דף הבית / חדשות / החל מיולי: גזירות ביטוח חובה נוספות
125-2019-comp-001

החל מיולי: גזירות ביטוח חובה נוספות

בחודש יולי 2023 יעלו תעריפי ביטוח החובה ביותר מ-10%, אולם גם נוספו מדרגות ביטוח חדשות אשר מייקרות את פרמיית ביטוח החובה באלפי שקלים

בחודש יולי הקרוב יתעדכנו תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי, כשכבר ידוע שתהיה עלייה בתעריפים בשיעור של יותר מ-10% בממוצע. כעת מתברר שבאגף שוק ההון ובפול חילקו את מדרגות הביטוח מחדש, והוסיפו מדרגות ביטוח חדשות בנפחים שונים. המשמעות: תעריפי ביטוח החובה לאופנועים ולקטנועים גדולים יעלו בשיעור של אלפי שקלים.

על עליית תעריפי ביטוח החובה בחודש יולי הקרוב כבר כתבנו. בפול – באישור של אגף שוק ההון במשרד האוצר – עדכנו את תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי, כשיש עלייה ממוצעת של יותר מ-10% בתעריפי ביטוח החובה. צעד זה מקרב את תעריפי הביטוח צעד נוסף לעבר החרגה מוחלטת של דו-גלגלי מביטוח החובה לכלל הרכבים הנעים על הכבישים – כלומר צעד נוסף לעבר 'הסיכון הטהור', שכבר שנים עומד כמטרה מוצהרת של אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר.

אולם מתברר שעליית תעריפי ביטוח החובה היא רק צעד אחד. באגף שוק ההון ובפול יצרו קטגוריות ביטוח חדשות – שתיכנסנה לתוקף בחודש יולי 2023. גם המדרגות החדשות הן לפי נפח מנוע (ולא לפי הספק כמו רישיונות הנהיגה), אולם נוספו קטגוריות נפח חדשות שלא היו עד היום, ובוצעה חלוקה מחדש של הנפחים הקיימים.

אם עד היום היו 3 מדרגות ביטוח – עד 50 סמ"ק, מ-51 עד 250 סמ"ק, ומ-251 סמ"ק ומעלה, כעת החלוקה היא ל-6 מדרגות – עד 50 סמ"ק, מ-51 עד 124 סמ"ק, מ-125 סמ"ק עד 249 סמ"ק, מ-250 סמ"ק עד 345 סמ"ק, מ-346 סמ"ק עד 590 סמ"ק, ומעל 590 סמ"ק.

תעריפי ביטוח החובה החדשים שייכנסו לתוקף ביולי 2023
תעריפי ביטוח החובה החדשים שייכנסו לתוקף ביולי 2023

בדומה לחלוקה הקודמת, גם בחלוקה החדשה יש קפיצה משמעותית בפרימה בין 50 ל-51 סמ"ק, וכן מעל 250 סמ"ק קפיצה של יותר מ-2,200 ש"ח – אם כי הסמ"ק הבודד שבין 249 ל-250 סמ"ק עלול לגרום לחלק מאופנועי וקטנועי 250 סמ"ק לשלם תעריף הגבוה בכ-2,000 ש"ח מהמחיר במדרגה הקודמת של עד 250 סמ"ק (נושא זה נמצא בבדיקה של הממונה על שוק ההון והביטוח). בנוסף, התעריף לאופנועים של מעל 250 סמ"ק, ולא כל שכן בנפחים של 346 סמ"ק ומעלה ו-590 סמ"ק ומעלה, קופץ אל יותר מ-7,000 ש"ח לביטוח פרטי (לא עסקי), ועלול להגיע לכ-7,500 ש"ח.

נראה שמדרגות הביטוח החדשות נועדו כדי לגבות תעריפי ביטוח חובה גבוהים יותר מהאופנועים והקטנועים הגדולים. היום (ב') יתקיים דיון בוועדת ביקורת המדינה, בהשתתפות הגופים הרלוונטיים. נמשיך כמובן לעדכן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

VOGE-Rally800 (18)

ווג מציגה: DS 800 ראלי – אדוונצ'ר שטח

בווג מציגים את ה-DS 800 ראלי - אופנוע אדוונצ'ר-שטח חדש עם חישוקי 21 ו-18 אינץ', מנוע טווין עם 95 כ"ס, מיכל דלק גדול וחבילת אלקטרוניקה מקיפה

8 תגובות

  1. Avatar

    במקום עוד כתבה אולי פולגז צריכים לארגן הפגנה.
    לא ימין לא שמאל רק אופנועים לסגור את קפלן,, קדימה הפגנה!!

  2. Avatar

    אין ברירה פשוט נוהגים בלי ביטוח..

  3. Avatar
    הגיוני מאוד בסך הכל

    ביטוח לרויאל אנפילד 650 עם 47 כס אותו דבר כמו אפריליה טואונו עם 100 כס, זה גם בדיוק אותו סגנון רכיבה. אין מה לאמר, פקידי האוצר מבינים רק דבר אחד, וזה איך לז**ן את אזרחי ישראל בטוסיק, בין אם הם רוכבים על אופנועים ובין אם לא.

  4. Avatar

    חזירות לשמה עד עכשיו שילמתי כמו ילד טוב עשיו אעשה חשיבה מחדש דופקים את משחררי הפקקים מדינת חלם

  5. Avatar

    איך זה יכול להיות, זה כמו חלום בלהות, איפה ההגיון????
    כבר 18 שנים על אופנועים שונים תמיד עם ביטוח תמיד לפי החוק
    האפשרויות עכשיו הן לרכב בלי ביטוח, למכור את האופנוע או לרדת מהארץ
    ס ו ר י א ל י ס ט י!

  6. Avatar

    כל העלאה הזאת וכל מחירי הביטוח ההזויים הללו ,שאין להם אח ורע בעולם, לא קשורים לשום סיכון של האופנוענים ,אלא לקומבינת הון שילטון רקובה, שבגללה המדינה המושחתת הזאת הכי יקרה בעולם בכל תחום אפשרי.חברות הביטוח קיבלו לפני כ30 שנה מתנה מהמדינה,את ביטוחי החובה מהן בכיס אחד הם מרוויחות מעל מילארד שח ובכיס השני סובלות מהפסד בטל בשישים מהאופנועים ,לעומת הרווח העצום שלהם ,אבל זה לא מתאים להם כמובן והחלאות העלו את הביטוחים לרמה של גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה ולא נותר אלא להקיא ממושחתי הציבור הארורים של מדינת ישרעעעהללללללללל.

  7. Avatar

    בקשה FULLGAZ תעשו בבקשה מחקר השווה של מחיר ביטוח במדינות אירופה ואחרות. אם יש הבדל משמעותי אז למה ככה. אם זה שחיתות אז לא ברור לי המנגנון. צריך שמות בשביל לדעת מול איזה בית לעשות מחאה

  8. Avatar

    אביעד מה נסגר?
    כי היום בדקתי, ויש לי קפיצה של 2000 ש"ח בגלל שהמנוע שלי 250 ולא 249.
    זה משפיעה על עוד תחום: הורדת ערך ביד שנייה.

    אני די משוכנע שניתן להגיש בג"ץ(עתירה ציבורית) עבור אותם אנשים כמוני ולטעון "הסתמכות".
    כי כאשר קנינו 250 ולא 300 קנינו כי ראינו לנגד עיננו את הקפיצה בעלות הביטוח.

    המדינה לא יכולה לשנות כללים למי שכבר רכש על סמך ביטוח זול.
    היא יכולה לשנות רק מכאן והילך עבור רוכשים חדשים.
    או לייקר לכולם ב 2000, אבל זה לא המצב, היא יקרה ב 2000 לקבוצה מאוד מאובחנת(חוסר שיוויון).
    לדעתי ניתן לטעון בבג"ץ שנוותר על ירידת הערך ביד שנייה,
    כי זה משני,
    כי אנחנו אספנים שלא ממהרים למכור,
    ולהתעקש על המשך חיוב בתעריף הישן, כלומר במקרה הזהב לפי מדרגה עד 249, זה עבור אלה שהחזיקו בבעלות על נפח 250 לפני מועד התחלת השינוי.

    אני לא אעשה את זה רק עבור עצמי
    ובטח לא הממן בעצמי
    אבל אם יש כאן מי שהוא במצב כמוני
    ומוכן לקחת את העתירה הציבורית על הראש שלו
    אני אכתוב לו את העתירה
    וניתן לממן במימון ציבורי (הד סטרט), זה מחיר האגרה, עבור 40 משתתפים זה יצא גרושים.
    לא שיש מה לצפות יותר מידי, כי בית משפט זה לא חותמת גומי.
    אבל זה מה שהכי הגיוני לעשות.
    נ.ב.
    1.אני לא שותף לכל ההתבכיינות שרצה כאן בתגובות, אחלה מדינה, אחלה בתי משפט, ולעתירה כזאת יש משקל, ויהיה מעניין לראות מה יוחלט.
    2. אין לי בלעדיות, אם הרעיון תפס כאן מישהו, אז במקום להתבכיין תגישו עתירה ציבורית.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן