דף הבית / חדשות / הוסקוורנה: הוויטפילן והסווארטפילן מתעדכנים
Svartpilen 250 2024 (3)

הוסקוורנה: הוויטפילן והסווארטפילן מתעדכנים

בהוסקוורנה מציגים דור חדש לצמד דגמי הנייקד קטני הנפח - הוויטפלין והסווארטפילן 125, 250 ו-401 - עם מנועים משופרים וחזקים יותר, שלדה חדשה ועוד אלקטרוניקה

בהוסקוורנה מציגים ל-2024 דור חדש לצמד דגמי הנייקד הקטנים – הוויטפילן והסווארטפילן – עם מנועים מוגדלי נפח וכוח, שלדה חדשה וספורטיבית יותר ומסך TFT חדש.

צמד ההוסקוורנה 401 – הוויטפילן והסווארטפילן (חץ לבן וחץ שחור בשוודית) – הוצגו בשנת 2018 והיו הסנוניות הראשונות של המותג השוודי שבבעלות ק.ט.מ בייצור אופנועי כביש (יחד עם הוויטפילן 701). הפלטפורמה המכאנית נלקחה כמעט בשלמותה מה-390 דיוק של חברת האם ק.ט.מ, אולם בהוסקוורנה בנו עבודת גוף חדשה לחלוטין שמרמזת על הרוח החדשה של החברה בכל הנוגע לאופנועי כביש.

הוסקוורנה ויטפילן 401 וסווארטפילן 401 דגמי 2024
הוסקוורנה ויטפילן 401 וסווארטפילן 401 דגמי 2024

בהמשך להצגת הק.ט.מ 390 דיוק ו-125 דיוק החדשים לשנת 2024, מגיעה תורה של הוסקוורנה. גרסת ה-401 מקבלת מנוע הגדל בנפחו מ-373 סמ"ק ל-399 סמ"ק על-ידי הגדלת מהלך הבוכנה היחידה ב-4 מ"מ ל-64 מ"מ. תוספת הנפח מגדילה את ההספק ל-45 כ"ס (ב-1 כ"ס) ואת המומנט ל-3.9 קג"מ ב-7,000 סל"ד.

שלדת הפלדה חדשה ומחוזקת, ואמורה לשפר את הרגש לרוכב ואת היציבות הכיוונית גם בזכות המשולשים החדשים מאלומיניום. הזרוע האחורית מאלומיניום חדשה ומעוקלת מה שמאפשר מיקום חדש לבולם האחורי, שנמצא בצידו הימני של האופנוע. בסיס הגלגלים הוארך ב-15 מ"מ וגובה המושב ירד מ-835 מ"מ ל-820 מ"מ. כל הדגמים מגיעים עם חישוקי 17″, כאשר הוויטפילן נועל צמיגי מישלין פאוור 6 על-גבי חישוקים יצוקים המתאימים לשימוש על אספלט, בעוד אחיו השחור (סווארטפילן) עם פירלי סקורפיון ראלי STR על חישוקי שפיצים, שאפשריים לשימוש גם על שבילי עפר.

מבחינת האלקטרוניקה, ההוסקוורנה-נייקד מגיע עם ABS להטיה הכולל מצב 'סופרמוטו' המנתק את ה-ABS מהגלגל האחורי, ובקרת אחיזה עם אפשרות לניתוק. דרך מסך ה-TFT החדש בגודל 5″ עם קישורית לסלולר ניתן גם לשלוט על מערכת ניהול המנוע הכוללת מצב 'כביש' ומצב 'גשם'. יש מערכת תאורת LED היקפית וקוויקשיפטר דו-כיווני.

Svartpilen 125 2024 (2)

דגמי ה-125 מקבלים את אותם השינויים, כאשר המנוע ממשיך להפיק כ-15 כ"ס (14.8 כ"ס ליתר דיוק), גובה מושב סטנדרטי של 800 מ"מ ובולמים פשוטים יותר, כלומר מזלג WP בקוטר 43 מ"מ אך ללא אפשרויות כיוונון, ומהלך גלגל של 150 מ"מ. מבחינת אלקטרוניקה יש כאן מערכת ABS להטיה ואת צג ה-TFT החדש.

גרסת ה-250 סמ"ק, שגם נמכרת בישראל, קיבלה את מרבית השינויים למעט מזלג קדמי שונה ומסך LCD חדש בגודל 5″ לעומת ה-TFT בשאר הגרסאות. המנוע מספק 31 כ"ס, ולמעט ABS אין את שאר הבקרות שמגיעות על אחיו.

ההוסקוורנה וויטפילן והסווארטפילן החדשים צפויים להגיע לישראל, כאשר מועד מדויק ומחיר טרם נמסר, אם כי להערכתנו הם צפויים להיות יקרים יותר לעומת הדור הקודם.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

תמונה של WhatsApp‏ 2024-09-24 בשעה 22.26.44_445bca3c1

בספטמבר: 6 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי

6 רוכבי דו-גלגלי נהרגו בחודש ספטמבר ו-81 רוכבים נהרגו מתחילת שנת 2024 - שמסתמנת כשנת שיא שלילי עם עלייה של כ-30% במספרי ההרוגים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן