דף הבית / חדשות / הוסקוורנה חושפת את דגמי המוטוקורוס של 2023
FC 250 2023-1

הוסקוורנה חושפת את דגמי המוטוקורוס של 2023

בהוסקוורנה מציגים דור חדש של אופנועי מוטוקרוס לשנת 2023, עם מנועים מוזרקים בדגמים הדו-פעימתיים, מנוע משופר בארבע פעימות, שלדה חדשה ובולמים חדשים - כמו בק.ט.מ

בהוסקוורנה חושפים ל-2023 דור חדש לדגמי המוטוקרוס, כשבראש השינויים מעבר למערכת הזרקת דלק בדגמים הדו-פעימתיים, התנעה חשמלית, מנוע משופר, שלדה קלה יותר וגרפיקה עדכנית – בדיוק כמו השינויים בדגמי המוטוקרוס של ק.ט.מ שהוצגו לאחרונה. 

בסמוך להצגת דגמי המוטוקרוס לשנת 2023 של ק.ט.מ מציגים בחברה את דגמי המוטוקרוס של מותג הוסקוורנה, שכידוע הוא מותג של ק.ט.מ, ומשתמש באותה הטכנולוגיה. גם כאן מדובר על דור חדש לגמרי שמציג רשימת שיפורים ושינויים המתחילה בהחלפת הקרבורטורים בדגמים הדו-פעימתיים למערכות הזרקה (אל גוף המצערת ולא אל תא המעבר כמו בדגמי האנדורו TPI), שיפורי מנוע בדגמי הארבע פעימות, שלדה חדשה, בולמים חדשים, גרפיקה עדכנית, ושיפור ממשק הרוכב עם הכלי. בניגוד לק.ט.מ, כאן לא מוצגת גרסת 300 סמ"ק דו-פעימתית. נזכיר, שלפני כחודש הציגו בהוסקוורנה את דגמי המיני-מוטוקרוס החדשים.

דגמי המוטוקרוס של הוסקוורנה ל-2023 - דור חדש על בסיס ק.ט.מ
דגמי המוטוקרוס של הוסקוורנה ל-2023 – דור חדש על בסיס ק.ט.מ

המנועים בשני הדגמים הדו-פעימתיים (125 ו-250 סמ"ק) מקבלים מערכת הזרקת דלק EFI (ר"ת Electronic Fuel Injection) יחד עם מתנע חשמלי וגוף מצערת חדש בקוטר 39 מ"מ של קייהין, כשמזרקי הדלק יושבים על גוף המצערת עצמו ולא בפתח המעבר כמו במערכת ה-TPI של דגמי האנדורו. ייתכן שבשנת 2024 דגמי האנדורו הדו-פעימתיים של הוסקוורנה יקבלו גם הם את השינוי הזה. בגזרת האלקטרוניקה יש מערכת ניהול מנוע עם שני מצבי כוח, בקרת זינוק, בקרת אחיזה (שתי הבקרות האלו רק בדגמי הארבע פעימות), וחיישן התהפכות שמדומם את המנוע אחרי נפילה או התרסקות. יש ראש מנוע חדש בכל הדגמים וגיר חמישה הילוכים חדש וחלק יותר של Pankl. גם בדגמי הארבע פעימות – מערכת ההילוכים כוללת קוויקשיפטר להעלאת הילוכים בין ההילוך השני עד החמישי, הניתן גם לביטול בלחיצת כפתור על הכידון.

הדור החדש כולל שלדה חדשה – חזקה וקלה יותר. יש קשיחות מוגברת באזור ראש ההיגוי עם משולשים חזקים ועמידים יותר, ודגש על שיפור אזור חיבור הבולם האחורי. שלדת הזנב בנויה מ-60% פוליאמיד ו-40% אלומיניום, קלה וקשיחה יותר, ושוקלת 1.8 ק"ג. הזרוע האחורית חדשה וקלה יותר ב-190 גרם. מזלג ה-WP XACT AER בקוטר 48 מ"מ מלפנים קיבל כיול מחודש עם שיפור הפרוגרסיביות בחלק האחרון של המהלך, כאשר בולם ה-XACT האחורי קצר יותר באורכו (אך עדיין מאפשר 300 מ"מ מהלך גלגל בשל שינוי נקודת העיגון של הבולם), קל יותר ומספק יותר עמידות לפריצות שמן וחדירת אדמה. יש גם ברז עומס קפיץ חדש השנה. דגמי 2023 יגיעו עם כידון ProTaper, מערכות מצמד של ברמבו וצמיגי דאנלופ GEOMAX MX33.

כנהוג בהוסקוורנה, דגמי המוטוקרוס מקבלים את העדכונים והחידושים שנה לפני דגמי האנדורו, וזה אומר שאנו צופים שהשינויים האלו יגיעו כדור חדש לדגמי האנדורו בשנת 2024 – מה שמסביר את מיעוט השינויים בדגמי האנדורו של 2023 שהוצגו לאחרונה.

דגמי המוטוקרוס של הוסקוורנה לשנת 2023 יגיעו לישראל החל מחודש אוגוסט, כמובן ברישוי אפור.

הוסקוורנה TC125 דגם 2023 - הזרקת דלק לגוף המצערת
הוסקוורנה TC125 דגם 2023 – הזרקת דלק לגוף המצערת
הוסקוורנה FC250 דגם 2023
הוסקוורנה FC250 דגם 2023
הוסקוורנה FC250 דגם 2023
הוסקוורנה FC250 דגם 2023
הוסקוורנה FC250 דגם 2023
הוסקוורנה FC250 דגם 2023
המנוע של ה-TC125 - כולל גוף המצערת
המנוע של ה-TC125 – כולל גוף המצערת
המנוע של ה-TC125 - כולל גוף המצערת
המנוע של ה-TC125 – כולל גוף המצערת
המנוע של ה-TC250 - כולל גוף המצערת
המנוע של ה-TC250 – כולל גוף המצערת
המנוע של ה-TC250 - כולל גוף המצערת
המנוע של ה-TC250 – כולל גוף המצערת
מחשב ניהול המנוע של דגמי ה-2 פעימות
מחשב ניהול המנוע של דגמי ה-2 פעימות

112623_TC-FC MY23 Chassis

מתג בקרת אחיזה וקוויקשיפטר
מתג בקרת אחיזה וקוויקשיפטר

112766_FC-TC MY23 Fork

112767_FC-TC MY23 Shock

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

12_Jerez_WorldSBK_2024_Friday_Yamaha_YZF-R9_Z9A_1238

ימאהה: ה-R9 לאליפות הסופרספורט העולמית

בימאהה מודיעים על כוונתם להשתתף בעונת 2025 של אליפות הספורספורט העולמית (WorldSSP) עם ה-YZF-R9 החדש, אשר יחליף את ה-R6 הוותיק שיוצא לגמלאות

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן