תמונות 'ריגול' חדשות חושפות את הגרסה המוגמרת של הוסקוורנה ביצירת נפח חדש להרחבת משפחת הוויטפילן והסווארטפילן, אשר תתבסס על ה-890 דיוק R הקרבי של ק.ט.מ.
ההוסקוורנה ויטפילן וסווארטפילן (בשוודית – חץ לבן וחץ שחור בהתאמה) משתמשים כידוע בפלטפורמות מכאניות קיימות מבית ק.ט.מ, ועליהן עבודת גוף חדשה ברוח אחרת לחלוטין. אנחנו מכירים את משפחת ה-401 על בסיס ה-390 דיוק, את ה-701 על בסיס ה-690 דיוק, ואף פרסמנו תמונות 'ריגול' בשנה שעברה על מה שצפוי להיות ויטיפילן 1301, אשר יתבסס ברובו על ה'חיה 3.0' של ק.ט.מ – ה-1290 סופר דיוק R.
באופן טבעי מטפלים כעת בהוסקוורנה במקביל של ה-890 דיוק R, כשהתהליך החל עוד בשנת 2019 אך טרם התממש. בתמונות 'ריגול' שמתפרסמות במגזין MCN ניתן לראות את גרסת הוסקוורנה אשר מפתחת משפחת דגמים שהחלה עם הנורדן 901. זה אומר מנוע טווין מקבילי של ק.ט.מ בנפח 899 סמ"ק, עם 121 כ"ס ב-9,250 סל"ד, ו-10.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד. שאר המכלולים כדוגמת מערכת בולמים מתכווננת באופן מלא של WP מדגם APEX, מערכת בלמים של ברמבו עם קליפרים רדיאליים מונובלוק מדגם Stylema ודיסקים בקוטר 320 מ"מ – צפויים להגיע גם על הוויטיפלן 901.
נשער גם שמערכות האלקטרוניקה והבקרות יהיו זהות, ויכללו מצערות חשמליות עם 3 מצבים ומצב מסלול, חיישן מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, בקרת אחיזה MTC להטיה ב-3 מצבים + מצב מסלול, בקרת החלקה MSR, מערכת ABS להטיה כולל מצב סופרמוטו שמבטל ABS על הגלגל האחורי, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת ווילי, מסך TFT צבעוני ופנסי LED היקפיים.
אין מידע מהוסקוורנה עצמה, אך ניתן לצפות כי הוויטיפלן 901 יוצג בסוף השנה הנוכחית או בתחילת שנה הבאה. נמשיך לעדכן.