הפורצה 300 – קטנוע המנהלים של הונדה – מקבל לשנת 2018 גרסה חדשה לחלוטין, דינמית וטכנולוגית הרבה יותר מהדגם היוצא.
לפורצה 300 החדש שלדה חדשה לחלוטין, בעלת בסיס גלגלים קצר יותר וגאומטריה חדה יותר מבעבר. בהונדה רצו להפוך את הפורצה לקומפקטי יותר, צר יותר, ועל הדרך השילו 12 ק"ג ממשקלו של הכלי, ששוקל כעת 182 ק"ג כולל נוזלים. עבודת הגוף חדשה לחלוטין גם היא, בעלת נוכחות גבוהה יותר, מראה מודרני יותר, וגובה המושב עלה ב-62 מ"מ תמימים. המנוע בנפח 279 סמ"ק נלקח ישירות מה-SH300i החדש (מבחן דרכים – בקישור), הוא מספק 25 כ"ס ו-2.6 קג"מ, והוא מגיע עם מערכת הזרקת דלק בעלת בקרת אחיזה הניתנת לניתוק. בנוסף, הגלגל האחורי גדל ל-"14, ונפח מיכל הדלק עומד על 17 ליטרים.
יש גם משקף חשמלי המתכוונן לגובה של 140 מ"מ, יש לוח שעונים LCD חדש, פנסי LED היקפיים, ומפתח קרבה KEYLESS הנועל אוטומטית גם את הארגז האחורי (שמגיע כתוספת בתשלום) בנפח 45 ליטרים. תא האחסון מתחת למושב מכיל 2 קסדות מלאות, ויש גם תא כפפות ננעל מלפנים הכולל שקע 12V. מערכת ABS מגיעה כמובן כציוד סטנדרטי.
הפורצה החדש מגיע כאמור בנפח 300 סמ"ק, אולם לישראל תגיע גם גרסת 250 סמ"ק המתאימה מאוד לשוק הישראלי בשל עלות ביטוח החובה המופחתת. טרם נמסרו מחירים רשמיים, ולדעתנו בתמחור אטרקטיבי הפורצה 250 עשוי להיות להיט מכירות אצל הקהל הישראלי שאוהב קטנועי מנהלים מרווחים ומאובזרים.
דווקא כיש היום מבחר כזה גדול של קטנועי 250, הכלים שלהם יקרים קצת יתר על המידה, חושב שדווקא כלים פחות יקרים כמו ה- S3 גם אם לא נחשב "מנהלים" יכולים לתת תמורה טובה יותר