דף הבית / חדשות / המהפכה החשמלית של קימקו
KYMCO-Ionex-launcj-007

המהפכה החשמלית של קימקו

קימקו מציגה את המהפכה החשמלית שלה: טכנולוגיה חדשה עם סוללות ארוכות טווח ועמדות החלפת סוללות; צעד נוסף בדרך לחשמול מוחלט של כלי הרכב

המהפכה החשמלית של קימקו יוצאת לדרך: החברה הטייוואנית הציגה בתערוכת טוקיו את ה-IONEX – טכנולוגיה חדשה לסוללות וגישה חדשה לכלים דו-גלגליים חשמליים שמאריכה את טווח הרכיבה למספרים דמיוניים, לפחות באופן תאורטי, ולכ-200 ק"מ באופן מעשי.

IONEX - סוללה פנימית, 2 סוללות נשלפות, ושיתוף והשכרת סוללות
IONEX – סוללה פנימית, 2 סוללות נשלפות, ושיתוף והשכרת סוללות

הרעיון של קימקו פשוט למדי, וכבר ראינו את חלקו מיושם במכוניות של חברת 'בטר פלייס' הישראלית, אולם הוא לוקח את הרעיון שלב אחד קדימה ולמעשה מיישם כמה פתרונות ליישום אחד.

ראשית, כל הקטנועים עם מבנה ה-IONEX הם בעלי סוללה פנימית אינטגרלית, אולם בנוסף אליה יש מקום ל-2 סוללות נשלפות. הסוללות הנשלפות בעלות שוקלות פחות מ-5 ק"ג כל אחת, והן ידידותיות לשליפה ולנשיאה. באופן זה ניתן לרכוב על הסוללה הראשית, בעוד צמד הסוללות הנשלפות נמצאות בטעינה – בעמדת טעינה ביתית או ציבורית.

בנוסף, בקימקו מציעים השכרת סוללות ייעודיות – עד 3 סוללות – למצבים שבהם הרוכב צריך טווח רכיבה גדול יותר. הסוללות יאוחסנו בתא מיוחד עבורן שנמצא מתחת למושב.

בקימקו מציינים שמשך הזמן הדרוש לטעינת סוללה נשלפת עומד על פחות משעה, וכי מחשב הניהול של יחידת האנרגיה יודע לווסת גם את הטעינה וגם את פריקת הסוללות (הראשית והנשלפות), כך שעם האופציה לטעינת הסוללות הנשלפות בזמן רכיבה על הסוללה הראשית, יחד עם האופציה לשכור סוללות נוספות וכן עמדות שיתופיות להחלפת סוללות – טווח הרכיבה המעשי יעמוד על 200 ק"מ, ותאורטית אפילו הרבה יותר. עוד מציינים בקימקו את הידידותיות הרבה של המערכת, אשר מאפשרת החלפת סוללות בקלות ובאלגנטיות.

בקימקו מוסרים שבשלוש השנים הקרובות יוצגו 10 קטנועים חשמליים בתצורת IONEX, שיימכרו ב-20 מדינות ברחבי העולם ועם צפי של כ-500 אלף כלים.

קטנועי ה-IONEX יגיעו גם לישראל – הראשונים שבהם כבר במהלך 2019.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

cb500f-002

הונדה: מבצעי חודש אפריל

הונדה יוצאת במבצעים על 4 דגמי אופנועים וקטנועים פופולריים לחודש אפריל 2018; הונדה CB500F ב-41 אלף ש"ח ו-CBR500R ב-43 אלף ש"ח

