ההוסקוורנה NORDEN 901 – האדוונצ'ר קונספט שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה – יגיע כצפוי לייצור סדרתי כבר בשנת 2021.
בהוסקוורנה הודיעו שה-NORDEN 901 ('צפון' בשוודית), אשר הוצג כגרסת קונספט בתערוכת מילאנו האחרונה, יגיע כצפוי לאולמות התצוגה לקראת סוף שנת 2020. הנורדן 901 בנוי על פלטפורמת הק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R, אך הוא נושא בתוכו את מנוע הטווין מקבילי בנפח ה-889.5 סמ"ק החדש שהוצג בתערוכה בק.ט.מ 890 דיוק R – זהו, אגב, מהלך שמרמז על כך שגם צמד ה-790 אדוונצ'ר של ק.ט.מ צפויים לגדול בנפח ל-890 סמ"ק כבר בשנה הבאה, כפי שכבר כתבנו. המנוע מפיק 121 כ"ס בגרסת הק.ט.מ דיוק, כשסביר להניח שבגרסת האדוונצ'ר של הוסקוורנה הוא יפיק פחות, סביב 110-105 כ"ס, אך עם טווח מומנט רחב משמעותית.
השלדה ומכלוליה, לרבות מערכת בולמי ה-WP, זהים למדי לאלו של הק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R, אם כי בנורדן 901 קונספט הותקנו בולמי איכות מקצועיים שלא יגיעו לגרסה הסדרתית. הגלגלים במידות "18 מאחור ו-"21 מלפנים, והבלמים הקדמיים בעלי קליפרים רדיאליים. קרוב לוודאי שגם מערכת האלקטרוניקה המתקדמת של ה-790 אדוונצ'ר R תעבור כולה לבית החדש והכחול של הוסקוורנה. גם מיכל הדלק הייחודי, אשר יורד ממרכז האופנוע לצדדיו, עובר להוסקוורנה כמו שהוא.
העניין הבולט בנורדן 901 הוא העיצוב המיוחד – מודרני ומתוחכם – שמציג את הפרשנות של מעצבי הוסקוורנה לאדוונצ'ר מודרני אך יחד עם זאת שימושי. יש פנס מרכזי עגול (LED כמובן), משקף רוח, וחצי פיירינג שנמשך אחורנית אל מיכל הדלק, ויש מושב מדורג. לדעתנו הדגם הסדרתי יהיה קצת פחות נועז בעיצוב, אך אנחנו בעד הכיוון של הקונספט.
נמשיך לעדכן.
נראה מדהים, וצריך להיות אופנוע מושלם, עכשיו נשאר לחכות למחיר