025
25YM Honda CB1000 Hornet
25YM Honda CB1000 Hornet

הונדה חושפת: CB1000 הורנט חדש ל-2025

בהונדה מרחיבים את משפחת ההורנט ומציגים CB1000 הורנט חדש עם 150 כ"ס, שלדה חדשה, אלקטרוניקה בסיסית ועיצוב הורנטי מודרני

לאחר שהציגו את גרסת הקונספט בתערוכת מילאנו 2023, ה-CB1000 הורנט של הונדה הופך להיות רשמי וגם יציע גרסת SP.

בהונדה מרחיבים את משפחת ההורנט. אחרי ה-CB750 הורנט ובמקביל לשינוי שמו של ה-CB500F ל-CB500 הורנט ועיצובו בקורלציה למשפחה המתהווה, חושפים בהונדה את ה-CB1000 הורנט החדש – הנציג הבכיר במשפחת ההורנט החדשה, עם מנוע 1,000 סמ"ק.

25YM Honda CB1000 Hornet
25YM Honda CB1000 Hornet

ההורנט 1,000 הוא אופנוע חדש לחלוטין ומחליף את ה-CB1000R. מנוע ה-4 צילינדרים בנפח 999 סמ"ק נלקח מה-CBR1000RR מהדור הקודם, כשבהונדה ביצעו בו מספר שינויים על-מנת להוריד את ההספק מ-189 כ"ס ל-152 כ"ס ב-11,000 סל"ד ולעבות את טווח המומנט הזמין ל-10.6 קג"מ ב-9,000 סל"ד.

השלדה חדשה לחלוטין, מחליפה את את שלדה הקורה המרכזית של ה-CB1000R, והיא בתצורת צמד קורות פלדה. הבולמים הקדמיים הפוכים, מסוג SFF-BP של שוואה בקוטר 41 מ"מ (לעומת 43 מ"מ ב-CB1000R), מתכווננים בשיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. מאחור יש זרוע אלומיניום עם בולם יחיד ומנגנון לינקים, כשהבולם בעל כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה. הבלמים הקדמיים עם דיסקים צפים בקוטר 310 מ"מ וקליפרים רדיאליים של ניסין, והצמיג האחורי מתכווץ במידה מ-190/55 ל-180/55. בסיס הגלגלים הוא 1,455 מ"מ, מיכל הדלק מכיל 17 ליטרים, המשקל המלא עומד על 211 ק"ג, כשחלוקת המשקל היא 51.2% לפנים ו-48.8% לאחור.

מערכות האלקטרוניקה והבקרות מלאות כצפוי עם מצערות חשמליות ו-3 מצבי רכיבה מובנים עם עוד 2 להתאמה אישית, יש מערכת ABS ומערכת בקרת אחיזה – לא להטיה, בקרת ווילי ובקרת בלימת מנוע. יש מסך TFT חדש בגודל "5, שכמו כל האופנועים החדשים של הונדה מתממשק לטלפון הנייד עם האפליקציה של הונדה.

העיצוב רזה וקרבי, עם מיכל דלק צר, זנב מינימליסטי ומודרני, ומסיכה קומפקטית וקרבית שיותר ממזכירה את החזית של הדוקאטי סטריטפייטר ושל הקוואסאקי Z1000. כמובן שהפנסים כולם הם מסוג LED.

בהונדה מציעים גם גרסת SP בכירה יותר עם שסתום מיוחד במפלט (Revolutionary Controlled) אשר יספק יותר כוח ורעש מעל ל-5,700 סל"ד. ההספק עולה בעוד 5 כ"ס (ל-157 כ"ס) והמומנט בעוד 0.3 קג"מ, כולם באותם סיבובי מנוע כמו בגרסה הרגילה. בנוסף מתווסף גם מנגנון קוויקשיפטר דו-כיווני כסטנדרט. מערכת הבולמים משתדרגת כאן עם כיוונונים מלאים למזלג, ועם בולם אחורי של אוהלינס מסוג TTX36, כמובן עם כיולים מלאים. לבסוף מערכת הבלימה מקבלת קליפרים איכותיים יותר של ברמבו, מסוג Stylema. המחיר של גרסת ה-SP מוערכת ב-1,000 אירו יותר מהרגילה.

ההונדה CB1000 הורנט צפוי להגיע לישראל במהלך שנת 2025, כאשר מחירו ייקבע לפני כן.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Suzuki-GSX-8S-Test-043

מבצעי חודש נובמבר בעופר-אבניר

בעופר-אבניר יוצאים במבצעים והנחות על ארבעה דגמי אופנועים וקטנועים לחודש נובמבר - סוזוקי GSX-8S ו-SV650, וקימקו סקיי טאון 125 ודינק 125

תגובה אחת

  1. Avatar

    בחול ההבדל בין הSP לרגיל אלף יורו, אני מעריך בארץ הבדל של 10 אלף שח ( אמן ואני טועה )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן