לאחר שהציגו את גרסת הקונספט בתערוכת מילאנו 2023, ה-CB1000 הורנט של הונדה הופך להיות רשמי וגם יציע גרסת SP.
בהונדה מרחיבים את משפחת ההורנט. אחרי ה-CB750 הורנט ובמקביל לשינוי שמו של ה-CB500F ל-CB500 הורנט ועיצובו בקורלציה למשפחה המתהווה, חושפים בהונדה את ה-CB1000 הורנט החדש – הנציג הבכיר במשפחת ההורנט החדשה, עם מנוע 1,000 סמ"ק.
ההורנט 1,000 הוא אופנוע חדש לחלוטין ומחליף את ה-CB1000R. מנוע ה-4 צילינדרים בנפח 999 סמ"ק נלקח מה-CBR1000RR מהדור הקודם, כשבהונדה ביצעו בו מספר שינויים על-מנת להוריד את ההספק מ-189 כ"ס ל-152 כ"ס ב-11,000 סל"ד ולעבות את טווח המומנט הזמין ל-10.6 קג"מ ב-9,000 סל"ד.
השלדה חדשה לחלוטין, מחליפה את את שלדה הקורה המרכזית של ה-CB1000R, והיא בתצורת צמד קורות פלדה. הבולמים הקדמיים הפוכים, מסוג SFF-BP של שוואה בקוטר 41 מ"מ (לעומת 43 מ"מ ב-CB1000R), מתכווננים בשיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. מאחור יש זרוע אלומיניום עם בולם יחיד ומנגנון לינקים, כשהבולם בעל כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה. הבלמים הקדמיים עם דיסקים צפים בקוטר 310 מ"מ וקליפרים רדיאליים של ניסין, והצמיג האחורי מתכווץ במידה מ-190/55 ל-180/55. בסיס הגלגלים הוא 1,455 מ"מ, מיכל הדלק מכיל 17 ליטרים, המשקל המלא עומד על 211 ק"ג, כשחלוקת המשקל היא 51.2% לפנים ו-48.8% לאחור.
מערכות האלקטרוניקה והבקרות מלאות כצפוי עם מצערות חשמליות ו-3 מצבי רכיבה מובנים עם עוד 2 להתאמה אישית, יש מערכת ABS ומערכת בקרת אחיזה – לא להטיה, בקרת ווילי ובקרת בלימת מנוע. יש מסך TFT חדש בגודל "5, שכמו כל האופנועים החדשים של הונדה מתממשק לטלפון הנייד עם האפליקציה של הונדה.
העיצוב רזה וקרבי, עם מיכל דלק צר, זנב מינימליסטי ומודרני, ומסיכה קומפקטית וקרבית שיותר ממזכירה את החזית של הדוקאטי סטריטפייטר ושל הקוואסאקי Z1000. כמובן שהפנסים כולם הם מסוג LED.
בהונדה מציעים גם גרסת SP בכירה יותר עם שסתום מיוחד במפלט (Revolutionary Controlled) אשר יספק יותר כוח ורעש מעל ל-5,700 סל"ד. ההספק עולה בעוד 5 כ"ס (ל-157 כ"ס) והמומנט בעוד 0.3 קג"מ, כולם באותם סיבובי מנוע כמו בגרסה הרגילה. בנוסף מתווסף גם מנגנון קוויקשיפטר דו-כיווני כסטנדרט. מערכת הבולמים משתדרגת כאן עם כיוונונים מלאים למזלג, ועם בולם אחורי של אוהלינס מסוג TTX36, כמובן עם כיולים מלאים. לבסוף מערכת הבלימה מקבלת קליפרים איכותיים יותר של ברמבו, מסוג Stylema. המחיר של גרסת ה-SP מוערכת ב-1,000 אירו יותר מהרגילה.
ההונדה CB1000 הורנט צפוי להגיע לישראל במהלך שנת 2025, כאשר מחירו ייקבע לפני כן.
בחול ההבדל בין הSP לרגיל אלף יורו, אני מעריך בארץ הבדל של 10 אלף שח ( אמן ואני טועה )