עומר שושני, מנכ"ל התאחדות הספורט המוטורי (כידונאים) בשנה האחרונה, פוטר מתפקידו בשבוע שעבר. ממלא את מקומו ניב צורי, מי ששימש כרכז תחום שטח בתקופת כהונתו. התאחדות הספורט המוטורי יוצאת (שוב) לדרך חדשה, בשאיפה שהפעם ההתאחדות תעלה על דרך המלך, תתייצב ותפיק מרוצים באופן סדיר על-פני עונות.
העילות לפיטורים של שושני, שכאמור שימש כמנכ"ל בשכר של התאחדות הספורט המוטורי בשנה האחרונה, הן התנהלות אל מול גורמים בענף, משני צדי המתרס, וכן מוסר תשלומים גרוע שהשליך באופן ישיר ההתנהלות מול ספקים שנתנו את שירותיהם להתאחדות בהפקת מרוצים, וכן יחסי עבודה עכורים מול הוועד המנהל של ההתאחדות שנבעו מהבדלי תפיסה בתפקידן של העמותות החברות בהתאחדות.
המחלוקות בהתאחדות הכידונאים החלו כבר באמצע 2017, כשבין המנכ"ל החדש לבין חמשת הנציגים הענפיים המרכיבים את ההתאחדות (מוטוקרוס, אנדורו, סופרמוטו, אספלט וטרקטורונים) נתגלעו חילוקי דעות על אופן הניהול ועל עניינים שוטפים. בנוסף, בסוף 2017 עצר החשב המלווה של ההתאחדות את כל הפעילות בשל אי-עמידה בתנאי תקנון ההתאחדות, כשהעילה הייתה שספורטאי פעיל לא יכול לשמש כנציג עמותה בהתאחדות. המהלך האחרון גרם לפרישת נציג האנדורו, אודי לפיד, ומכיוון שמועדון האנדורו אינו עמותה, המשמעות הייתה פרישה של הנציג מהוועד המנהל. ראשי העמותות התאחדו, והחלו במהלך הדחה של יו"ר ההתאחדות, שניר שושן. לתפקיד יו"ר ההתאחדות נבחרה במקומו ריקה צמח, מי שהייתה יו"ר עמותת המוטוקרוס עד אז.
ביקורת רבה נשמעת כלפי התנהלות מנכ"ל ההתאחדות גם על נושאים אחרים. כך למשל נשמעים קולות כנגד הסכם השת"פ של ההתאחדות עם אתר ynet שבמסגרתו נפתח ערוץ תוכן שיווקי לספורט המוטורי הישראלי. השת"פ הזה עלה להתאחדות הספורט המוטורי 420 אלף ש"ח בשנה, ובשל הסכם בלעדיות הוא סגר את הדלת לשאר המדיות שמסקרות ספורט מוטורי ישראלי, כמו האתר שבו אתם קוראים כעת. בנוסף, בתקופה האחרונה ההתאחדות הערימה קשיים על כניסת צלמים למרוצים. אלו האחרונים נדרשו לחתום על הסכם דרקוני שבמסגרתו הם מצהירים כי הזכויות לתמונותיהם שייכות להתאחדות, וכי היא זו שתקבע אילו תמונות תתפרסמנה ואת מועד פרסומן. ביקורת נוספת נשמעה סביב פרשת חסימת הייבוא של אופנועי אנדורו ברישוי אפור.
לפני שבועיים ערכה יו"ר ההתאחדות החדשה שימוע למנכ"ל שושני, והוא הושעה מתפקידו עד לבירור סופי בענייניו. בשבוע שעבר פוטר שושני סופית, וכעת הוא אינו נושא בתפקיד רשמי בהתאחדות.
העניין הכספי עמד בראש התנהלותו של שושני. בשנת 2017 הופקו על-ידי ההתאחדות למעלה מ-50 אירועים – כמות חסרת תקדים באירועי ספורט מוטורי בישראל. יחד עם זאת, מישהו צריך לשלם על האירועים הללו, וכאמור חלק מהספקים ומבעלי התפקידים לא קיבלו את שכרם במשך חודשים ארוכים, ולחלקם עדיין עומד חוב פתוח.
כך למשל, רק עלות השכר של בעלי תפקידי המטה בהתאחדות עמד על כ-100 אלף ש"ח בחודש, ומכיוון שלשנת 2018 קוצץ תקציב משרד הספורט להתאחדות באופן משמעותי (נכון לעכשיו התקציב עומד על כ-1.3 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.2 מיליון ש"ח ב-2017, אם כי הוא עשוי לגדול במהלך השנה), לא נותרה ברירה אלא לפטר בעלי תפקידים ולהתחיל בתכנית הבראה. ניב צורי כאמור יחליף את שושני כמנהל תפעולי, ובימים אלו נסגרים החובות לספקים מעונות 2017 ו-2018, כשחלק מתקציב סגירת החובות מגיע מתקציב ההתאחדות לשנת 2018..
מהתאחדות הספורט המוטורי מוסרים כי בשל המחסור התקציבי שקיים כרגע, בוטל מרוץ האנדורו שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע הקרוב. ייתכן שלאחר שההתאחדות תתאזן כלכלית בהמשך העונה – הסבב שבוטל יוחזר לקראת סיומה. עוד אומרים בהתאחדות כי הם ממשיכים להפיק מרוצים כרגיל, בעיקר מרוצים שמכסים את עצמם כלכלית כמו מרוצי מוטוקרוס, וכי המשך העונה בכל האליפויות הסדירות צפוי להימשך לפי התכנון.
