הונדה הציגה את ה-CBR1000RR-R החדש שישתתף בעונת 2020 של אליפות הסופרבייק העולמית; עם אלבארו באוטיסטה ולאון האסלם, בהונדה מצפים להיות גורם מכריע בראש טבלת האליפות.
בהונדה הציגו לשנת 2020 את ה-CBR1000RR-R פיירבלייד החדש, שאמור להחזיר את הונדה לטופ בשוק האופנועים ובעולם המרוצים. מנוע הארבעה צילינדרים בשורה של הפיירבלייד חדש לגמרי, וכדי לסחוט ממנו את ההספקים החדשים ולהגיע לסל"ד אסטרונומי היה צורך במהלך בוכנה קצרצר של 48.5 מ"מ – כמו של ה-RC213V-S, אופנוע ה-MotoGP של הונדה. קוטר הקדחים עומד כעת על 81 מ"מ, וזאת לעומת מידות של 76 מ"מ קוטר ו-55 מ"מ מהלך בפיירבלייד הקודם. גם ראש המנוע חדש, והוא מקבל שינויים כמו נדנדים ישירים מצופים DLC להורדת חיכוך, וכן מערכת תזמון חדשה ויעילה יותר. גם המתכות במנוע התחתון אקזוטיות למדי עם תהליכי ייצור מעניינים. כך למשל הטלטלים עשויים סגסוגת טיטניום, קדחי הטלטלים מצופים נחושת-בריליום להורדת חיכוך והקשחת שטח המגע עם המסב, וחצאיות הבוכנה מצופות בטפלון להורדת חיכוך.
גרסת המרוצים באליפות הסופרבייק העולמית תספק כ-250 כ"ס ב-15,600 סל"ד כשהמשקל היבש נע בסביבות ה-168 ק"ג. לפיירבלייד מערכת מתלים אלקטרונית סמי-אקטיבית של אוהלינס, הכוללת בולם אחורי מדגם TTX36 ופרונט מדגם NPX בדומה לגרסת ה-SP הסדרתית. מערכת הבלמים עם קליפרים מונובלוק של ברמבו מדגם Stylema, והשינויים בשלדה כוללים זרוע אחורית ארוכה יותר ב-30.5 מ"מ, ובסיס גלגלים ארוך יותר ב-48 מ"מ מהדגם של 2019.
צמד הרוכבים של הונדה ל-2020 הם לאון האסלם, הבריטי הוותיק בן ה-36 (בנו של רוכב הגרנד-פרי בשנות ה-80 ו-90, רון האסלם), שמחזיק רזומה מרשים בעולם המרוצים וסיים שביעי בעונה הקודמת במדי קוואסאקי. לצידו ירכב אלבארו באוטיסטה בן ה-34 מספרד, שמחזיק 16 ניצחונות באליפות הסופרבייק העולמית וסגנות בעונה הקודמת במדי דוקאטי.
ניצחונה האחרון של הונדה באליפות הייתה עם ניקי היידן בעונת 2016, כשהאליפות האחרונה של הונדה (כקבוצה פרטית) הייתה עם ג'יימס טוזלנד לפני 13 שנים וכקבוצת מפעל רשמית ב-2002 עם קולין אדוארדס. בהונדה תולים תקוות גדולות מאוד באופנוע החדש ובצמד הרוכבים, ומכוונים גבוה מאוד בעונת 2020 של הסופרבייק העולמי.
לא בטוח שהבנתי את נתוני ההספק והמשקל. מה שתארתם כאן זה נתוני אופנוע סטוק. אין שום שיפור בכלי מוכן למירוץ? נשמע לא סביר.אשמח אם תתנו הבהרות
צודק, תיקנו. רשמנו את נתוני גרסת ה-SP. לגרסת המירוצים אין כמובן נתונים רשמיים אלא רק קרובים אליהם.