אגף התנועה של משטרת ישראל מרכך את עמדתו בהקשר של רכיבת דו-גלגלי על השול: אם ההחלטה שהתקבלה בחמישי האחרון דיברה על איסור גורף של רכיבת דו-גלגלי על השול, כעת מדברים במשטרה רק על רכיבה פראית ובלתי זהירה שמסכנת את משתמשי הדרך.
באגף התנועה מבהירים הבוקר לפול גז כי האכיפה על השול, שגרמה לגל מחאה אדיר בקרב רוכבי הדו-גלגלי בישראל מאז הפרסום הראשון בחמישי ועד הבוקר עם רכיבת המחאה באיילון, תתבצע רק כנגד רוכבי דו-גלגלי שינצלו את השול לרכיבה מהירה ובלתי זהירה שמסכנת את משתמשי הדרך.
כזכור, ביום חמישי פרסמנו כאן בפול גז, בעקבות מידע שהגיע למערכת מתוך אגף התנועה, כי אגף התנועה קיבל החלטה שלפיה תחל אכיפה כנגד רוכבי דו-גלגלי על השול הימני, וזאת לאחר 11 שנים שבהן המשטרה לא אכפה רכיבת דו-גלגלי על השול בזמן עומסי תנועה. למערכת פול גז נודע על הכוונה של אגף התנועה בשבועות האחרונים, והפרסום בחמישי האחרון גרר גל עצום של מחאה – בעיקר ברשתות החברתיות. שיא המחאה היה הבוקר, כשמאות רוכבי דו-גלגלי הגיעו לנתיבי איילון, רכבו במרכז הכביש כמו רכבים פרטיים, ונתנו הצצה לכיצד ייראו עומסי התנועה באיילון ובגוש דן אם אגף התנועה יגרום לרוכבי הדו-גלגלי לעלות מהשול הימני אל הכביש ולרכוב יחד עם שאר המכוניות בזמן עומסי תנועה.
כעת, כאמור, מבהירים באגף התנועה כי האכיפה תתמקד אך ורק ברוכבים שמתפרעים על השול, נוסעים במהירות גבוהה ומסכנים את משתמשי הדרך, וזאת בשל העלייה הדרמטית במספר ההרוגים בשנת 2019 ביחס לשנת 2018 – עלייה שעומדת על כ-40%. אגב, מהנתונים שבידינו יחס ההרוגים על השול מבין כלל ההרוגים דומה למדי לשנים קודמות, ואין פה איזו עלייה דרמטית.
האם ההבהרה של אגף התנועה על כך שהאכיפה תתמקד רק במשתוללים על השול, וכי רוכבים שירכבו במהירות סבירה ובזהירות לא יחטפו דו"ח, נובעת מגל המחאה העצום ששטף את המדינה בסוף השבוע והבוקר? בדוברות אגף התנועה אומרים שאין שום קשר, וכי מלכתחילה האכיפה תוכננה רק כנגד מתפרעים. כך או כך, בדוברות אגף התנועה מדגישים כי לא תתבצע אכיפה כנגד רוכבים אשר ירכבו בזהירות ובמהירות סבירה, מבלי לסכן את שאר משתמשי הדרך.
נזכיר כי באגף התנועה החלו בשבועות האחרונים ביתר שאת גם רכיבה על איי-תנועה מצוירים ('זברה', סעיף 815) – כולל שימוש במצלמות טקטיות.
אנחנו במערכת פול גז חושבים ששינוי המדיניות וההחלטה של אגף התנועה, וכן גל המחאה שהגיע בעקבותיה, רק מוכיחים את הצורך הדחוף בהסדרת נושא הדו-גלגלי על השול – בחקיקה או בשינוי תקנות, ולא רק בהסכמה של אי-אכיפה ושיקול דעת של השוטר בשטח או של מקבלי ההחלטות באגף התנועה. נמשיך כמובן לעדכן.
צפו במחאת רוכבי הדו-גלגלי הבוקר בנתיבי איילון, מתוך עמוד הפייסבוק שלנו:
כל הכבוד לכל המשתתפים !
ככה עובדים דברים במדינה שלנו לצערינו..
נשמע כמו ניסיון לבלשט אותנו. זה אומר שכל שוטר יחליט לעצמו מה זה ״נהיגה מסוכנת״ ואין לי אמון בשיקול דעת או רצון טוב של השוטרים.
אכן כן ניסיון לבלשט. ללא אסמכתא רשמית של מה מותר ומה אסור בשול לא מאמין לאיש ! היום הם נתנו דוחות לרוכבים זהירים בשול.
ומה חדש בזה? …זה המצב מאז ומעולם בלי שום קשר לרכיבה על השוליים ..כל שוטר רשאי להחליט על נהיגה מסוכנת על פי שיקול דעתו בכל מקום ובכל זמן על הכביש .
חנן, מה שחדש זה שמעתה יהיו מבצעי אכיפה ממוקדים על השול, מה שלא היה קודם. וכעת יש לשוטר שיקול דעת במתן דו"ח – בלי כללים מוגדרים.
אז זהו שתקנת תעבורה 21 -ג (תקנת חוסר זהירות) שקיימת מאז ומעולם
מאפשרת לשוטרים לרשום דוח"ות על פי התקנה ללא שום כללים מוגדרים. – עם שוליים ובלעדייהם.
שוטרים יכולים לרשום דו"ח על כל דבר. זה לא העניין.
העניין הוא שעד עכשיו לא הייתה אכיפה בשוליים, ומעתה יש מבצעי אכיפה ממוקדים על השול – לפחות בזמן הקרוב. זה אומר שעשרות / מאות / אלפי רוכבים יחטפו דו"חות על השול – מה שלא קרה קודם.
בולשיטטטט !!!!!! שמשטרת ישרעהל תוציא מסמך נהלים רשמי המפרט מה נחשב כעבירה ומה לאאא ?! עד אז, הכל דיבורים בעלמא !!!!!!
פולגז -אולי תאפשרו להגיב קצת יותר מרבע משפט ?!!! מה שרציתי להוסיף לתגובה המקורית ,כהוכחה שהיום רוכבים שנסעו בזהירות בשול קיבלו דוחות ללא רחם !
טופל.
תודה!
כל הכבןד!!! בכל הכח!!!
אני קורא לכולם להמשיך במחאה, לאפקיר החלטות בידי שיקול דעתו של שוטר. תקנות נועדו להסדרים בין האזרח לרשויות. אין דבר כזה מילים ופרסומים. הם יודעים שפול גז הם קו תקשורת להרגעת ההמונים. עד שיעבור זעם ואז יתחילו לצוץ דוחות. אז כבר נצטרך להכות בשיח שמכה שורשים. לדרוש ת ק נ ו ת משוכתבות או תוספות לתקנה החדשה שמחריגה אופנועים וקטנועים ולפרסם אותה לכלל הציבור.