זהו אחר הכלים החשובים של ק.ט.מ בתקופה האחרונה, ואתמול הוא הושק רשמית בישראל: ה-790 דיוק.
החשיבות הגדולה של ה-790 דיוק בפרט ושל משפחת ה-790 העתידה לבוא בכלל, היא מילוי החלל הגדול שבליין דגמי ק.ט.מ בין מנוע הסינגל 690 סמ"ק לבין הנפחים הגדולים – ה-1090 וה-1290. מנוע ה-LC8c החדש – טווין מקבילי בנפח 800 סמ"ק וקומפקטי מאוד (לכן ה-'c' בשם המנוע) – סוגר את הפער הזה ומאפשר לק.ט.מ להציע אופנוע בכל קטגוריית נפח.
ראשון הדגמים שהוצג על-בסיס המנוע החדש הוא כאמור ה-790 דיוק – נייקד קרבי וספורטיבי, אח למשפחת הדיוק הפופולרית והסטייליסטית – שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה והושק לעיתונות העולמית לפני חודשיים (את רכיבת המבחן שלנו תוכלו לקרוא כאן)
הק.ט.מ 790 מציע עיצוב רדיקלי בהתאמה מוחלטת למשפחת הדיוק, מנוע טווין מקבילי בנפח 800 סמ"ק, בעל גל ארוכבה בעל היסט של 75 מעלות בין פיני הארכובה (זהה למנועי הווי-טווין של ק.ט.מ), המפיק 105 כ"ס, קומפקטיות ומינימליסטיות בגודל האופנוע והמכלולים, התנהגות כביש מעולה וזמישה (זריזה וגמישה) המספקת ערימות של כיף, וכן חבילת אלקטרוניקה רחבה מאוד הכוללת מצערות חשמליות עם 4 מצבי ניהול מנוע, מערכת ABS להטיה הכוללת גם מצב סופרמוטו (ניתוק ה-ABS מהגלגל האחורי להחלקות זנב), בקרת אחיזה ב-9 מצבים, בקרת זינוק, בקרת ווילי, קוויקשיפטר להעלאה והורדת הילוכים, מסך TFT צבעוני הכולל חיבור לסמארטפון, וכן פנסי LED היקפיים – כולל בפנס הראשי.
את השקת ה-790 דיוק החדש קיימו אנשי ק.ט.מ באולם התצוגה המחודש ברחוב שוקן 16 בתל-אביב, שעבר לאחרונה שיפוץ מקיף, שינה את פניו, וקיבל את הסטנדרטים המחמירים של העיצוב כפי שנקבעו על-ידי ק.ט.מ-אוסטריה. פרט לאולם תצוגה מרשים ומכובד ישנה גם חנות ציוד ואביזרים מקוריים של ק.ט.מ הכוללת פריטי לבוש, ציוד רכיבה וציוד נלווה רבים.
על המפרט המלא של ה-790 דיוק, וכן את מבחן הדרכים של האופנוע החשוב הזה, תוכלו לקרוא כאן.
מחירו של ה-790 דיוק בישראל נקבע על 76,900 ש"ח לעסקת מזומן ו-79,900 ש"ח לעסקת טרייד-אין.
רכיבת מבחן על כבישי ישראל – בקרוב.
לא ברור איך הגיעו לתמחור שלו ומול מי הוא מוצב להתחרות על השוק..
ה- Z900 מתומחר כרגע ב- 65 אלף, כ- 12 אלף פחות. (עוד השוואת דוגמא, מול יבואן אחר – אפריליה שיבר 900 מתומחר 68 אלף, כ- 9 אלף פחות. סוזוקי S750 מתומחר ב- 69 אלף, כ- 8 אלף פחות.)
סתם בדיקה מול מחירי אנגליה למשל מראה ששם ה- KTM 790 מתמוחר זהה ל- Z900. שוב, לא ברור למה כאן המחיר התנפח כל כך.. יכול להיות לכך הסבר, אני פשוט לא רואה אותו כרגע..
יש לכך הסבר פשוט – יבואן חזיר.
כבר דובר על כך בפורום, הפרש המחיר באופן יחסי מול המתחרים ומול הדיוק הקטן לא דומה בשום מקום אחר בעולם.
הזוי הזוי הזוי.
אין שום הסבר, סתם רדיפת בצע. אופנועים אירופאים באופן מסורתי נחשבים כביכול יותר אקזוטיים ומיוחדים מהיפנים והיבואנים שלהם מתמחרים בהתאם .עובדה שאתה צודק ובחו"ל אין כמעט הבדלים, אם בכלל בקטגוריות השונות בין כלים יפנים לאירופאים. מדינת ישראל תמיד היית ותשאר אקזוטית ,לצערי הרב רק ביוקר המחיה.
הmt 09 sp נראה כמו המתחרה היחידי שלו ברמת המחיר
הגיע הזמן שדלב תשיק את המנכ"ל שלה הביתה..
למה גנבים ? תבדקו בחול , הקטמ יקר בחול ב 30 אחוז מהקאוסקי, ובארץ רק ב 20 אחוז.
בדקנו, אל תמציא סיפורים!!!