דף הבית / חדשות / הניסוי הצליח – נסיעת דו-גלגלי בנת"צ תותר בקרוב!
אופנועים-בנתצ

הניסוי הצליח – נסיעת דו-גלגלי בנת"צ תותר בקרוב!

רכיבת דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית תתרחב בקרוב לכל גוש דן, ובהמשך אף לכל הארץ - כולל כבישים בינעירוניים; זאת בשל הצלחת הניסוי

בשורה משמחת לרוכבי הדו-גלגלי: ניסוי נסיעת דו-גלגלי בנת"צ הוגדר כהצלחה ויתרחב בתקופה הקרובה.

בפברואר השנה החל ניסוי רחב היקף ב-4 נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בגוש דן. במסגרת הניסוי הותרה הנסיעה בנתיב לכלים דו-גלגליים, וכחלק מהניסוי הותקנו מצלמות על מספר אוטובוסים של חברת 'דן' הנעים על הצירים הללו, כמו הותקנו כמה עשרות מצלמות קסדה על רוכבי דו-גלגלי אשר עושים שימוש יומיומי בנתיבים הנבחרים והסכימו להשתתף בניסוי. הניסוי תוכנן להימשך חצי שנה, כשבזמן הזה ינותחו הנתונים אשר יגיעו מהמצלמות על ידי גורמים במשרד התחבורה, ובסיומו יוחלט על הרחבת הניסוי או זניחת הרעיון.

כאמור, יש עוד חודשיים עד לסיום הניסוי, אך נדמה כי מדובר בהצלחה גדולה. מספר ה'קונפליטקים' שנרשמו בין התחבורה הכבדה לרובי הדו-גלגלי היה מינורי, וזאת למרות קולות של לא מעט גורמים אשר טענו כי השילוב בין אוטובוסים לדו-גלגלי עלול לסכן את שלום הציבור. כמו כן לא הורגשה השפעה על זמני נסיעת האוטובוסים בקווים השונים.

לאור הנתונים המעודדים הניסוי צפוי להתרחב כבר בחודש אוגוסט הקרוב לכל נתיבי התחבורה הציבורית בתל-אביב ובהמשך לכל הארץ, כולל נת"צים בכבישים בינעירוניים – כך נודע לנו מגורמים רשמיים במשרד התחבורה. בשנים האחרונות חל שיפור ניכר בהתייחסות משרד התחבורה לקהילת הדו-גלגלי שגדלה, ועושה רושם שהמהלך הזה הוא חלק ממספר פעולות לרווחת רוכבי הדו-גלגלי בישראל.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן