הונדה חושפת היום (ד') באופן רשמי את צמד דגמי ה-CRF450 לשנת 2017 – ה-CRF450R (מוטוקרוס) וה-CRF450X (אנדורו). צמד הדגמים, שיושבים השנה על פלטפורמה זהה, מקבלים עדכון מקיף, ולמעשה נבנים השנה מחדש.
שני הדגמים מקבלים השנה מנוע חדש, קטן יותר, קל יותר וחזק יותר, כשהדגש הושם על הידידותיות למשתמש – על אף שבהונדה טוענים שההספק בקצה הסקאלה גבוה ב-11% מהדגם היוצא. הוא כמובן עושה שימוש במערכת UNICAM – גל זיזים יחיד שמפעיל באופן ישיר את שסתומי היניקה (מהשנה עם נדנד מסוג Finger Follower) ובאופן עקיף – על ידי נדנדים – את שסתומי הפליטה. מבנה זה מאפשר ראש מנוע צר במיוחד, וגם הוא עוצב מחדש השנה. גם הצילינדר חודש השנה, יחס הדחיסה עלה, וכל מערכת היניקה עוצבה מחדש במבנה דאונדראפט לזרימת אוויר טובה יותר. בהונדה טוענים שגם המומנט התעבה, והזינוקים מהירים יותר בכ-5%. יש גם מתנע חשמלי מקורי שמוצע כאופציה בגרסת המוטוקרוס ומגיע כסטנדרט בגרסת האנדורו.
גרסת ה-X מספקת כעת כ-54 כ"ס. נתון הספק לגרסת ה-R הונדה לא מספקת, אולם להערכתנו הוא עומד על כ-60 כ"ס.
גם השלדה המשותפת לשני הדגמים – קורות אלומיניום דור 7 של הונדה – חדשה לחלוטין. המטרה בבניית השלדה והאופנוע כולו הייתה הורדת מרכז הכובד לניהוג טוב יותר, וכך אכן נעשה. הבולמים הקדמיים – שוואה 49 מ"מ – עושים שימוש בקפיצים קונבנציונליים ולא עוד בתא אוויר, וגם הבולם האחורי, גם הוא של שוואה, נבנה מחדש והותאם לאופנוע החדש. מיכל הדלק עשוי השנה מטיטניום(!) – 8.5 ליטרים בגרסת ה-X ו-6.5 ל' לגרסת ה-R, והוא הונמך מאוד על מנת לייצר יחידת מושב-מיכל שטוחה יותר.
המשקלים – 110.6 ק"ג משקל רטוב כולל דלק לגרסת המוטוקרוס ו-118 ק"ג כולל דלק לגרסת האנדורו.
ואיך אפשר בלי מילה על העיצוב – צמד הכלים מעוצבים מחדש, על פי הסכמות של קבוצות המרוצים של HRC, והם נראים מודרניים ומרשימים. אהבנו.
שני הכלים יגיעו ארצה בייבוא סדיר של יבואנית הונדה לישראל לקראת סוף 2016. מחירים טרם נקבעו, אולם ממאיר נמסר כי יהיו מחירי השקה מיוחדים.