לקראת שנת 2016 בהונדה הקימו לתחייה שם מפואר מהעבר – CRF100L אפריקה טווין. ה-XRV750 אפריקה טווין, למי שלא היה כאן בעשורים האחרונים, הוא אחד האופנועים האייקוניים של הונדה בכל הזמנים. דו"ש גדול עם מנוע וי-טווין וגלגל קדמי בקוטר "21, שהוצג ב-1989 ויוצר כמעט ללא שינוי עד 2003. אנחנו עדיין זוכרים את ההגעה של האפריקה טווין ארצה בשנת 1996 עם כל הבאזזז סביבו.
בהונדה כיוונו הכי גבוה שאפשר, כשנתנו לאדוונצ'ר החדש שלהם את השם הכל כך מחייב הזה. גם שילוב האותיות CRF חייב את הונדה לייצר כלי בעל אוריינטציית שטח מובהקת. מנוע הטווין המקבילי בנפח 1000 סמ"ק מספק 95 כ"ס ו-10 קג"מ.
אחרי שנתיים של שירות האפריקה טווין קיבל מספר שדרוגים כמו מצערות חשמליות עם ידית ללא כבלים, וכעת לקראת שנת 2020 בהונדה צפויים לבצע מתיחת פנים משמעותית יותר: בראש ובראשונה לעבות את יחידת הכוח לנפח של 1,080 סמ"ק ולקבל מעל ל-100 כ"ס. בהונדה גם צפויים לשלב מערכת תזמון שסתומים משתנה, בדומה לזו המותקנת במולטיסטראדה של דוקאטי, על מנת לשפר את העברת הכוח ולשמור על חוקי ותקנות יורו 5.
גם מערכת האלקטרוניקה – שדומיה עשו קפיצת מדרגה גדולה בעולם האופנועים בשנים האחרונות – צפויה להשתדרג ולהציע מערכות שליטה ובטיחות עדכניות. אנו מצפים שיהיו שינויים מינוריים בעיצוב, שכן בהונדה מאמינים באבולוציה שמרנית בכל מה שנוגע לאופנועיהם. הונדה צפויים לחשוף את האפריקה החדש בתערוכת EICMA 2019, שתתקיים בנובמבר.
אנו נמשיך לעדכן. לבינתיים צפו במבחן וידאו של אביעד על האפריקה טווין הנוכחי: