בהוסקוורנה חושפים הפיוניר (Pioneer) – גרסתם לק.ט.מ פרירייד E החשמלי החדש, שכמותו יגיע עם תקינת כביש מלאה.
בק.ט.מ חשפו בחודש שעבר את הפרירייד E החשמלי, שמגיע עשור אחרי הצגתו של הפרירייד E החשמלי הראשון ושבע שנים אחרי הצגתו של הדור השני והמשופר. כעת, לראשונה אצל הוסקוורנה, שהתמקדו בנפחים הקטנים יותר בתחום החשמלי, מוצג הפיוניר, כלומר החלוץ, שמהווה את הגרסה של מותג הוסקוורנה לאותו ק.ט.מ.
לפיוניר מנוע חדש המפיק הספק נומינלי של 11 קילוואט והספק מקסימלי של 19.2 קילוואט (26 כ"ס). המומנט המקסימלי עומד על 37.6Nm (כ-3.77 קג"מ). יש 3 מצבי מנוע לרכיבה ויש 3 מצבי התאוששות לסוללה (טעינה בבלימה) כולל כבוי לגמרי. המנוע כולל בקרת אחיזה, ויש כמובן חיישן התהפכות שמדומם את הבקר במקרה של נפילה. המהירות המרבית מוגבלת ל-95 קמ"ש.
הסוללה הנשלפת היא מסוג ליתיום-יון ומספקת 5.5 קילוואט שעה. הסוללה כאמור נשלפת, כך שניתן להחליף סוללה ולהמשיך לרכוב. הזמן שמוערך לכך הוא 10 דקות. לסוללה יש כ-1,000 מחזורי טעינה לפני שיעילותה יורדת לכ-80% (כ-700 מחזורים בסוללה הקודמת), כשזמן הרכיבה המוערך הוא שלוש שעות לפי הוסקוורנה. כמובן שזה תלוי באופי הרכיבה. טעינה במטען ביתי בהספק של 660 וואט לוקחת כ-8 שעות, כשטעינה מלאה עם מטען מהיר שמגיע בתוספת מחיר הוא כשעתיים.
שלדת הכרומולי של הפיוניר חדשה לגמרי ומיועדת לפלטפורמה החשמלית, ועדיין קטנה לעומת אופנוע אנדורו רגיל. המשקל המלא עומד על 112 ק"ג וגובה המושב 910 מ"מ. הבולמים חדשים, כשמלפנים מותקן מזלג הפול של WP מסוג XACT בקוטר 43 מ"מ עם מהלך גלגל של 240 מ"מ ובנוי כשבולם אחד עם תא אוויר במקום קפיץ ובו ניתן לכוון את 'עומס הקפיץ' בעזרת משאבה המגיעה עם האופנוע. ברגל השנייה יש את המערכת ההידראולית הכוללת כיווני שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. מאחור יש בולם PDS חדש שמספק מהלך גלגל של 250 מ"מ וכולל קליקרים לכיוון שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. החישוקים כמובן מאלומיניום, מצופים אנודייז שחור, והצמיגים הם של מישלין מדגם אנדורו. מערכת הבלמים של BRAKETEC, והיא כוללת דיסק קדמי בקוטר 260 מ"מ ואחורי בקוטר 240 מ"מ.
שימו לב לידית שמאל, שכמובן אינה משמשת כמצמד אלא מפעילה את הבלם האחורי.