תתחרה ביום ראשון תמכור ביום שני זו סיסמה שעובדת בתחום המוטורי כבר יותר ממאה שנה. אבל הדוגמה הבאה היא קיצונית למדי. הכי קיצונית (אם הזיכרון אינו מטעה אותנו) מאז הדזמוסדיצ'י של דוקאטי. למה קיצונית? כי תכל'ס האופנוע הזה קרוב מאוד לאופנוע של מרקז ופדרוסה, דהיינו אופנוע מרוצים טהור שנבנה למטרה אחת בלבד, שנושא בתוכו את שיא הטכנולוגיה ויידרש עבורו מחיר שיהיה שיא בפני עצמו.
אופנוע מרוץ מיועד לדבר אחד בלבד – לזוז הכי מהר סביב מסלול נתון. הוא מכיל דברים שעוזרים לו להאיץ, לבלום או לפנות. זהו בגדול. העניין הוא שהדברים האלה לא תמיד מתאימים לכביש הציבורי, ושלא לדבר על קפיצה למכולת. אבל למה לתת פרטים כמו ביצים, לחם וחלב לבלבל אותנו?
בהונדה לא התבלבלו. זה לא דומה לאופנוע של מרקז, זה לא כמעט. זה-זה. הדבר האמיתי, אופנוע גרנד-פרי שאני ואתה יכולים לקנות בסניף הונדה הקרוב (טוב, אני לא, אולי אתה, ובטח לא בשום סניף קרוב). שינויים מעטים קיימים, כמובן. הבוכנות שונות ומתאימות ליותר אמינות עם מרווחי טיפולים גדולים יותר. השסתומים הפניאומטים גם לא כאן, ותיבת ההילוכים סטנדרטית יותר. אבל כל השאר זהה. השלדה, הזרוע האחורית, חלקי הגוף. המתלים לדוגמה הם מכלולי GP של אוהלינס. איך כל זה אמור לתפקד על כביש ציבורי? שאלה מצוינת שנשמח לענות עליה בהזדמנות. אבל כרגע יש רק איש אחד שיודע לענות על השאלה הזו.
האיש הזה הוא הירושי אויאמה, רוכב המבחן של HRC, שביום ראשון האחרון הוציא את ה-RC213V-S לנסיעה הפומבית הראשונה שלו (במסגרת מרוץ טיפוס גבעה באסאמה,יפן). נצטרך לחכות עד שיזמינו אותנו לרכוב עליו בשביל לספר לכם איך זה זז (כן, בטח). בינתיים תשמחו בטח לשמוע שהאופנוע הזה ייבנה על ידי הפועלים המיומנים ביותר של הונדה, ובגלל המורכבות שבבנייה ייוצרו ככל הנראה שני אופנועים כאלו ביום.
והאמת שגם זה נשמע לנו המון – לבנות שני אופנועים כאלו ביום. כמה אנשים יוכלו להרשות לעצמם לקנות את האופנוע הזה. שלא תבינו אותנו לא נכון, גם אנחנו היינו רוצים אופנוע כמו של מרקז (ועוד כמה דברים אם כבר מדברים על זה), אבל אנחנו לא בטוחים שמנהל הבנק שלנו יסכים. אפילו כשנספר לו על חלקי הקרבון, הטיטניום ועל השינויים הקטנים מאוד בפיירינג בשביל להכיל אביזרי רישוי.
העולם כולו מחכה למספרים. הונדה מדברים על כ-210 כ"ס – פחות ממרקז, אבל כשאתה חושב על אופנוע 'סדרתי', פחות או יותר, אתה צריך לחשוב על מרווחי טיפולים הגיוניים יותר משל אופנוע גרנד-פרי. אנחנו מצפים שאת הרעש האמיתי יעשה נתון המשקל. אבל כאמור, אנחנו עדיין מחכים. ההופעה הבאה של האופנוע הזה בפני הציבור אמורה להתרחש במרוץ הגרנד-פרי הקרוב בקטלוניה. שם ככל הנראה יימסרו פרטים נוספים.
אני לא יודע שום דבר על הכלי הזה אבל אני כלכך רוצה אותו. נכון אני בן 30 אבל איזה בן 30 לא רוצה להרגיש קצת כמו מרקז?