בהוסקוורנה מרחיבים את משפחת דגמי הסווארטפילן עם גרסת 801 חדשה, אשר תתבסס על ה-790 דיוק של ק.ט.מ; עד חשיפת הגרסה הסדרתית, בהוסקוורנה חושפים את האבטיפוס.
ההוסקוורנה ויטפילן וסווארטפילן (בשוודית – חץ לבן וחץ שחור בהתאמה) משתמשים בפלטפורמות מכאניות קיימות מבית ק.ט.מ, ועליהן עבודת גוף חדשה ברוח אחרת לחלוטין. אנחנו מכירים את משפחת ה-401 על בסיס ה-390 דיוק (בקרוב מבחן לגרסת ה-401 החדשה כאן בפול גז) ואת ה-701 על בסיס ה-690 דיוק. כעת חושפים בהוסקוורנה אבטיפוס של סווארטפילן 801 – רגע לפני חשיפת גרסת הייצור הסדרתי.
באופן מעט מפתיע, בוחרים בהוסקוורנה להתבסס על גרסת ה-790 של הדיוק עם פלטפורמה מעט ישנה יותר ולא ה-890 דיוק המודרני יותר. השיקולים הם כלכליים בעיקרם, על-מנת להוזיל את העלויות ככל שניתן וכדי לייצר אופנוע נגיש יותר לרכישה. מה שאומר מנוע טווין מקבילי בנפח של 799 סמ"ק עם 105 כ"ס ו-8.86 קג"מ. שאר המכלולים יכללו מערכת בולמים של WP מדגם APEX, מערכת בלמים של ברמבו עם קליפרים רדיאליים, דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ וצמיגי פירלי MT60 RS במידות 120/70 ו-180/55.
תפריט האלקטרוניקה אמור לכלול מצערות חשמליות עם 3 מצבים ומצב מסלול, חיישן מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, בקרת אחיזה MTC להטיה ב-3 מצבים + מצב מסלול, בקרת החלקה MSR, מערכת ABS להטיה כולל מצב סופרמוטו שמבטל ABS על הגלגל האחורי, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת ווילי, מסך TFT צבעוני ופנסי LED היקפיים.
ההוסקוורנה סווארטפילן 801 יוצג בגרסה הסדרתית בעוד שבועיים ויגיע בהמשך השנה גם לישראל. בינתיים חושפים בהוסקוורנה את האבטיפוס, שאיתו הפיקו את סרטון הרכיבה על הקרח.
השתתפנו באירוע החשיפה של הסווארטפילן 801 אבטיפוס במלגה, ספרד. צפו בווידאו:
מבוסס על הק.ט.מ שמיוצר במפעל סיני ממש לא מחמאה גדולה