תרשים פטנט מעניין שהוגש על-ידי הונדה מראה שבחברה עובדים על מצמד חשמלי שיופעל בצורה אלקטרונית.
אופנועים וקטנועים מודרניים מגיעים עם מערכת אלקטרונית המודדת את הכוחות והמומנטים הפועלים על האופנוע, ומווסתת בהתאם בקרות עזר שונות כמו בקרות הזינוק, הבלימה, האחיזה, ואף בקרות הווילי והסטופי. בקרות אלו מקבלות את הנתונים דרך מצערת חשמלית, שהיא מצערת שבה כשהרוכב פותח את ידית המצערת הוא לא פותח פיזית את הפרפרית בגוף המצערת, אלא נותן פקודה למחשב להאיץ את המנוע. המחשב מצידו מתחשב בנתונים נוספים ופותח את המצערת לפי מה שנכתב לו במפת ניהול המנוע.
בהונדה הגישו תרשים פטנט למצמד אלקטרוני, כשהכוונה היא למצמד המופעל על-ידי מנוע חשמלי ולא באופן מכאני או הידראולי על-ידי ידית המצמד. חיישנים יעבירו למחשב האלקטרוני נתונים על מיקום הידית, ובהתאם לנתונים המתקבלים משאר מערכות הניהול יתאפשר ניתוק המנוע מתיבת ההילוכים והעברה חלקה ונקייה. לפי הונדה, הרגש של הרוכב לא ישתנה ויאפשר לווסת את הכוח בהתאם לדרישה.
המערכת האלקטרונית תעזור למנוע שימוש לא נכון במצמד, התחממות, בלאי וקריעה של הכבל בגלל תחזוקה לקויה. לאור הניסיון המוצלח של הונדה עם הגיר האוטומטי כפול המצמדים במערכת ה-DCT, קל לראות את הפטנט מופיע על אחד מהדגמים העתידיים בקרוב מאוד.