בהוסקוורנה חושפים את הנורדן 901 אקספדישן (Expedition), כגרסה מאובזרת וקרבית יותר לשימושי שטח לעומת הקיים, עם הבולמים של הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R, ועם מיגון ואבזור נוספים לטובת רכיבות ארוכות טווח.

ההוסקוורנה נורדן 901 הוצג בסוף שנת 2021 כגרסת האדוונצ'ר המבוססת על האח מבית ק.ט.מ, ה-890 אדוונצ'ר. רכבנו עליו בהשקה עולמית, וגם בהשקה המקומית בישראל. בזכות הפלטפורמה, יש מנוע טווין מקבילי מהק.ט.מ, בנפח 899 סמ"ק, עם 105 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד ו-10.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד. השלדה לקוחה ישירות משם, וכך גם חישוקי השפיצים – במידות "18 מאחור ו-"21 מלפנים. השינויים המכאניים העיקריים נמצאים בבולמים, שמהווים מדרגת ביניים בין ה-890 אדוונצ'ר הרגיל לבין גרסת ה-R עם הבולמים המותאמים יותר לשטח. מלפנים יש בולמי WP הפוכים מדגם APEX בקוטר 43 מ"מ, כמו ב-890 אדוונצ'ר ה'רגיל', אולם עם מהלך מתלה שגדל מ-200 ל-220 מ"מ וזה בהשוואה ל-240 מ"מ עם צינורות מזלג בקוטר 48 מ"מ של גרסת ה-R הקרבית. גם מאחור מדובר בבולם WP מהסוג המותקן ב-890 הרגיל, אולם הוא מציע מהלך גלגל ארוך יותר של 215 מ"מ.
בהוסקוורנה מטפלים בסוגיית הבולמים עם הצגת גרסת האקספדישן של הנורדן 901, ומתאימים את הבולמים של גרסת ה-R הקרבית של ק.ט.מ. כאמור, מדובר על WP XPLOR בקוטר 48 מ"מ עם מהלך של 240 מ"מ מלפנים ומאחור, בעלי יכולות כיוונון מלאות. שאר התוספות מיועדות לטובת שימושי שטח וכביש ארוכי טווח וכוללות מיגון גחון מסיבי שמכסה את המנוע ואת חלקו התחתון של מיכל הדלק, רגלית אמצע, חימום לידיות ולמושב, משקף קדמי גבוה יותר ותיקי אוכף רכים עם נפח אחסון כולל של 36 ליטרים.
לנורדן 901 אקספדישן יש ארבעה מצבי ניהול מנוע, כשלכביש, גשם ושטח מצטרף מצב 'אקספלורר' (המקביל למצב 'ראלי' בק.ט.מ), שמשחרר את כל הסוסים בגלגל האחורי בשימוש שטח, עם תשע דרגות החלקה שונות לבחירת הרוכב. מסך ה-TFT מאפשר קישורית לסלולר ומוסיף מערך ניווט מובנה (+Turn-by-Turn), אפשרות לחיוג ומענה לטלפונים ובחירת מוזיקה המאוחסנת בסלולר. יש גם גרפיקה שונה לגרסת האקספדישן, וכן מגני ידיים לבנים.
ההוסקוורנה נורדן 901 אקספדישן צפוי להגיע לישראל בחודש הקרוב, כאשר אנחנו נרכב עליו בקרוב מאוד ונביא רשמים ראשונים מההשקה העולמית. מחיר רשמי בישראל טרם פורסם, אך הוא כמובן צפוי להיות גבוה מ-105 אלף ש"ח, שזה מחיר הגרסה הנוכחית.
הבדל של 900 שטרלינג באנגליה בין הגרסאות.
ככל הנראה 10,000 שח בישראל.
נראה פצצה!!!
הקטע המוזר הוא שקטמ 890 אדוונצר r עולה אותו הדבר כמו המקביל לגרסת הs שלו, הנורדן הרגיל .אין ספק שהוא יפיוף ,אבל עדיף לקחת את ה890 אדוונצר r שעולה 105 על אף הכיעור של הפרונט שלו והיותו פחות יפה,סהכ אותו אופנוע.