זוכרים את ה-701 Vitpilen? 'החץ הלבן' של הוסקוורנה – דגם קונספט של קפה רייסר מודרני שהוצג במילאנו 2015 (בתמונה בראש הידיעה)? ובכן, מסתבר שהוא בדרך לייצור סדרתי, אם כי בגרסה מעט שונה – Svartpilen (החץ השחור).
תמונות 'ריגול' שפורסמו במגזין הרשת morebikes.co.uk מראות רכיבת ניסוי על הוסקוורנה 701 שחור בתצורת סקרמבלר מודרני, עם חישוקי שפיצים, צמיגי דו"ש-כביש וכידון גבוה, שנראה מתחרה חזק לדוקאטי סקרמבלר 800. ה-Svartpilen נראה מגומר למדי ומוכן לייצור, כך שאין לנו ספק שזהו טיזר של הוסקוורנה לקראת ההצגה הרשמית בתערוכת מילאנו הקרובה בעוד פחות מחצי שנה.
הבסיס המכאני של ה-Svartpilen 701 הוא של הדיוק 690 של ק.ט.מ, עם מנוע סינגל 690 סמ"ק שמפיק כ-70 כ"ס, שלדת מסבך משולשי פלדה, זרוע אחורית מיוחדת עם משולשי חיזוק, ומתלים בעלי מהלך קצר של כביש. קרוב לוודאי על הבסיס המכאני הזה נעשו אי-אילו שינויים כדי להתאים אותו לסקרמבלר, גם אם מודרני.
בהוסקוורנה לא מסתירים את העובדה שהם פונים חזק לכביש, מעבר לליין אופנועי האנדורו והמוטוקרוס שלהם – שכאמור נשענים על הפלטפורמה של ק.ט.מ. גם דגמי הכביש העתידיים של הוסקוורנה יישענו על הפלטפורמות הקיימות של ק.ט.מ, ובהחלט יש עם מה לעבוד. כך למשל הווי-טווינים הגדולים של משפחת האדוונצ'ר 1090 וה-1290, הסופר דיוק 1290R/GT, מנוע הטווין המקבילי החדש בנפח 790 סמ"ק, וגם עם משפחת הדיוק הקטנה בנפח 390 סמ"ק. על בסיס הפלטפורמה האחרונה, אגב, הציגה הוסקוורנה את ה-Vitpilen 401 ואת ה-Svartpilen 401, שהיו אמורים להיות מוצגים כדגמי ייצור סדרתי כבר בתערוכות הסתיו האחרון, אולם הייצור של אלו נדחה בשנה, ככל הנראה כדי לחשוף במקביל דגמי כביש חדשים נוספים ולפרוץ לשוק אופנועי הכביש עם ליין רחב למדי.
כך או כך, מעניין בהוסקוורנה ואנחנו ממשיכים לעקוב.
אפשר להרכיב עליו ? סווארצפליין ?