אגף התנועה במשטרת ישראל מגביר את האכיפה על רוכבי אופנועים וקטנועים ויוצא למבצעי אכיפה, זאת בשל מספר ההרוגים בתאונות אופנועים, שגדל משמעותית ב-2021.
זה היה צפוי: אגף התנועה של משטרת ישראל החל בימים האחרונים במבצע אכיפה רחב היקף כנגד רוכבי אופנועים וקטנועים, זאת בשל העלייה החדה במספרי ההרוגים בתאונות בהם מעורבים רוכבי אופנועים וקטנועים. כפי שכבר דיווחנו, שנת 2021 היא שנת שיא במספרי ההרוגים, כשעד כה נהרגו 45 רוכבי אופנועים וקטנועים על כבישי ישראל -עלייה של 55% ביחס לשנת 2020, שבה נהרגו בתקופה המקבילה 29 רוכבים. חודשים אפריל ומאי היו חודשי שיא של כל הזמנים, ונהרגו בהם 13 ו-15 רוכבים בהתאמה.
מבצעי האכיפה של אגף התנועה, שכבר התחילו השבוע, יהיו כלל ארציים, אולם המיקוד יהיה על אזור גוש דן – גם בערים וגם מחוץ להם. באכיפה ישתתפו כל שוטרי סיור, שוטרי אגף התנועה, וכן שוטרי הסיירת הארצית, וכאמור האכיפה תהיה ממוקדת על דו-גלגלי.
מעדויות רוכבים שהחלו להגיע למערכת פול גז עולה כי חלק מהאכיפה איננה אכיפה איכותית על עבירות מסכנות חיים, אלא עבירות שקל לאכוף ולשפר באמצעותן סטטיסטיקה. כך למשל, נצפו שוטרים בנתיבי איילון (כביש 20) שאוכפים ביתר-שאת עלייה על איי-תנועה צבועים (עבירה 815).
האכיפה המוגברת כנגד רוכבי דו-גלגלי כבר החלה, והיא תימשך בתקופה הקרובה. אנו במערכת פול גז ממליצים לכלל הרוכבים בראש ובראשונה לרכוב לפי חוקי ותקנות התעבורה, וכמובן בהתאם לכללי הדרך, על-גבי אופנועים תקינים שעברו מבחן רישוי שנתי ועם ביטוח חובה.. בנוסף, רכבו בזהירות, במודעות מלאה לסביבה, וכן באחריות אישית. אנו שוב חוזרים על המלצתנו להתקין מצלמת דרך קבועה על האופנוע או הקטנוע – על-מנת לתעד את מהלך הרכיבה באופן שוטף וקבוע.
אם בכל זאת קיבלתם דו"ח, ואתם חושבים שהוא אינו מוצדק, ניתן להשתמש בשיטת מוצלאחי לביטוח דו"חות תנועה, או בחלקים מהשיטה. בכל מקרה מומלץ לקרוא את השיטה על-מנת להבין כיצד יש לפעול ומה להגיד ולא להגיד במפגש עם שוטר.
אחת השאלות המתבקשות: מה היה קצב נהגים חדשים שהצטרפו בשנת 2020 ומה חלקם העגום בסטטיסטיקה העצובה הזאת? אחת הבעיות העיקריות, לדעתי, היא חוסר מיומנות. רשיון ללא קורסים והדרכה יסודיים ומתקדמים יותר זה אסון.
ואיפה האחריות של המדינה? אין לנו שוליים, הנתיבים צרים, אין לאן לברוח, אם נהג סוטה מעט ממרכז הנתיב. בטח שיפגעו רוכבים.
אבל ברור שהבעיה היא הנסיעה על האי תנועה. ברור….
ואיפה האחריות של המדינה?
אין שוליים.
הנתיבים החדשים צרים.
ברמה כזו שאין לאן לברוח אם מישהו סוטה מעט ממרכז הנתיב.
מילת המפתח אכיפה "כנגד" רוכבי דו גלגלי
כן שמענו עליהם! מידי תקופה מתעוררים פתאום ומתעללים ברוכבים הלא נכונים, במקום בעבריינים ובנהגי ישרעהלל האיומים . הנוכחות של המשטרע דלילה כאן כמו החמצן על הירח ורמת השוטרים לא משהו בלשון המעטה.
חייבים אבל חייבים להוריד את מחירי הבטוח לא יעלה על הדעת שבטוח לאופנוע יעלה 6000 ש"ח כמו מונית זו הסיבה ש-50% ויותר רוכבים ללא בטוח וטסט.. תאונות יש גם ברכבים. הכי הגיוני הוא לשלם את הביטוח בדלק וזה הכי פשוט לחישוב לא יעלה על הדעת שרוכב אופנוע שעושה 3000 ק"מ בשנה ישלם כמו נהג משאית או הסעות או מוניות שעושים 50.000 ק"מ בשנה מי שנוסע שישלם ושמישהו יתקן אותי אם אני טועה
אתה לא טועה ,אתה צודק במיליון אחוז !!!!!!! אבל במדינה הזאת זה לא יקרה ,אנחנו רקובים ומושחתים ורואים הכל דרך החור של הגרוש.
משפט המפתח הוא לא להגיב שטויות ולבצע הכללות גורפות כלפי קבוצת מיעוט !!! ,תביט על חבריך נהגי ישרעהל הכושלים ,המבצעים ברכבם כל פעולה אפשרית מלבד נהיגה, אדום עבורם המלצה ומראות להסתרק ותראה נגד מי צריכה להיות האכיפה??? נגד הגורם החזק בכביש ולא החלש ולא אינני מסיר אחריות מרוכבים סוררים ,אך אלה ברובם שליחים על קטנועים וסתם קטנוענים, רק מיעוטם רוכבי אופנוע (אפשר לחשוב כמה אופנועים ישנם היום בארץ???!!!) ועדיין הרכבים מסכנים אותם הרבה יותר מאשר הם את הרכבים.