דף הבית / מכונות / מבחני דרכים / השקה מקומית: ה'ניאו ספורט קפה' של הונדה
Honda-CB-R-Launch-019

השקה מקומית: ה'ניאו ספורט קפה' של הונדה

הונדה השיקה בישראל את שלושת דגמי הנייקד-ספורט החדשים - CB125R, CB300R ו-CB1000R; רוח חדשה מנשבת בכנף האדומה

צילום: רונן טופלברג

אחרי החשיפה הראשונית בתערוכת EICMA במילאנו בחורף האחרון, כעת הם מגיעים לישראל. הונדה משיקה בארץ את סדרת ה'ניאו ספורט קפה' – סדרת אופנועי נייקד-מודרני ב-3 נפחים, כששלושת הכלים מציעים עיצוב רטרו-מודרני יפהפה, טכנולוגיה מתקדמת, ביצועים ברמה גבוהה וכן פונקציונליות וידידותיות – כל דגם בנפח ובסגמנט שאליו הוא פונה.

סדרת ה'ניאו ספורט קפה' החדשה של הונדה - 125, 300 ו-1,000 סמ"ק
סדרת ה'ניאו ספורט קפה' החדשה של הונדה – 125, 300 ו-1,000 סמ"ק

האח הקטן – CB125R

את ה-CB125R – האח הקטן במשפחת ה-CB-R החדשה – כבר בחנו בחודש שעבר, ומבחן דרכים שלו תוכלו לקרוא כאן.

נספר שה-CB125R מיועד לשמש כאופנוע עירוני לבעלי רישיון נהיגה A2 – עד 125 סמ"ק ו-15 כ"ס. הוא מפיק 13.3 כ"ס, הוא קטן, קל, זמיש וידידותי לרכיבה, והוא מציע – לראשונה באופנועי 125 סמ"ק – יחידת מדידת אינרציה IMU, אשר מודדת את התאוצות ב-3 צירים שונים ומאפשרת למערכת ה-ABS להצמיד את הגלגל האחורי לקרקע בעת בלימה חזקה ולמנוע את התרוממותו.

מחירו של ה-CB125R עומד על 24,900 ש"ח.

הונדה CB125R
הונדה CB125R

CB300R – ל-A1

ה-CB300R עשוי להיות להיט המכירות של הונדה בסגמנט החשוב של אופנועי A1. נכון, להונדה יש את משפחת ה-CB500 הסופר-פופולרית (ה-CB500X למשל, הוא האופנוע הנמכר בישראל ב-2017), אולם ה-CB300R עם עיצובו המיוחד עשוי לפנות לקהלי יעד נוספים, מה גם שהוא זול יותר מאותה סדרת 400 סמ"ק.

הפלטפורמה המכאנית זהה כמעט לחלוטין לזו של ה-125 סמ"ק, למעט שינויים כמו כיוון עומס קפיץ בבולם האחורי. המנוע – סינגל בנפח 286 סמ"ק שהגיע במקור מה-CBR300R – מפיק 31.5 כ"ס, ומרכיבה קצרה גילינו שהוא חי ונושם משמעותית טוב יותר מה-125. הוא גם מציע תצרוכת דלק טובה, שעל-פי הונדה עומדת על כ-30 ק"מ לליטר.

כמו ב-125, גם כאן יש מערכת הזרקת דלק מתקדמת הקשורה בתקשורת CAN-Bus למחשב ה-ABS וליחידת ה-IMU, כמו גם למחשב לוח השעונים, שכאן הוא מסוג LCD, ויש גם פנסי LED היקפיים.

המשקל עומד על 143 ק"ג כולל נוזלים, וגובה המושב 799 מ"מ נוחים. ושוב, כמו ב-125 סמ"ק, גם ב-300 זווית צידוד הכידון גדולה במיוחד.

מחירו של ה-CB300R נקבע על 34,900 ש"ח.

הונדה CB300R
הונדה CB300R

CB1000R – הנייקד הגדול

כשה-CB1000R – האח הגדול במשפחת ה-CB-R – הוצג בתערוכת מילאנו, הוא גרם לבאזז גדול סביבו. בכל זאת, עם עיצוב רטרו-מודרני יפהפה ואפילו עתידני מהחברה היפנית הידועה בשמרנותה, עם כל מאפייני האיכות וההתנהגות של הונדה ובשילוב מנוע 1,000 סמ"ק שמגיע מהפיירבלייד החדש, כבר הבנו בדיוק על מה אנחנו הולכים לרכוב.

ואכן, ה-CB1000R הוא בדיוק מה שחשבנו. המנוע קוצץ בהספק ל-145 כ"ס (לעומת 189 כ"ס בגרסת המקור), הוא שופע מומנט, והוא חלק ונעים לשימוש. הונדה, נו. מערכת המתלים של שוואה, כולל מזלג ה-SFF-BP (בוכנה גדולה ופעולות שיכוך כיווץ והחזרה נפרדות בין 2 הרגליים) האיכותי מלפנים, עושה מושלם מצוין – שילוב טוב של קשיחות וספורטיביות מחד, יחד עם נוחות רכיבה גבוהה למדי, וגם מערכת הבלמים מצוינת. במבט ראשון – איכות הגימור הרבה יותר מטובה.

המצערות כמובן חשמליות, יש 4 מצבי רכיבה (ספורט, סטנדרט, גשם, ומצב 'משתמש' שבו ניתן לכוון פרמטרים לפי העדפה אישית), יש מערכת ABS ומערכת בקרת אחיזה, ויש פנסי LED היקפיים. למי שרוצה יותר יש גם את גרסת ה-CB1000R פלוס, המציעה קוויקשיפטר, ידיות מחוממות, משקף קטן לפנס ה-LED הקדמי וקיט מושב יחיד.

מחירו של ה-CB1000R נקבע על 99,900 ש"ח, ושל גרסת הפלוס 109,900 ש"ח.

הונדה CB1000R בפוזה אופיינית
הונדה CB1000R בפוזה אופיינית

מבחני דרכים – בקרוב מאוד.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

3 תגובות

  1. Avatar

    דווקה נתקלתי במקורות מידע שטוענים שהמנוע של הסיבי הגדול דווקה הוא אותו מנוע ישן שגם כמובן מבוסס על הפיירבלייד… הקודם. זאת בגלל שבמקור יחס המהלך לקדח גדול יותר מהמנוע של הפיירבלייד החדש וכבר כך או כך לא נדרש מנייקד לעלות לסלדים והספקים של סופרבייק… הם נשארו עם המנוע הישן וחיזקו אותו בנקודות הרצויות בכדי להעלות את ההספק מה-125 סוסים של הדגם הקודם.

  2. Avatar

    דחילאק מה יש כבר לעשות עם מנוע 300 סמק?!?! פחות מ 500 סמק אין על מה לדבר בכלל. עדיף שיהיה ב650 או 750 זה בכלל קלאסה!

  3. Avatar

    יש טעות במידע על המנוע…. המנוע הוא מהבלייד הקודם…

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן