ב-1 ביולי נכנסה תקנה חדשה לתוקף, שנועדה להסדיר את הכאוס המוחלט בתחום הקורקינטים החשמליים ורוכביהם. כל מי שמחזיק אופניים חשמליים או קורקינטים חשמליים יהיה חייב להיות עם הרשאה לנהוג בכלי הזה, או רישיון נהיגה בר תוקף, או תיאוריה, או תיאוריה ייעודית. לכבוד התקנה חפרנו קצת ברשת לחפש קורקינטים שבא לנו עליהם, בטח למי שתדמית של קורקינט חשמלי של ב.מ.וו לא מתאימה לו.
ואז הגענו לימאהה. בימאהה מאמינים בקונספט התלת-גלגלי וממשיכים לפתח אותו. אחרי הטריסיטי 125 של 2015, הטריסיטי 155 של 2017 והנייקן המגניב של 2018, בימאהה הרחיבו את משפחת ה-LMW (ר"ת Leaning Multi-Wheel) והוסיפו כלי נוסף לתחבורה עירונית בלבד. קבלו את הקורקינט העירוני התלת-גלגלי החשמלי – טריטאון (TRITOWN).
לקורקינט של ימאהה צמד גלגלי 14″ מלפנים, שמאפשרים לרוכב גם לעמוד פסיבי במקום, ללא צורך בהורדת רגל. לכל גלגל מערכת מתלים נפרדת, כך שהוא סופג זעזועים או שינויי גובה בנפרד מאחיו המקביל. השליטה בפניות היא כמו באופנוע, כלומר על-ידי הטיית הגוף.
כמה מילים על ה-LMW: המערכת בעלת 3 זרועות מקבילות ואופקיות המחוברות לשלדה ולמערכת ההיגוי על-ידי מסבים, והיא זו שמאפשרת את ההטיה, ובמקביל את שמירת המקבילות בין שני הגלגלים. כמעט מקבילות. למה כמעט? מפני שמערכת המתלה וההיגוי משתמשת בעיקרון אקרמן, שמאפשר הבדל ברדיוס ששני הגלגלים הקדמיים מבצעים (הגלגל החיצוני צריך לבצע רדיוס פנייה גדול יותר). עיקרון אקרמן מיושם בכל סרן קדמי של מכונית פרטית, רק שכאן היה צריך להוסיף עליו אלמנט נוסף – הטיה של הגלגלים. את זה פתרו בימאהה כאמור על-ידי מערכת המנופים. החכמתם.
מנגנון הייצוב של הטריטאון מאפשר התמדה במהירויות זחילה, כל הדרך ל-25 קמ"ש (לפני שיפורים…). הקורקינט שוקל 40 ק"ג ומכיל מנוע חשמלי 48V שנמצא בגלגל האחורי. זמן הטעינה של הסוללה הוא כ-3 שעות, והטווח המרבי עומד על כ-30 ק"מ.
הטריטאון הוצג כבר ב-2017 בתערוכת טוקיו, אבל כקונספט. זה הזמן לעבור לייצור סדרתי ולייבא ארצה – עכשיו כשכל מי שירכב עליו יעשה את זה באופן חוקי.
כבד מידי
ראינו בניקן כמה המערכת הזו מוסיפה ל mt9
לקורקינט אפשר לבחור פתרון אולי "פחות איכותי" אבל מצד שני שיאפשר משקל הרבה יותר קל