Rogue:
- אדם חסר עקרונות, רמאי, לא אמין, נבל מנוול.
- שובב, פרחח.
- חיה אכזרית ובודדה, במיוחד פיל שבחר להפריד עצמו מהעדר שלו.
כך, על פי שילוב יצירתי של המילון החופשי עם המתרגם של גוגל, מתורגם שמה של היצירה של רוי קוק. לנו זה נשמע מתאים למדי.
הנה מתחיל לו עוד לילה אינטסיבי של פורנוגרפיה באתר Thebikeshed.cc. האתר של Dutch Von Shed מתמקד בעיקר בהצגת אופנועים שנבנו על ידי בונים פרטיים ופחות כאלה שבקעו מסדנאות מקצועיות. לפתע, בין שלוק בירה לפירורי דוריטוס על החולצה, העיניים קולטות משהו מיוחד בין מיוחדים. מכסה הקלאץ' נראה מוכר מאוד אך לא סביר באופנוע שכזה. קליק מהיר מגלה שאכן לא טעינו. מדובר במנוע של הונדה VTR1000F פיירסטורם, אופנוע שיש לו פינה לוהטת אצלנו בלב, אך אין זכר לשום דבר אחר מהאופנוע המקורי. חיש קל מיילים עשו דרכם לארצות קרות יותר והנה לפניכם – סיפורו של הנוכל של רוי. או בשמו הלועזי – Roy’s Rogue.
"כמו כל רעיון טוב, ה-Rogue נולד אחרי כמה משקאות עם המשפחה בערב חג המולד, דצמבר 2011. בתחילת ינואר 2012 נרכש התורם – הונדה VTR מודל 1999".
באותה ארוחה משפחתית הצהיר רוי קוק בפני אחיו קלייב כי הוא רוצה לבנות אופנוע קאסטום כלשהו. אבל רוי לא תכנן לשפר אופנוע סטוק כלשהו, הו לא. הוא רצה לבנות אופנוע. כן, כולל השלדה. מאחר ועל פי קלייב "רוי, בן 45, חדש לאופנועים ואין לו ממש רקע הנדסי או טכני", הוא ייחס זאת לאלכוהול שזרם בדם, אך רוי היה רציני כמו התקף לב. במוצאי החג הם רכשו את האופנוע שעתיד לתרום את המנוע ורכבו עליו הביתה.
"ניסיתי לדבר אל ההיגיון שלו, הסברתי שזה רעיון נחמד אך מורכב מאוד ושכנראה לא יצלח. אי אפשר היה להזיז אותו מהעניין. אחרי כמה ניסיונות עקרים עם מכונה זולה לכיפוף צינורות, פשוט הלכנו וקנינו את הכלי המתאים למשימה. רוי התחיל לכופף צינורות כמו אדם שנכנס בו דיבוק. חמסתי רתכת מהעבודה שלי כדי לעזור לו, וכשהשלדה הייתה מוכנה להרכבה סופית הברחנו אותה בלילה לסדנה כדי להשתמש במכשור הכבד. כעבור חודש האופנוע עמד חזרה על הגלגלים והיה מוכן לעבור מבחן רישוי".
מרגע שהשלדה תפסה כיוון, חלקים החלו לזרום. הפרונט הגיע מסוזוקי היאבוסה, הזרוע האחורית והגלגלים מ-VFR800. האחים בנו את צוואר ההיגוי כך שיתאים לפרונט החדש, ומיכל דלק של הונדה סופר-דרים נרכש ב-99 פני באיביי – "זו כנראה המציאה הכי מוצלחת שלנו בפרויקט! והוא אפילו נראה טוב בסוף!". מיכל הדלק עבר מספר שינויים והתאמה לתיבת האוויר שרוי תכנן, ומרגע שהאופנוע עמד מוכן להנעה הם החלו להתנסות יחד עם בית עסק מקומי בבניית מערכות פליטה. המערכת הראשונה הייתה רועשת מדי והכשילה את האופנוע במבחן הרישוי, אך שבוע אחרי כבר התחדש האופנוע במדבקה הנחשקת ולאורך החורף שופר ועבר טיונינג עד שהגיע לתוצאה הסופית שניתן לראות בתמונות.
קלייב ממשיך: "רוי לימד את עצמו לרתך ולהשתמש במחרטה, ובנה 95% מחלקי האופנוע. בשלב מסוים גיסנו ג'יי עשה טעות עם הרתכת וקרע את השלדה. האופנוע פורק ונבנה מחדש. אחרי שרוי סידר את מערכת הפליטה הוא התקשר אליי, אמר שהאופנוע מוכן ושאל אם אני רוצה לעשות עליו סיבוב. עזבתי את העבודה והגעתי. הוא הסיר את הכיסוי ואני החסרתי פעימה. הפעימה הבאה שנשמעה הייתה הלסת שלי, פוגעת ברצפה".
רוי, שהתגלה בתכתובות שלנו איתו כבחור סופר-נחמד, ממשיך להתעסק עם האופנוע – הוא בנה שתי שלדות זנב, אחת דקה מאוד והשנייה בעלת עומק, שמותאמת למושב מרופד ומכילה מיכל דלק נוסף לרכיבות ארוכות יותר. כן, האופנוע של רוי נועד שירכבו עליו.
בינתיים האחים כבר התחילו שני פרויקטים נוספים על בסיס VTR וכבר רכשו מספר אופנועים נוספים לפרויקטים עתידיים. רוי מספר שרמת המיומנות שלהם בכיפוף צינורות עלתה פלאים, וכל הפרויקטים שלהם מתוכננים לקבל שלדות קאסטום. הם מקווים להיות מסוגלים להציע בעתיד הלא רחוק קיטים להסבת אופנועים ולעשות קצת כסף כיס. עד שזה יקרה, תסגרו אחריכם את הדלת, תכינו ממחטות, קרם ידיים ותיהנו מהתמונות שצולמו במיוחד עבור גולשי פול גז ורואות כאן אור לראשונה.