הונדה מחליטה לחשוף את תמונותיהם של שני דגמים שיוצגו בתערוכת אוסאקה הקרובה. ה-SAF150 הוא נייקד מעוצב ואילו ה-CRF250L זוכה לגרסת ראלי. השאלה היא האם הם יגיעו לייצור?
נתחיל בדגם הפשוט יותר לכאורה, CRF250 ראלי. על פניו מדובר בגרסה נוספת ל-CRF250 המוצע כרגע שתי גרסאות, דו-שימושי וסופרמוטו. כעת הונדה משתעשעת עם הרעיון של גרסת ראלי שתקסום לכל חובבי ראלי דקאר. האופנוע נראה כמו העתק של אופנוע הראלי של הונדה בתחרויות הראלי-רייד אך מבוסס רובו ככולו על הדגם הקיים ונראה כי ייצורו לא ידרוש עבודה רבה מדי מהונדה. ניתן לזהות כי המזלג הקדמי הוחלף וכמובן יש פיירינג גדול עם מסיכת חזית מפנקת. אמנם מדובר בדגם קונספט בלבד, אך אנו משערים כי הונדה בעיקר מגששת ובודקת את תגובת השוק, שכן מרגע ההחלטה, לא אמור להיות מסובך מדי להביא את דגם זה לייצור.
הדגם השני שתציג הונדה באוסאקה אף הוא דגם קונספט העונה לשם SFA150 (בראש הידיעה), ולמעשה הוא הוצג כבר בחודש אוקטובר האחרון בתערוכת מלזיה. הונדה כרגע ממעטים בפרטים וגם באינדונזיה רק ציינה כי מדובר בסטריטפייטר קטן נפח, בעל מנוע סינגל ושלדת צינורות. מקורות באינדונזיה דיווחו כי המנוע הוא אותו מנוע של ה-CBR150R הנמכר בשוקי אסיה.
אז איך האופנוע הזה קשור לשוק האירופאי? ההערכות הן כי הונדה מזהה את הפוטנציאל של שוק הנייקדים הקטן שאט אט צובר תאוצה, עם דגמים כמו הק.ט.מ דיוק 125 שהיה לבד בזירה עד להופעת הימאהה MT125. כדי להתאים את האופנוע לתקנות האירופאיות היא פשוט תצטרך לעשות שימוש במנוע 125 סמ"ק. העניין הוא שבמקרה הזה מדובר בדגם קונספט של ממש ונראה לא קל או פשוט לייצור – עם זרוע חד צידית מאחור, דוד פליטה מגניב המסתתר מתחת לזנב ועוד, כך שגם אם הונדה תחליט להביאו לכדי ייצור, יהיה מעניין לראות עד כמה זה יהיה קרוב לדגם הקונספט.