בסוזוקי חוגגים 60 שנים בקטגוריה הבכירה ביותר בעולם מרוצי האופנועים, ולכבוד זה עטו אופנועי קבוצת המרוצים צביעה מיוחדת ברוח גרסת המרוצים הראשונה; כעת מקבל את סכימת הצביעה גם דגם הכביש הספורטיבי הבכיר – ה-GSX-R1000R.
בסוזוקי נכנסו למרוצים עולמיים בשנת 1960, בתקופת מרוצי האי-מאן. ניצחונם הראשון הגיע בשנת 1962 עם Ernst Degner, שגם זכה באליפות ה-50 סמ"ק באותה השנה. לסוזוקי יש 6 אליפויות בקטגוריה הבכירה, החל מ-1976 ו-1977 עם בארי שין, 1981 עם מרקו לוקינלי, 1982 עם פרנקו אונצ'יני, 1993 עם קווין שוונץ ו-2000 עם קני רוברטס ג'וניור.
גרסת 2020 של הסוזוקי GSX-RR – אופנוע ה-MotoGP של סוזוקי – קיבלה את הצבע הכחול המוכר של סוזוקי מהעונות האחרונות בנוסף לצבע כסוף כדי לכבד את המסורת והשושלת של אופנועי המרוץ מהעבר.
כעת, גרסת 2020 של הג'יקסר הבכיר, ה-GSX-R1000R, מקבלת גם היא את סכימת הצביעה הזאת. הדגם החדש הוצג בשנת 2017 (ונבחן על-ידינו כמובן – קישור למבחן – כאן) ומספק ממנוע הליטר 200 כ"ס (185 כ"ס בגרסה ה'רגילה') ב-14,500 סל"ד. הוא מגיע עם מערכת מתלים מהשורה הראשונה, מערכת בקרת אחיזה הכוללת 10 מצבים, קוויקשיפטר לשני הכיוונים (קוויקשיפטר ואוטו-בליפר), ועוד רכיבי קצה היוצרים מכונת רכיבה משובחת. הדגם נשאר ללא שינוי גם לשנה הזאת.
- הזדמנות לחזור, לקרוא ולצפות במבחן המסלול שערכנו לג'יקסר הבכיר: סוזוקי GSX-R1000R במבחן – על המסלול
רוכבי הקבוצה, אלכס רינס וחואן מיר רכבו על ה-GSX-R1000R הזאת רגע לפני שנעלו אותם בביתם: