דף הבית / חדשות / השוק הדו-גלגלי ממשיך לטפס גם ב-2018
KTM-Duke390-2017-026

השוק הדו-גלגלי ממשיך לטפס גם ב-2018

מכירות האופנועים והקטנועים בשוק הישראלי מטפסות בכ-5% ביחס לשנה שעברה - המשך המגמה של השנים האחרונות

השוק הדו-גלגלי ממשיך במגמת הגדילה וההתחזקות שלו – מגמה שהחלה ב-2014, כך עולה מנתוני איגוד לשכות המסחר בדו"ח המסכם את ששת החודשים הראשונים של 2018. בתקופה זו נמכרו בישראל כ-10,200 אופנועים וקטנועים, שמהווים עלייה של כ-5% ביחס ל-9,700 כלים שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד. חשוב לציין כי נתוני המחצית הראשונה של 2018 עדיין לא סופיים, וכי צפויים להתווסף אליהם כלים נוספים שנמסרו אך רישומם בדו"ח מתעכב.

שנת 2018 התחילה עם גידול יפה של יותר מ-8% ביחס לשנה שעברה, אולם ברבעון השני מגמת העלייה התמתנה מעט, וכאמור הגידול נכון לעכשיו עומד על כ-5%. במידה ומגמת ההתחזקות תמשיך, הצפי הוא שלראשונה בענף האופנועים יימכרו בישראל כ-20 אלף אופנועים וקטנועים בשנת 2018.

מגמה נוספת מעניינת היא התחזקות של אופנועי ה-A1 בפרט ואופנועים עם קלאץ' בכלל, וכעת חלקם מסך המכירות עומד על כ-33% – נתון חסר תקדים בישראל.

ימאהה טימקס 530 - לא פחות מ-332 יחידות בחצי שנה
ימאהה טימקס 530 – לא פחות מ-332 יחידות בחצי שנה

המותג הנמכר ביותר במחצית הראשונה של 2018 הוא כרגיל סאן-יאנג עם 2,224 כלים. מיד אחריו ימאהה – גם הוא מותג של מטרו-מוטור – עם 1,797 כלים. במקום השלישי קימקו עם 1,626 כלים. הונדה עם 722 כלים, פיאג'ו עם 570 כלים וק.ט.מ עם 550 כלים סוגרים את השישייה הראשונה. המספרים הללו דומים למדי לאלו של המחצית הראשונה של 2017, כך שיחסי הכוחות בשוק נשמרים פחות או יותר. נתון מעניין הוא שדיאלים מכרה במחצית הראשונה של השנה 518 כלים, אולם כולם בשלושת החודשים הראשונים של השנה ואפס מכירות ברבעון השני – מה שמעיד על כמות גדולה של כלים שנרשמו על-שם היבואן.

הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר במחצית הראשונה של 2018 הוא הקימקו מובי XL125, וגם כאן אין הפתעות. 675 יחידות נמכרו מהמובי בתקופה זו של השנה. במקום השני סאן-יאנג ג'וירייד 125 שממנו נמכרו 514 יחידותהסאן-יאנג ג'וימקס 250, שבאופן מסורתי תופס את המקום השלישי, יורד דרסטית במכירות בשל העובדה שייצורו הופסק, ובמקומו עולה הקרוזים 250 עם 300 יחידות, בנוסף לגרסת ה-300 סמ"ק שממנה נמכרו 246 יחידות. את מקומו של הג'וימקס 250 במקום השלישי תופס הימאהה טימקס 530 עם 332 יחידות (לעומת כ-400 במחצית הראשונה של 2017), ואחריהם קימקו דאונטאון 350 עם 324 יחידות, ימאהה איקסמקס 300 עם 319 יחידות ופיאג'ו MP3 בגרסת ה-300 סמ"ק עם 282 יחידות. ה-AK550 של קימקו מוכר במחצית הראשונה של 2018 לא פחות מ-152 יחידות – כניסה מרשימה למקסי-סקוטר של קימקו.

באופנועים עם קלאץ' תופס את המקום הראשון אופנוע אנדורו מקצועי – ק.ט.מ 250EXC – עם 89 יחידות. במקום השני ק.ט.מ נוסף – הדיוק 390 החדש – עם 80 יחידות. במקום השלישי ימאהה MT-07 עם 72 יחידות, וההונדה CB500X יורד למקום הרביעי עם 67 יחידות במחצית הראשונה של 2018.

מגמת ההתחזקות של השוק הדו-גלגלי הישראלי ב-2018 בהחלט מעודדת, אולם היא התמתנה ביחס לשנתיים האחרונות. כך או כך, זו השנה החמישית ברציפות שהמכירות בשוק הדו-גלגלי נמצאות בעלייה.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2019 SH300i

הונדה: ה-SH300i מקבל בקרת אחיזה

הונדה משדרגת את ה-SH300i ל-2019 ומוסיפה מערכת בקרת אחיזה ומפתח קרבה גם לארגז האחורי

2 תגובות

  1. ממש נהנה לקרוא ומאוד מרשים שמכרו כל כך הרבה יחידות של ak550

    • בפועל הכלים האלו ירדו ממכירות הטימקס לטובת הקימקו AK55 אבל עדיין נראה שבמטרו אדישים ….
      מעניין לראות מה יקרה בעתיד ….

להגיב על איציק לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO