בסוף שבוע האחרון חשפה הונדה – בתערוכת טוקיו – שני דגמים חשמליים המבטאים את העתיד לבוא מהתעשייה. הדגם הראשון הוא הגרסה החשמלית לקטנוע מדגם בנלי, שמיועד לשליחויות, כשבמקום מנוע ה-110 סמ"ק מורכב מנוע חשמלי. המעניין הוא הפורמט שנבחר, המאפשר החלפה מהירה של שתי הסוללות, זאת בניגוד להטענה בשקע המקובלת יותר. בטר פלייס מישהו?
הדגם השני הוא המעניין יותר. הונדה לקחה את שלדת הקורה הכפולה מאלומיניום מההונדה CRF250R ואת מזלג השוואה ההפוך, ובתוך המוטוקרוסר הסטנדרטי שתלה מנוע חשמלי שפיתחה חברת MUGEN. מיוגן והונדה עובדים יחד שנים ארוכות, והחברה מוכרת בזכות חמשת הניצחונות הרצופים במירוצי האי מאן בקטגוריית האופנועים החשמליים. הונדה טרם חשפה פרטים על שני הדגמים.
למרות סגירת מפעל ALTA, שפיתח מוטוקרוס חשמלי מוצלח למדי, אין לנו ספק שהעתיד יחשוף בפנינו יותר ויותר דגמים חשמליים המיועדים לייצור, שכן העולם המוטורי נדרש לייצר פחות מזהמים ופחות רעש. לא מעט יצרני רכבים כבר נקבו בתאריכים עתידיים בהם יציעו אך ורק פתרונות חשמליים. תעשיית האופנועים צועדת לאותו הכיוון – רק לאחרונה כתבנו על אריק ביואל והמותג החשמלי שלו וכן על הגרסה החשמלית המיועדת לייצור של הארלי דיווידסון. אם הבחירה היא לרכוב על מוטוקרוס חשמלי או לא לרכב כלל, בהחלט היינו שמחים לשים את ידינו על דגם המוטוקרוס שהוצג.
מתי ההונדה crf החשמלי יגיע לארץ ואפשר לרכב עליו בלי רישיון