8 תגובות

  1. הטכנולוגיה של הסוללות לא הדביקה את ההתפתחות של המנוע החשמלי. מנוע חשמלי ללא מברשות, עם רוטור וסטטור שמלופפים ככוסית חיצונית ומגיעים ל 98% נצילות, אלו קיימים כבר כ- 30 שנה. ההתפתחות המדהימה בתחום הסוללות סייע לענף הסלולרי לפרוץ לממדים שהוא נמצא בהם היום, אך אין להשוות צרכן אנרגיה כטלפון נייד, לצרכן הספק וזרם כגון אופנוע חשמלי. הדיבור על הארכת טווח לאופנועים חשמליים ללא מציאת מקור אנרגיה חשמלי זול, נקי, וזמין, הוא דיבור אפנתי/שיווקי, וללא ביסוס מדעי. חוץ מזה הסוללות החשמליות בנויות מחומרים שהם מזהמי קרקע בטרוף, והן אינן ניתנות למחזור! זאת מבלי להתחמק מהעובדה שזיהום האוויר שהן יוצרות עובר לתחנות הכוח, ולא נעלם או מתפוגג לשום מקום, זה אותו זיהום אוויר באותה אטמוספירה של אותו כדור ארץ. רק בישראל כלים חשמליים מסוכנים, ונחותים בביצועים, מקבלים מעמד מוגן של ניסוי מדעי בטכנולוגיות חדשות, זאת על חשבון בריאות ובטיחות הציבור. יש טכנולוגיות זמינות, נוחות, וידידותיות כגון הסבת מנועי בעירה פנימית לעבודה על גז. יש גם חוות חקלאיות שיודעות לייצר דלק ירוק מצמחים, אף הוא מתאים למנועי בעירה פנימית. אפילו מנועי בנזין עם ממיר קטליטי פולטים לאוויר מים, והזיהום שהם יוצרים הפך לכמעט זניח(על חשבון הורדת הספקים, מציאות שכולנו התרגלנו עליה בקלות). לא חשוב שתדעו? אז עכשיו אתם יודעים!

    • לא זה לא אותו זיהום אוויר בתחנות הכוח – שפועלות כיום על גז טבעי שמזהם הרבה פחות
      ממנוע בעירה פנימית כלשהו.

      • הנצילות האנרגטית של כלים חשמליים היא גם טובה באופן משמעותי, כולל ייצור האנרגיה בתחנת כח

        • יוסי, על נצילות המנוע החשמלי אין כל וויכוח, היא מגיע היום ל 98% מטורפים!!!
          הבעיה היא עם מקור האנרגיה החשמלית להפעלתו – הסוללה/ות:
          הסוללות החשמליות נגמרות צ'יק צ'ק, ההטענה שלהן עורכת שעות, מחזור החיים שלהם קצר, הם אינן ניתנות למחזור, והן יוצרות זיהום קרקע כבד. מעבר לכך, גם הטענה בדבר זיהום האוויר המופחת מרכבים חשמליים, זאת הגזמה, ובהתחשב באלטרנטיבות(גז או דלק מצמחים).

          מה שיש כאן אלו תאגידי ענק שרוצים למכסם רווחים על חשבון נוחות, בריאות, ובטיחות הציבור. עד שבעיית הסוללה החשמלית לא מקבלת פתרון, כל דיבור על רכב חשמלי כתחליף לרכב בנזין(או גז) זה קשקוש מקושקש.

          בישראל הגודש בכבישים, ותחבורה ציבורית לא יעילה, יובילו לעליה במספר הכלים הדו-גלגליים. חשמליים ככול שנבקש יעילותם מוגבלת בגלל מגבלות הביצוע העלובות של הסוללה החשמלית(כמו שהיא ידוע היום). מה שקורה היום בישראל עם האופניים החשמליים זה פשע, מורידים לכביש אנשים עם כלי רכב שאין מסוכן ממנו, וחוסמים אותם מלרכוש עבורו ביטוח חובה, לאמור, גם משם לא תבוא הישועה(מה גם שאופניים חשמליים הם אופנוע נחות ומוגבל ביותר בביצועי התחבורה שלו ומהסיבות של אותה סוללה חשמלית). זה מה יש, זאת המציאות.

      • זה אותו זיהם אחד לאחד. אלא אם אתה רוצה להיות המדען הראשון שמוכיח כי חוק שימור האנרגיה הוא קשקוש מקושקש. היום גם הגיעו לתוצאות מעולות בנוגע לזיהום ממנועי בנזין, כאשר חלק מהתוצרים הרעילים הופכים למים, כן מים. בהונדה קאב צריכת הדלק אחד לחמישים קילומטר. חוץ מזה ישנה האפשרות הפשוטה להעביר את תחנות הדלק בישראל ואת הרכבים בישראל לעבודה עם גז. הטכנולוגיה הזאת של גז(בניגוד לטכנולוגיית הסוללה החשמלית) הבשילה כבר לפני עשרים שנה ויותר, זה פשוט ליישם את מה שכבר קיים, וגם הוכח כיעיל לא רק עבור תחנות כוח. המכונית החשמלית של בטר-פלייס לא הצליחה כי זה גימיק מעפן. הספיקו כמה לקוחות שנפלו בפח כדי שהפרויקט יוכרז ככישלון מהדהד! גם האיברידיות הם קשקוש מקושקש שמוכרים לפלצנים מפגרים שרוצים ליהנות מתדמית "מתקדמת", אבל בפועל הם יוצאים מטומטמים ברמות קשות. הכל עניין של מיתוג, כמו שגבלס אמר: "תשקר ותשקר ובסוף השקר יהפוך לאמת". איברידי זה בגדי המלך הערום סטייל 2018. מה שגבלס לא הביא בחשבון זאת העובדה ש: "אפשר לשקר חלק מהאנשים בחלק מהזמן, אי אפשר לשקר את כולם כל זמן". לנאצים זה התפוצץ בפרצוף אחרי חמש שנים של מלחמה ארורה, ושואה אחת גם. צריך להודות באמת הפשוטה, מה שקורה בישראל עם האופניים החשמליים זה פשע!!! ויהיה מי מהפושעים שבסוף גם ישלם על כך את המחיר(כלא?). הרסו כאן את ענף האופנועים בגלל נטו בצע כסף.