נמשיך לעדכן.
מי שמתנהל בכוחניות מול אנשים ומעיף אותם מהוואצאפ סופו לעוף מהתפקיד
ודרך אגב הוא כנראה לו אומר את המילה האחרונה הוא וחבורתו מהאינדורו מנסים להקים התאחדות חדשה ורוצים לסגור את הקיימת והכל בעזרתם של כמה חברה ממשרד הספורט
————————-אנא הזהרו———————————–
מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא, אדם שחצן ואנוכי שחוץ מלדאוג לעצמו ולאגו הנפוח שלו לא עשה כלום, העיקר שיידע להגיע להזניק את המרוצים ולגנוב את הקדיט אחרי שניב צורי טחן את עצמו ביחד עם אנשים נוספים ימים שלמים כדיי להכין את המרוצים. יום אחריי שנגמר המרוץ שכח את החובות שלו לספקים ולאנשים ששמו את התחת כדיי לייצר מרוץ. שלום ולא להתראות
רון לא יודע מי אתה אבל מצדיע לך
" חילוקי הדיעות בהתאחדות החלו באמצע שנת 2017' – מה קרה באותה נקודה?
בית המשפט דחה את תביעת פעילי וועדי ההתאחדות והורה להם לשוב לשגרת מרוצים והליגות הסדירות החלו את דרכן המוצלחת עד לאליפות ישראל.
מדוע לפני כן לא היו מחלוקות? כי לא היו מרוצים!
מדוע המחלוקות נפתרו ונעלמו- כי שוב חזר ענף המרוצים לנקודת ההתחלה ולשגרה המנמנת ללא מרוצים.
אין מרוצים – אין מחלוקות!!
מרוץ הסופרבייק לפני שבועיים- בוטל
מרוץ האנדורו – בוטל
מרוץ מוטוקרוס אחד התקיים וגם הוא על בסיס התנדבות וכרעי תרנגולת.
מדוע קוצץ התקציב לאחר שהוחלט על הגדלתו בסוף 2017? כי אין לרשות לנהיגה ספורטיבית שום פרטנר לתקשורת כדי לקדם איתו את הענף.
ערוץ YNET ב-Home Page היה מהלך מבריק שאמור היה לצאת ממדורי הרכב הנישתיים ולחדור למיינסטרים ההכלל ישראלי- למה?
כדי שבסופו של דבר יגיע קהל (ללא קהל אין חסויות מסחריות ולעד ההתאחדות תסתמך על נדבנות ממשלתית ומצבי רוח עונתיים.
אף על פי ששושני מצוייר כאדם שפגע בהתאחדות- בפועל, מזה זמן רב שלא היתה אג'נדה נחושה שקידמה את ענף המרוצים והפיקה את מספר האירועים המוטוריים הגדול ביותר אי פעם בתולדות הספורט המוטורי הישראלי.
נראה כאילו הגיע מזור לענף מרוצי הספורט המוטורי?
עם הפסקת פעילותו של עומר שושני נראה צניחה חדה כלפי מטה בכל הקשור להתפתחות הענף.
בהצלחה לוועד ההתאחדות הקיים יחד עם יו"ר ריקה צמח, שהשקיעו משאבים רבים להרוס את מה שקיים רק כדי לגלות ב"יום שאחרי" שבעצם….. אין להם מושג מה בדיוק לעשות מפה והלאה.
אין ספק שבמחאות, שביתות, מלחמות ומאבקים- אתם מס' 1!
מתטקבק מטעם שושני?
ניב צורי המלך! כולם יודעים שהוא הרוח החיה וטוב שההגה יהיה בידיים שלו
אני רוצה לחדש לכל הרוכבים החדשים שהצרפו
שושני לא המציא את המירוצים מירוצים היו מימיי בית נחמיה (דני אוחנה)וויתקין ואל מידיה ועוד ועוד
והמירוצים היו הרבה יותר איכותיים ומגוונים וגם אז הגיעו מעל 100 רוכבים
אז שימו את הכל בפרופורציות מירוצים היו לפני שושני ויהיו אחרי שושני והמחלוקות היו גם אז ויהיו גם בעתיד
זה בסדר כל עוד אין לנו רודן עם שגעת גדלות על הראש.
ותמיד תמיד לא לשכוח תבואו תעזרו ותתנדבו אם צריך כדיי שיהיה לנו ספורט
מה שלא קורה היום כל אחד רוצה רק כסף מה שמענין זה כמה משלמים לי אם אני בא לסמן או לעזור
אז מזלנו שיצאנו לדרך חדשה מקווה שהיא תהיה גם יותר טובה
לחברה מפול גז שלום
לאחרונה עקבתי אחריכם בגלל עומר שושני בגלל החוב הכספי שלו אליי ומאז התאהבתי בכם תענוג לראות אותכם רוכבים.
אני מצליח לעקוב אחריכם בגלל הצלמים שלכם שאני לא מכיר ואני רוצה להודות להם על התמונות נפלאות שהם מצלמים. אני בטוח שמלבד כל הרופאים נהנים. אז כפי שכבר אמרתי בעקבות התמונות התאהבתי בענף. תודה לכם הצלמים לנה ודרור, אני מקווה שאני לא טועה בשמות.
בהצלחה לענף שבת שלום.