אלבר מוטו, יבואנית דיאלים לישראל וחלק מחברת אלבר השייכת לקבוצת אלעזרא , היא מעתה גם יבואנית אופנועי הארלי דיווידסון האמריקאיים. במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד') הציגו אנשי החברה את אולם התצוגה החדש, את האופנועים והמחירים, את מערך השירות ואת החזון לעתיד הקרוב והרחוק.
המותג הארלי דיווידסון הוא אייקון אמריקאי, ועבור רבים ברחבי העולם הוא לא מהווה כלי תחבורה אלא דרך חיים. אפשר לומר שיש להיות אופנוען ויש להיות הארליסט, וזאת בעיקר בשל הרוח המיוחדת שהאופנועים האלה מביאים איתם – פחות טכנולוגיה וריצה אחרי הקידמה ויותר רוח אופנוענות חופשית. אז נכון שגם התחום הזה ממוסחר ונועד למקסם רווחים, אבל רוח האופנוענות החופשית בהחלט קיימת ומייצגת את האופנועים האלה של הארלי דיווידסון.
בשנים האחרונות זיכיון הייבוא של הארלי בישראל היה אצל ג.ב.ר שירותי רכב, שהעמידו סוכנות יפה ברחוב המסגר, מכרו אופנועים ואביזרים ונתנו שירותי מוסך, והעסק עבד בסך הכל לא רע ושירת את ההארליסטים המושבעים שמצאו במקום בית חם שמאפשר את הקשר עם היצרן. כעת, כשזיכיון הייבוא נמצא בידי אלבר מוטו, נראה שהדברים הולכים להיעשות בגדול, כשהמטרה היא להנגיש את האופנועים של הארלי דיווידסון לא רק להארליסטים המושבעים אלא לאוכלוסייה רחבה הרבה יותר.
אולם התצוגה ומרכז השירות המפוארים נמצאים ברחוב המלאכה 6 בחולון, והם חלק מ'בית הכשרה' השייך גם הוא לקבוצה. במקום הושקעו, על פי אנשי אלבר, לא פחות מ-3 מיליון שקלים, והוא נבנה ועוצב לפי הסטנדרטים המחמירים של היצרן. במקום ניתן למצוא לצד אופנועי התצוגה (28 במספר) גם מחלקת אביזרים וחלפים, וכן מחלקת ביגוד ואביזרי אופנה, כולם של מותג הארלי דיווידסון. בנוסף ישנו מוסך ומרכז שירות משוכלל.
באלבר מוטו מתכוונים, כחלק מפעילויות השירות שלאחר המכירה, לקיים פעילויות מועדון לרוכבי הארלי במסגרת מועדון החברים HOG הכלל עולמי, כשלמועדון זה יוזמנו בעלי הארלי מכל השנים. ההערכות מדברות על כ-800 הארלים הרשומים כיום בישראל. היעד של אלבר הוא למכור כ-70 כלים בשנה הראשונה, ובתוך 3 שנים להתברג כמותג המוביל בשוק אופנועי הפרימיום.
לארץ יגיעו כל משפחות הדגמים של הארלי דיווידסון – 6 משפחות הכוללות 16 אופנועים שונים בלמעלה מ-30 תצורות, כשכל אופנוע ניתן להתאים באופן אישי על ידי אינסוף התוספות והשיפורים שיש בקטלוג היצרן המקורי המונה כ-800 עמודים ומתעדכן בכל שנה.
הבשורה הגדולה היא דגם ה-STREET 750, שמחירו נקבע על 59,900 ש"ח בלבד, וזאת על ידי עזרה מהיצרן לצורך עידוד החדרת המותג לישראל. גרסת ה-STREET 500 לא מגיע נכון לעכשיו לשוק האירופאי, וחבל שכן היא עשויה להתאים לדרגת הרישוי A1 עד 35 קילוואט (47 כ"ס).
משפחת הספורטסטר – כרטיסי הכניסה לעולם של הארלי בנפחים 883 ו-1200 סמ"ק, תימכר החל מ-69,000 ש"ח ל-883 הבסיסי.
משפחת ה-DYNA תימכר החל מ-116,900 ש"ח לגרסה הבסיסית. משפחת ה-SOFTAIL תימכר החל מ-157,000 ש"ח. משפחת ה-TOURING החל מ-188,461 ש"ח, וה-CVO היוקרתי יימכר החל מ-246,700 ש"ח. גם ה-VROD הגיע ארצה, והוא יימכר החל מ-145,153 ש"ח.
משה רוקח, מנהל אלבר מוטו אמר היום: "אנו מביאים בשורה אמיתית לחובבי הארלי דיווידסון בישראל ולקהל רב נוסף אשר רצה לרכוש אחד מהכלים אך לא הצליח בגלל הפסקת הייבוא הסדיר. אנו נמכור את האופנועים במחירים אטרקטיביים ביחס למתחרים בישראל כך שיוכלו להתאים למגוון רחב של לקוחות, כולל צעירים ונשים. כחברה בעלת איתנות פיננסית והיכרות מעמיקה עם שוק הרכב הישראלי, יש לנו את היכולת להשאיר את המותג בישראל לשנים ארוכות ולהתחיל להנגיש אותו ללקוחות שבעבר לא חשבו שיוכלו להחזיק אופנוע של הארלי דייוידסון".
למותג המפואר הארלי דיווידסון ולרוח המיוחדת שהוא מביא איתו בהחלט יש מקום גם בסצנת האופנועים הישראלית, כך שנשאר רק לאחל הצלחה. מבחני דרכים לא שגרתיים נפרסם כאן בפול גז כבר בעתיד הקרוב.