משטרת ישראל מגבירה אכיפה והחלה במבצעי אכיפה ממוקדים כנגד רוכבי דו-גלגלי. הסיבה: המספר הגבוה של תאונות קטלניות שבהן מעורבים רוכבי אופנועים וקטנועים בתקופה האחרונה.
החל מתחילת 2020 נהרגו על כבישי ישראל 29 רוכבי אופנועים וקטנועים. עד סוף חודש מאי נהרגו 27 רוכבים, וב-2.6.20 נהרגו שני רוכבים נוספים – בן 34 בכביש 431 ובן 17 בשד' ירושלים ביפו. כמות ההרוגים הגבוהה בשנת 2020 קרובה מאוד לזו של 2019 – שהייתה שנת שיא שלילי במספר רוכבי האופנועים והקטנועים שנהרגו על כבישי ישראל ושבה נהרגו 69 רוכבים – והמספרים השנה עלולים להיות אפילו גבוהים יותר מאלו של שנת 2019.
בגלל גל התאונות הקטלניות האחרון, התקבלה החלטה באגף התנועה של משטרת ישראל להגביר אכיפה כנגד רוכבי דו-גלגלי בתקופה הקרובה. האכיפה תתבצע בכל הרמות – החל משוטרי סיור עירוניים ועד הסיירת הארצית של משטרת התנועה. מוקדי האכיפה יהיו שונים – החל מכבישים עירוניים ובין-עירוניים, ועד לכבישים מפוצלים המהווים מוקדי עלייה לרגל לרוכבי אופנועים בסופי שבוע, כמו הרי ירושלים וכבישי הגליל. גורמים באגף התנועה שאיתם שוחחנו אישרו בפנינו את הדברים, ואף טענו שהלחץ להגברת האכיפה הגיע מלמעלה, מהדרגים הגבוהים.
להערכתנו ומניסיוננו, בפעילות האכיפה העירונית שוטרי סיור ושוטרי תנועה ימתינו לרוכבים במקומות שבהם ניתן לרשום דו"חות רבים במינימום מאמץ – על עבירות שקלות לאכיפה, ולא בהכרח על עבירות שמסכנות חיים ודורשות מאמץ ומשאבים באכיפה.
האכיפה המוגברת כנגד רוכבי דו-גלגלי כבר החלה, והיא תימשך בתקופה הקרובה. אנו כמובן ממליצים לציבור הרוכבים לרכוב בזהירות, לפי חוקי התנועה, על-גבי אופנועים תקינים שעברו מבחן רישוי שנתי ועם ביטוח חובה. אם בכל זאת קיבלתם דו"ח, ואתם חושבים שהוא אינו מוצדק, ניתן להשתמש בשיטת מוצלאחי לביטוח דו"חות תנועה, או בחלקים מהשיטה. בכל מקרה מומלץ לקרוא את השיטה על-מנת להבין כיצד יש לפעול ומה להגיד ולא להגיד במפגש עם שוטר.
"שוטרי סיור ושוטרי תנועה ימתינו לרוכבים במקומות שבהם ניתן לרשום דו"חות רבים במינימום מאמץ – על עבירות שקלות לאכיפה, ולא בהכרח על עבירות שמסכנות חיים ודורשות מאמץ ומשאבים באכיפה"!
זה מסביר הכל!!!!! הממשלה הקלפטוקרטית הכי מנופחת אי פעם, צריכה למלא את הקופה הציבורית ולחלוב עוד את הנתינים . הצלת חיים לא ממש בראש מעינייהם,לכן מפסיקים גם את התקנת גדרות הבטיחות החדשים !
החלטה אומללה. מדברים מהכיוון עיסקי . פוליטי נטו. קופה רושמת ממש. עם סכומי הביטוח שאנחנו משלמים אפשר להתקין בכל סיבוב בארץ גדר בטיחות מצילת חיים. אם היה לי פייס בוק והייתי מפרסם את זה שם מחשב העל השלטוני היה מסמן אותי כפורע חוק ומסוכן לציבור ולסדר הציבורי.מזל שאין לי פייס בוק . אבל בסוף זה יגיע גם לכאן ולא נוכל להגיב. אחר כך לא נוכל בכלל לפרסם כזו כתבה נגד המימסד.
קל תמיד להאשים את המשטרה, אני לא מצדיק או אוהד את ה"מבצעים" הללו או את יעילותם, אבל ראבאק!
רוב רוכבי האופנועים מבצעים עבירות רבות ומזלזלים בשאר משתמשי הדרך על בסיס יומי, מוציאים שם רע לכל השאר, אז כמה דוחות (לגיטימיים לגמרי) לא ישפיעו על אלו ששומרים על החוק.
כן, כולנו עוברים על החוק, ועל כן אם נתפסת בעודך עושה עבירה – תהיה מספיק ישר לשלם על כך ולא להתלונן ש"אכלו לי שתו לי".
אנחנו עוד לא הונג קונג, תהנו מהדמוקרטיה היחסית טובה שיש לכם ביד.
אם חיי הרוכבים היו מעניינים מישהו במשטרה היו מחמירים גם באכיפת נהגי רכב שגורמים לחלק לא מבוטל מהתאונות, אבל שם אין הרבה כסף כנראה
אהה הבנתי כי רוב נהגי הרכב הכושלים של ישרעהל, חסרי החינוך והתרבות, המבצעים ברכב כל פעולה אפשרית פרט לנהיגה, אדום עבורם המלצה ומראות להסתרק, לא עושים עבירות על ימין ועל שמאל??? בהבדל אחד ,הם עושים זאת עם כלי השוקל בממוצע פי שבעה מדוג" ממוצע ולכן תמיד אעדיף חמור על שניים מחלאה על ארבעה! גם כשאני ברכב ממי אפחד יותר, מרוכבים או רכבים אחרים??? משהו משובש אצלכם לגמרי נהגי ישרעעעהללל.
אלה שנהרגו בגלל רכב אחר או שלא נסעו נגד חוק, זה עצוב מאוד
אלה שנהרגו בגלל נהיגה מופרזת… מה לעשות. Another one bites the dust
ולא עצוב בכלל. סע לפי חוק.
הבעיה שיש סטיגמה רע מאוג לדו גלגלי אפילו מישהו שנוסע זהיר ושומר חוק. זה בעיה. אני כל כך כועס על אלה שנוסעים על מדרכות או שעומדים במעבר חצייה.