דף הבית / חדשות / הוסקוורנה: מהדורת הריטג' לדגמי האנדורו והמוטוקרוס
119627_TE 300 Heritage 2023

הוסקוורנה: מהדורת הריטג' לדגמי האנדורו והמוטוקרוס

בהוסקוורנה מציגים מספר גרסאות מוטוקרוס ואנדורו במהדורת הריטג' - עם גרפיקה כמחווה לדגמי החברה משנות ה-80

בהוסקוורנה מציגים את אופנועי האנדורו והמוטוקרוס של שנת 2023 במהדורת הריטג' – עם גרפיקה קלאסית כמחווה לדגמי החברה משנות ה-80.

בהוסקוורנה מחזירים אותנו לשנת 1983, לימים בהם הייתה יצרנית שבדית – עם גרפיקה מאותם השנים. מהדורת ההריטג' (Heritage) מוצעת על גרסאות המוטוקרוס וגרסאות האנדורו. למעט הגרפיקה, המושב הכחול וחישוקי האקסל השחורים – אין שינויים מכניים במהדורת ההריטג'. במקביל לאופנועים עצמם, בהוסקוורנה מציעים גם ציוד רכיבה בעיצוב רטרו תואם.

גרסאות ההריטג' 2023 לצד המקור
גרסאות ההריטג' 2023 לצד המקור

אופנועי האנדורו של הוסקוורנה לשנת 2023 ממשיכים שנה נוספת ללא שינויים מכאניים במנוע או במכלולי השלדה. השינויים היחידים באופנועי האנדורו, הכוללים שבעה דגמים – 3 דגמים דו-פעימתיים (TE150, TE250 ו-TE300) וארבעה דגמי ארבע פעימות (FE450, FE350, FE250 ו-FE501), מסתכמים בשלדה בצבע כחול ובמדבקות בגוון כחול כהה יותר עם קצת יותר צהוב. בנוסף, האות i נוטשת את שם הגרסה בדגמים הדו-פעימתיים.

בגזרת אופנועי המוטוקרוס לשנת 2023 לעומת זאת יש דור חדש לגמרי, שמציג רשימת שיפורים ושינויים המתחילה בהחלפת הקרבורטורים בדגמים הדו-פעימתיים למערכות הזרקה (אל גוף המצערת ולא אל תא המעבר כמו בדגמי האנדורו TPI), שיפורי מנוע בדגמי הארבע פעימות, שלדה חדשה, בולמים חדשים, גרפיקה עדכנית, ושיפור ממשק הרוכב עם הכלי.

המנועים בשני הדגמים הדו-פעימתיים (125 ו-250 סמ"ק) קיבלו מערכת הזרקת דלק EFI (ר"ת Electronic Fuel Injection) יחד עם מתנע חשמלי וגוף מצערת חדש בקוטר 39 מ"מ של קייהין, כשמזרקי הדלק יושבים על גוף המצערת עצמו ולא בפתח המעבר כמו במערכת ה-TPI של דגמי האנדורו. באלקטרוניקה יש מערכת ניהול מנוע עם שני מצבי כוח, בקרת זינוק, בקרת אחיזה (שתי הבקרות האלו רק בדגמי הארבע פעימות), וחיישן התהפכות שמדומם את המנוע אחרי נפילה או התרסקות. יש ראש מנוע חדש בכל הדגמים וגיר חמישה הילוכים חדש וחלק יותר של Pankl. גם בדגמי הארבע פעימות – מערכת ההילוכים כוללת קוויקשיפטר להעלאת הילוכים בין ההילוך השני עד החמישי, הניתן גם לביטול בלחיצת כפתור על הכידון.

הדור החדש כולל שלדה חדשה – חזקה וקלה יותר. יש קשיחות מוגברת באזור ראש ההיגוי עם משולשים חזקים ועמידים יותר, ודגש על שיפור אזור חיבור הבולם האחורי. שלדת הזנב בנויה מ-60% פוליאמיד ו-40% אלומיניום, קלה וקשיחה יותר, ושוקלת 1.8 ק"ג. הזרוע האחורית חדשה וקלה יותר ב-190 גרם. מזלג ה-WP XACT AER בקוטר 48 מ"מ מלפנים יש כיול מחודש עם שיפור הפרוגרסיביות בחלק האחרון של המהלך, כאשר בולם ה-XACT האחורי קצר יותר באורכו (אך עדיין מאפשר 300 מ"מ מהלך גלגל בשל שינוי נקודת העיגון של הבולם), קל יותר ומספק יותר עמידות לפריצות שמן וחדירת אדמה. יש גם ברז עומס קפיץ חדש השנה. דגמי 2023 יגיעו עם כידון ProTaper, מערכות מצמד של ברמבו וצמיגי דאנלופ GEOMAX MX33.

ואם כבר נוסטלגיה: 

TE 300 Heritage 2023

119634_Heritage Enduro_Motocross 2023

119955_TE 300 Heritage 2023_FRA

119953_FE 350 Heritage 2023_FRA

119547_TC 250_FC 450 Heritage 2023

119538_TC 250 Heritage 2023

119534_FC 450 Heritage 2023

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    עכשעו מגיע הקטע הקבוע שאני כותב שבמלחה"ע ה-II הגרמנים כבשו את אירופה עם טנקים והיום עם בנקים …

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן