דף הבית / חדשות / הונדה מפסיקה את ייצורו של ה-CBR600RR
CBR600RR

הונדה מפסיקה את ייצורו של ה-CBR600RR

תקנות יורו 4 ממשיכות לסגור על האופנועים; כעת נודע שהונדה מפסיקה את ייצורו של הסופרספורט שלה לשוק האירופאי

תקנות יורו 4 הולכות וסוגרות על האופנועים. התקנות תיכנסנה לתוקף ב-1.1.17, והיצרניות כולן נערכות לתקנות החדשות ומשחררות אופנועים המותאמים אליהן. יחד עם זאת, יהיו גם דגמים שיירדו מייצור. אחד מהם, וכנראה שגם החשוב מהם, הוא ה-CBR600RR של הונדה, אשר ייוצר לשוק האירופאי עד סוף 2016 בלבד – כך לפי המגזין הבריטי MCN, אשר נסמך על מקור אמין בהונדה יפן. לא היינו טורחים להעלות ידיעה כה חשובה על סמך שמועות, אולם ל-MCN מוניטין מצוין, בטח ובטח כשזה קשור למידע פנימי מיצרנים, ולכן קרוב לוודאי שהעניין ודאי.

אז מה הסיפור? ובכן, בהונדה טוענים שה-CBR600RR הנוכחי לא עומד בתקנות יורו 4, וכדי שיעמוד בתקנות יש צורך להשקיע בו כסף רב. בנוסף, ההתאמה ליורו 4 עלולה לגרום לעלייה במשקל ואף ירידה בביצועים.

סביר להניח שבהונדה היו משקיעים את הכסף בפיתוח והתאמה של ה-CBR600RR לתקנות יורו 4 אם הייתה למהלך הצדקה כלכלית, אבל העובדות המצערות הן שהירידה הדרסטית במכירות אופנועי סופרספורט בשנים האחרונות לא מצדיקה את המהלך, שכן אין סיכוי שבהונדה יצליחו לכסות את ההשקעה הגדולה.

הונדה CBR600RR - אייקון שיורד מייצור
הונדה CBR600RR – אייקון שיורד מייצור

אופנועי הספורט עברו בשני העשורים האחרונים אבולוציה מהירה. מאופנועי כביש ספורטיביים הם הפכו למכונות מרוץ מושחזות – חוקיות לכביש עם פנסים ומראות, כך שלמעשה אופנועי הספורט המודרניים מתאימים בעיקר למסלול, אבל גם ל'משוגעים לדבר' שמוכנים להקריב המון ברכיבה יום-יומית על מנת לקבל את התחושות של אופנוע ספורט בסופי שבוע. משני הסוגים לא נשארו הרבה רוכבים, אגב.

במקביל לאבולוציה של אופנועי הספורט, שוק האופנועים העולמי עבר תמורות רבות, ואופנועים רבים מספקים היום ביצועי כביש ברמה גבוהה מאוד, קרובים לאלו של אופנועי ספורט ובתנאים מסוימים אף גבוהים מהם – למשל נייקדים, סופר-נייקדים, ואפילו אופנועי אדוונצ'ר מוטי כביש. מהסיבה הזו רוכבים רבים נטשו את אופנועי הספורט, שהיו פופולריים במיוחד בשנות ה-90 אל תוך שנות ה-2000, ועברו לסגמנטים שבעבר נחשבו לנחותים, אולם היום, כאמור, מספקים ביצועי כביש מעולים מבלי להקריב מאום בנוחות.

התוצאה הכלל עולמית: בעשור האחרון המכירות של אופנועי הספורט התרסקו. אם לפני כעשור ומחצה נמכרו באנגליה לבדה כ-4,500 CBR600 בשנה, הרי שבשנת 2015 נמכרו כ-150 כלים בלבד. גם אצלנו בארץ המספרים דומים – מ-50 כלים בשנה בתחילת שנות ה-2000 לכלים בודדים בשנה בשנים האחרונות.

אז הונדה כאמור תפסיק את ייצורו של ה-CBR600RR לשוק האירופאי, וזה אומר המון בעיקר על שוק אופנועי הספורט, שבעבר היה הדבר החם ביותר. יחד עם זאת, בהונדה ימשיכו לייצר את ה-CBR1000RR פיירבלייד, ואף יציגו גרסה חדשה ל-2017 – מותאמת יורו 4. בנוסף, ה-CBR600RR ימשיך להימכר בשווקים אחרים, למשל האמריקאי, שאינם כפופים לתקנות יורו. בנוסף, להונדה יש את ה-CBR650F, שמוכר לא רע באירופה ומהווה שילוב של כלי תחבורה יומיומי עם יכולות ספורטיביות בסיסיות – בדומה ל-CBR600F המקוריים, טרום הופעת ה-CBR600RR ב-2003.

ומה בדבר שאר היצרנים? ובכן, גם לימאהה אין R6 מותאם יורו 4 ולא ברור אם ימשיך בייצור, אולם בסוזוקי וקוואסאקי הודיעו שהם מאמינים בקטגוריית אופנועי הספורט, ובכללם ה-600-ים, מה שאומר שקרוב לוודאי שאלו ימשיכו בייצור.

נמשיך לעקוב ולעדכן, שכן לדעתנו מדובר בתמורה משמעותית ביותר בשוק האופנועים העולמי.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

קימקו דאונטאון 350 GT

חדשים בארץ: קימקו דאונטאון 350 GT וסקייטאון 125

שני קטנועים חדשים של קימקו מגיעים לישראל - הסקייטאון 125 והדאונטאון GT 350; המחירים 22 אלף ש"ח ו-38 אלף ש"ח בהתאמה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן