דף הבית / חדשות / הקטל בדרכים: 71 רוכבים נהרגו מתחילת השנה
ee1e8d22-5857-427b-a32d-2b4edd811bab

הקטל בדרכים: 71 רוכבים נהרגו מתחילת השנה

שנת 2021 היא הקטלנית ביותר אי-פעם לרוכבי דו-גלגלי; מתחילת השנה נהרגו 71 רוכבים - לעומת 69 רוכבים ב-2020 וב-2019

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ונתונים שאספנו במערכת פול גז, מתחילת שנת 2021 נהרגו 250 בני אדם בתאונות דרכים – 71 מהם רוכבי אופנועים וקטנועים. בשנת 2020 כולה נהרגו 69 רוכבי דו-גלגלי.

בשבועיים האחרונים נהרגו 5 רוכבי אופנוע: ביום ראשון שעבר נהרג רוכב אופנוע בשנות ה-60 לחייו בתאונה עם רכב פרטי בכביש 40. כמה ימים מאוחר יותר נהרג רוכב נוסף בשנות ה-20 לחייו בתאונה במעורבות רכב פרטי בכביש מס' 1, ובתאונה נוספת ביום שישי שעבר בכביש 232 נהרג רוכב בשנות ה-30 לחייו. ביום כיפור נהרג רוכב שטח כבן 20 בסמוך לצומת כברי בצפון, והלילה נהרג רוכב כבן 20 בתאונה עצמית בכביש מס' 1.

בשנים 2019-2013 מעורבות רוכבי דו-גלגלי בתאונות חמורות הייתה 20.8% בממוצע. בשנת 2020 טיפס שיעור ההיפגעות בתאונות חמורות ל-25.5% ובשנת 2021 ל-25%, כאשר כבר בסוף המחצית הראשונה של השנה נרשמו 50 רוכבים הרוגים, ונכון למועד כתיבת שורות אלו, שלושה וחצי חודשים לפני סוף השנה האזרחית, מספר הרוכבים ההרוגים כבר עבר את זה של השנים 2019 ו-2020 – שהיו שנות שיא שלילי במספרי רוכבי הדו-גלגלי ההרוגים ובכל אחת מהן נהרגו על כבישי ישראל 69 רוכבים.

מספר האופנועים בישראל מהווה כ-5% מכלל כלי הרכב בכביש, אולם כאמור, רוכבי דו-גלגלי מעורבים בכרבע מהתאונות הקשות והקטלניות. הסיכוי של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים חמורה היא פי 16 מהסיכוי של נהג רכב פרטי, וככל שנפח האופנוע גדל כל עולה הסיכוי למעורבות בתאונה: הסיכוי להיפגע על אופנוע בנפח 400 סמ"ק גבוה בכ-40% מאופנוע קטן יותר.

תופעה מדאיגה נוספת היא רכיבה ללא רישיון נהיגה. על פי נתונים שאספו בחטיבת המחקר של הרלב"ד, 27% מהרוכבים בגילים 19-15 שנפגעו בתאונות חמורות מהחברה הערבית – לא החזיקו כלל ברישיון נהיגה. 24% מהצעירים היהודים בגילים 19-15 שנפגעו בתאונות חמורות – לא מחזיקים ברישיון נהיגה כלל. בשכבת הגיל הבוגרת יותר 24-20 כ-5% מקרב הרוכבים היהודים שנפגעו בתאונות חמורות לא למדו נהיגה מעולם, וכ-11% מהרוכבים בחברה הערבית.

מנכ"ל הרלב"ד (בפועל), שניר זיידל, אומר כי "בשנים האחרונות אנו רואים גידול קבוע במספר רוכבי דו-גלגלי המעורבים בתאונות קשות וקטלניות. הרלב"ד ממקדת מאמצים במציאת דרכים לצמצום ההיפגעות של רוכבים באמצעים שונים. כך למשל, בשבועות האחרונים יצאנו במכרז לפיילוט להכשרת מאות רוכבים לתפיסת סיכון, ממנו נגזור תובנות שיוטמעו כבר בשנה הקרובה בלימודי רישיון הנהיגה לאופנוע. בנוסף, פרסמנו מסמך המסכם מידע מקיף ועדכני אודות מערכות הבטיחות הקיימות לאופנועים ויעילותן. כל אלו יעזרו בצמצום היפגעות רוכבי אופנועים לצד שיפור התשתיות, הסברה ואכיפה אפקטיבית".

מנכ"ל הרלב"ד (בפועל), שניר זיידל; צילום: מוקי שוורץ
מנכ"ל הרלב"ד (בפועל), שניר זיידל; צילום: מוקי שוורץ

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

2 תגובות

  1. Avatar

    נו אז ?????? כמו שרשמתי בעבר ואתם מסרבים לקלוט ,מה שהיה הוא שיהיה עד שלא יהיה כאן שינוי תרבותי לפחות מבחינת הרוכבים וכנראה שלאא. על הנהגים בכלל אין מה להכביר מילים. לפחות היה ניתוח של התאונות ודרכי מניעתם???

  2. Avatar

    מה עם גדרות הבטיחות בצידי הכביש, כמה רוכבים היו חיים היום אם היו מטפלים בגדרות האילו?
    חוץ מאשר לטפל ברוכבים שזה חשוב צריך לטפל בתשתיות. הגדרות האילו רוצחות וזה לא משנה אם רכבת מהר מדי או החלקת בגלל שמן או בור בכביש. ברגע שפעת לכיוון גדר אתה מת.
    זה מחדל ומי ששותף לו שותף לרצח.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן