ה-NT1100 – אופנוע כביש-תיור עם חישוקי "17, מושב נוח ומיגון רוח המבוסס על האפריקה טווין – מקבל לשנת 2025 עדכונים ואופציה לבולמים חשמליים סמי-אקטיביים.
בהונדה הציגו בשנת 2022 על-בסיס האפריקה טווין את ה-NT1100. בעוד שהאפריקה טווין הוא אדוונצ'ר גדול עם חישוקי "21 ו-"18 ועם ייעוד מובהק לרכיבת שטח, ה-NT1100 מגיע עם חישוקי וצמיגי כביש טהורים, והוא מיועד לרכיבת תיור – מרכיבה יום-יומית קצרה וזריזה ועד ארוכת טווח עם מורכבת וציוד.
הפלטפורמה המכאנית נשענת בכבדות על ה-CRF1100L אפריקה טווין – המנוע הוא טווין מקבילי בנפח 1,084 סמ"ק, המפיק 102 כוחות סוס ויותר מ-10.5 קג"מ – מה שאומר מנוע גמיש מאוד עם כוח כבר בתחתית הסל"ד הנמוך. השלדה זהה גם היא לזו של האפריקה טווין, ומערכת המתלים דומה מאוד לזו של האפריקה, רק עם מהלכי גלגל קצרים יותר לטובת שימושי כביש טהורים. החישוקים כאמור בקוטר "17, יצוקים, עם צמיגי כביש-ספורט-תיור עליהם, וגם מערכת הבלמים זהה לזו של האפריקה. ה-NT1100 זוכה להצלחה יחסית ברחבי העולם, עם למעלה מ-12,000 יחידות שנמכרו בשנתיים האחרונות. אגב, שניים מכל שלושה מאותם הרוכשים בחר באופציית ה-DCT האוטומטית.
לשנת 2025 ה-NT1100 מקבל מספר עדכונים שכוללים עדכון מחויב המציאות לתקנות יורו 5+ למניעת מזהמים' וכתוצאה מכך הגדלת יחס הדחיסה מ-10.1:1 ל-10.5:1 ושינויים פנימיים נוספים כמו עדכון מערכת הנשימה והדלק והוספת חיישן חמצן שני – עבור אותן התאמות יורו 5+. ההספק לא השתנה אך המומנט גדל ב-7% לעומת קודמו. ה-NT1100 ממשיך להציע 6 מצבי רכיבה, שבכל אחד מהם ניתן לכוון כמה רמות של כוח מנוע, של בקרת אחיזה, של התערבות ה-ABS ושל בלימת המנוע. השנה נוסף חיישן IMU ב-6 צירים אשר מאפשר גם לקבל ABS משודרג להטיה, בקרת ווילי ובקרת סטופי, וגם שילוב טוב יותר עם מערכת ה-DCT, שמצידה גם כוילה לטובת האצה חלקה יותר ושילוב חלק יותר במהירויות נמוכות.
בשלדה והבולמים לא נגעו, אך יש אפשרות לרכוש את ה-NT1100 עם מערכת ה-EERA של שוואה (ר"ת Electronically Equipped Ride Adjustment), שזה בעברית מערכת הבולמים החשמליים הסמי-אקטיבית, שגם הגיעה לדור הרביעי הנוכחי של האפריקה טווין. ניתן לבחור בשלושה מצבים מתוכנתים מראש ועוד מצב אישי אחד. אגב, ניתן לבחור את הבולמים המתקדמים רק עם מערכת ה-DCT האוטומטית. מערכת ה-DCT מוסיפה 10 ק"ג למשקל האופנוע המקורי (238 ק"ג), ועוד ק"ג אחד למערכת הבולמים האלקטרונית. למרות שיש שימוש במצבר ליתיום-יון חדש וקל יותר, אין שינוי במשקל הסופי.
המושב חדש ונוח יותר, ורחב יותר ב-20% בחלקו האחורי של מושב הרוכב. מנגנון המשקף חדש ומאפשר העלאה והורדה לחמשת המצבים ביד אחת, וזאת לעומת שתי ידיים בדגם הקודם. מסיט הבוץ הקדמי ארוך יותר ויש שינויים מסוימים לפיירינג ויחידת ה-DRL והמאותתים, שקיבלו את אותה שפת העיצוב כמו ה-X-ADV750 המחודש שהוצג לאחרונה. יש גם שינוי קל ביחידת התאורה האחורית. ניתן לרכוש כאופציה גם מערכת זיווד, שלשנת 2025 מזוודות הצד גדולות יותר ב-4 ליטרים.
ההונדה NT1100 הקודם נמכר בישראל ב-98,231 ש"ח לגיר רגיל ו-105,231 ש"ח ל-DCT. אנחנו מצפים שהמחיר לשנת 2025 יהיה מעט גבוה יותר, בטח עם האופציה של הבולמים האלקטרוניים.