        • למומחה, מה הנצילות של מנוע בעירה פנימית ברכב – במשך עבודתו היומיומית?
          משהו כמו 15% ואף פחות.
          תחנות כוח עם מעגלים משולבים מגיעות לכ-60%. עם זאת יש לקחת הפסדי המרה והולכה, בסופו מגיעים לניצולת של כ-30% שזה עדיין עדיף.
          שני דברים, מערכות היברידיות שמנוע בעירה פנימית משמש כגנרטור, הניצולת תיהיה גם כן סביב ה=30%.
          פיתוח הסוללות התקדם מאוד בשנים האחרונות והוא מואץ, כך שלא רחוק היום שנראה סוללות עם טווח כפול או מרובע ממש שיש היום.
          מנועי הבעירה הפנימית יהפכו להיסטוריה מתוקה…

          • ליאור, אשמח לעזור לך. אם כבר תחנות כוח הטענה היא אחרת, הטענה היא להוציא את הזיהום ממרכזי הערים, לתחנות הכוח הנמצאות מחוץ לערים. הבעיה שהטענה הזאת לא תופסת לגבי מדינת ישראל הקטנה. צפיפות האוכלוסייה באזור מישור החוף, והבנייה הבלתי פוסקת, הפכו את תחנת הכוח רידינג ד' ואחרות, מתחנות הנמצאות מחוץ לערים, לתחנה הנמצאות בלב מטרופולין צפוף במיוחד.
            באיברידי מנוע הבנזין לא משמש כגנרטור. מי שמייצר חשמל זה אותו מנוע חשמלי שאחראי על כוח ההינע, רק שנעשה בו שימוש הפוך בעת בלימות(מה שחוסך בלאי רפידות בלם). בדרך זאת אותו מנוע חשמלי מנצל אנרגיית האטה לייצור חשמל. זה פטנט נחמד ויפה, גם לא יעיל במיוחד, נקרא לזה גימיק שיווקי, כי ישנו פטנט אחר יעיל וזול בהרבה, לדוגמה: הסבת מנועי בנזין ותחנות דלק לגז. בעבר לכך ראה למעלה את כל החסרונות של הסוללה החשמלית(זמן פריקה קצר, זמן הטענה ארוך, וזיהום קרקע כבד), שהן חסרונות שרלוונטיות גם לאיברידי.

            ידידי אני לא נגד טכנולוגיה, אני גם לא רואה טעם בנבואות מטופשות כגון מנוע הבעירה הפנימית יהפוך להיסטוריה, כי זאת דמגוגיה זולה, כולנו נמות מתי שהו. הפטנט הזה שהופך תנועה קווית לסיבובית הגיע לכלל שלמות, הוא זול מאוד לייצור, ועל אף נצילותו המכנית הנמוכה הוא יעיל עשרות מונים מסוללה חשמלית עלובה. כל מה שאני אומר, ולמעשה אתה מסכים איתי, שכרגע הסוללה העלובה לא מאפשרת דיבור רציני על כלי תחבורה חשמליים. עדיף לו היו נשארים על שולחנות המהנדסים, ולא נמכרים לציבור כמוצר נחות ולא רלוונטי, ועוד במחיר פלצני מופקע. אבל פריירים לא מתים, רק מתחלפים, אז תקנה גם אתה רכב חשמלי בשם הקדמה שמבוששת לבוא, תשלם עליו מחיר "ירוק" ומופקע, ואחרי 100 קילומטר תשכיב אותו לישון לכמה שעות. פחחח…עלובי החיים ממש.

  2. שמישהו יעצור את העולם, אני רוצה לרדת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO