יצרניות האופנועים מתכוננות לתקנות יורו 4 החדשות שתיכנסנה לתוקף ב-1.1.17, ומשחררות דגמים מוגבלים יותר ומופחתי זיהום אוויר. ראינו את זה לאחרונה בלא מעט דגמים, וכעת מודיעה הונדה שה-PCX125 – הקטנוע הקטן והחסכוני שלה, מקבל גם הוא התאמה לתקנות החדשות לכבוד 2017.
בראש ובראשונה מקבל ה-PCX125, בעל מערכת הכיבוי וההתנעה בעמידה, התאמה ליורו 4. בהונדה לא מפרסמים איך התבצעה הפחתת המזהמים, אולם קרוב לוודאי שמדובר במערכת פליטה שונה ובתוכנת ניהול מנוע מעודכנת.
על הדרך מקבל ה-PCX פנסי LED קדמיים, כפתור משודרג למאותתים, שעון דיגיטלי בלוח המחוונים ושקע טעינה 12V בתא הכפפות. בנוסף, בהונדה הגדילו את תא האכסון שמתחת למושב.
ה-PCX125 מפיק 11.7 כ"ס, ועל פי הונדה תצרוכת הדלק שלו עומדת על כ-47 ק"מ/ל'. על אף היותו להיט מכירות בשווקים האירופאים, בארץ הוא לא נמכר בכמויות גדולות במיוחד והפוטנציאל המכירות עדיין לא מוצה.
ברור שהוא לא נמכר בכמויות גדולות בארץ. באירופה הוא נמכר במחירים נמוכים כיאה לקטנוע תקציב תאילנדי (זול יותר מגוי רייד) ולכן נמכר בכמויות גדולות. אבל בארץ כנראה היבואן חושב שמדובר בקטנוע מנהלים יוקרתי….