דף הבית / חדשות / הוסקוורנה: ה-VITPILEN וה-SVARTPILEN לייצור – בהודו
HUSQY-401-010

הוסקוורנה: ה-VITPILEN וה-SVARTPILEN לייצור – בהודו

צמד הרטרו המודרניים של הוסקוורנה - ה-VITPILEN 401 קפה רייסר וה-SVARTPILEN 401 סקרמבלר - לייצור עד סוף השנה, במפעלי בג'אג'

לפני כחצי שנה נחשפו גרסאות הייצור הסדרתיות, וכעת מגיעים פרטים נוספים: צמד אופנועי הכביש החדשים של הוסקוורנה – ה-VITPILEN 401 וה-SVARTPILEN 401 – הראשון קפה רייסר והשני סקרמבלר, יגיעו לייצור עד סוף 2017 ויורכבו במפעלי בג'אג' שבהודו.

הוסקוורנה VITPILEN 401
הוסקוורנה VITPILEN 401

ה-VITPILEN (חץ לבן בשוודית) וה-SVARTPILEN (חץ שחור) הוצגו בתערוכת מילאנו 2016. הפלטפורמה המכאנית היא של הק.ט.מ דיוק 390, אולם עבודת הגוף היא של הוסקוורנה, ומבטאת את הגישה של הוסקוורנה לאופנועי רטרו מודרניים.

מה שמעניין, אם כי היה צפוי למדי, הוא שצמד הכלים יורכבו במפעלי בג'אג' שבהודו, על אותו פס הייצור שעליו מורכבות סדרות הדיוק 125 / 250 / 390 וה-RC125 / RC250 / RC390 של ק.ט.מ. שיתוף הפעולה העסקי בין ק.ט.מ האוסטרית לבין בג'אג' ההודית החל לפני כמעט עשור והוא נחשב הצלחה מסחררת, שכן לסדרות הדיוק וה-RC נתוני מכירות נאים מאוד, שהפכו את ק.ט.מ ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה עם למעלה מ-200 אלף כלים בשנת 2016.

תחילת הייצור מתוכננת לסתיו 2017, מה שאומר שאת הכלים הראשונים נראה בשווקים באירופה – ובכלל זה אצלנו בישראל – כבר בסוף 2017 אל תוך 2018.

הוסקוורנה
הוסקוורנה 401 SVARTPILEN

על ה-VITPILEN 401 וה-SVARTPILEN 401

צמד הדגמים יושבים על פלטפורמה מכאנית זהה, המגיעה כאמור מהדיוק 390 של חברת האם – ק.ט.מ. זה אומר מנוע צילינדר יחיד בנפח 375 סמ"ק שמפיק 44 כ"ס, עם מערכת הזרקת דלק מודרנית ומצמד מחליק, ושלדת מסבך משולשי פלדה שהגיעה מהדיוק הנוכחי ולא החדש. מיכל הדלק בנפח 9.5 ליטרים, הבולמים – כמו בדיוק – הם של WP, ויש מערכת ABS מתקדמת של בוש, כמו גם פנסי LED. על הפלטפורמה הזו בנו בהוסקוורנה עבודת גוף מיוחדת שמבטאת, לטענתם, את רוח אופנועי הכביש המודרניים של המותג.

VITPILEN 401

ה-VITPILEN (חץ לבן בשוודית), הוא מעין קפה רייסר מודרני. הוא מגיע עם חישוקי שפיצים וצמיגי מצלר M5 דביקים במידות כביש ספורטיביות. תנוחת הרכיבה שוכבת יחסית, בזכות צמד הקליפ-אונים, והמושב בנוי מיחידה אחת ארוכה. מערכת הפליטה עשויה מפלדה ואלומיניום, והעיצוב נקי, זורם, ולטעמנו יפהפה.

SVARTPILEN 401

ה-SVARTPILEN 401 (חץ שחור בשוודית) לוקח את הקונספט לכיוון סקרמבלר אורבני מודרני. תנוחת הרכיבה זקופה יותר בזכות הכידון הגבוה, המושב מדורג, מערכת הפליטה מעוצבת ברוח האופנוע, יש מגני ידיים כדי להקנות אוריינטציית שטח, וגם הצמיגים תואמים – פירלי סקורפיון ראלי STR דו-שימושיים.

המחירים ינועו להערכתו סביב 45-50 ש"ח, כלומר קצת יותר יקר מהדיוק 390.

בגלריה: צמד הדגמים, ובנוסף ה-VITPILEN 401 AERO – דגם קונספט בלבד.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן