הונדה חושפת בתערוכת מילאנו מנוע חדש ובלתי שגרתי – וי טריפל עם 75 מעלות בין הצילינדרים ועם מדחס אוויר חשמלי לגדישת אוויר.
המנוע החדש מוגדר כדור הבא בפיתוחי מנועי הבעירה הפנימית (ICE – ר"ת Intenal Combustion Engine – מנועי בעירה פנימית) לאופנועים בעלי נצילות גבוהה והספק גבוה, כשבשלב זה מדובר בקונספט בלבד ולכן בהונדה לא מספקים פרטים טכניים רבים. מהמעט שמשחררים בהונדה ניתן ללמוד שמדובר במנוע טריפל (3 צילינדרים) בתצורת V, עם שני צילינדרים קדמיים ואחר אחורי, כשבין הצילינדרים יש 75 מעלות. המנוע כמובן מקורר נוזל, ובהונדה לא מציינים את נפחו ורק מציינים שמדובר בנפח גדול, ושתצורת הווי-טריפל תאפשר לו להיות צר וקומפקטי במיוחד.
הווי-טריפל החדש מצויד – לראשונה באופנועים – במדחס אוויר חשמלי, כלומר סופרצ'רג'ר המונע על-ידי מנוע חשמלי ולא על-ידי המנוע עצמו. בהונדה מציינים שהגדישה נועדה כדי למקסם את המילוי הנפחי החל מתחומי הסל"ד הנמוכים, וכמובן כדי להפיק הספקים גבוהים. המדחס החשמלי נמצא לפני תיבת האוויר, גופי המצערת וסעפות היניקה, כפי שניתן לראות בתמונות. המדחס לא דורש אינטרקולר להורדת טמפרטורת האוויר, ולטענת הונדה הוא מאפשר מרכוז מאסות באופנוע.
בהונדה לא מציינים פרטים טכניים נוספים, ובוודאי שאינם מציינים באילו אופנועים עתידיים יותקן מנוע החדש, אולם כקונספט המנוע החדש מותקן בשלדת מסבך משולשי פלדה עם מכלולי שלדה שנראית איכותיים וספורטיביים – כולל זרוע אחורית חד-צדית, בולמים הפוכים בשרניים, חישוקים וצמיגים ספורטיביים המיועדים לאופנועים בעלי מנועים גדולים, ובלמים קדמיים רדיאליים.
להונדה כבר היה בעבר מנוע וי-טריפל – ה-NS400R הדו-פעימתי של אמצע שנות ה-80. כעת, כאמור, מחזירים בהונדה את התצורה, במנוע 4 פעמות חדש ומודרני, כדי לקבל את היתרונות הפיזיים של התצורה.
מעניין מאוד ונמשיך לעקוב ולעדכן.