דף הבית / חדשות / השקה מקומית: משפחת האדוונצ'ר החדשה של ק.ט.מ
KTM-Adventute-launch-021

השקה מקומית: משפחת האדוונצ'ר החדשה של ק.ט.מ

ק.ט.מ עושה סדר במשפחת האדוונצ'רים ומשיקה 5 אופנועים חדשים עם ייעוד שונה; רכבנו על החמישה בהשקה המקומית

צילום: רונן טופלברג, גלעד קוולרצ'יק

לפני מספר חודשים, כשק.ט.מ הציגה בתערוכת קלן את הדגמים המעודכנים שלה לשנה הקרובה, סיפרנו לכם  שמשפחת האדוונצ'רים של ק.ט.מ עברה מספר שינויים היוצרים הפרדה ברורה יותר בין הדגמים השונים, וכעת ישנם שני תתי-משפחות: סדרת דגמי ה-1090 וסדרת דגמי ה-1290, כשלכל סדרה יש גרסת שטח וגרסאות כביש.

מאחורי המהלך של החברה האוסטרית עומד הרבה יותר מאשר רצון 'לעשות סדר' על המדף; בק.ט.מ החליטו שהגיע הזמן להרים את הראש ולהסתכל למתחרים בעיניים, ואת זה הם עושים עם משפחת הדגמים המחודשת. השינוי הזה, כך מקווה החברה, יעלה אותה לליגה של הגדולים כשזה מגיע לסגמנט האדוונצ'רים הגדולים, שקהל היעד העיקרי שלו הוא השוק האירופאי.

הכלים החדשים הושקו לעיתונות בשבוע שעבר על ידי ד.ל.ב מוטורספורט ביומיים של רכיבה שבהם התחלקו העיתונאים לקבוצות והתנסו ברכיבה על כל אחד מן הדגמים. בכדי להדגיש את גודל החשיבות של המאורע, הן עבור היצרן והן עבור היבואן בישראל, צריך להבין שמדובר במהלך שכמוהו לא רואים בארץ בכל יום; השקות 'רטובות' הן לא דבר שבשגרה במחוזותינו, ובוודאי שלא כשמדובר על מספר דגמים שונים ולא מן הזולים שבנמצא, בו זמנית.

רכבנו על האופנועים החדשים בהשקה כדי לנסות ולהבין אילו דגמים נשארו, אילו דגמים עזבו, ומהם ההבדלים בין כולם.

KTM-Adventute-launch-010

אדוונצ'ר 1090

בק.ט.מ לקחו את דגם ה-1050 הקודם שהפיק 95 כ"ס 'בלבד' (על מנת לאפשר גרסה מוגבלת לרישיון A1), שדרגו לו את המנוע כדי שיפיק מעתה 125 כ"ס, ועל בסיסו יצרו 2 דגמים: האחד לכביש שנקרא אדוונצ'ר 1090, כדי ליצור זיקה ברורה וחזקה יותר לדגמי ק.ט.מ בכלל ולמשפחת האדוונצ'ר בפרט, והשני הוא דגם ה-R, המהווה גרסת שטח קרבית יותר, אך פחות לוחמנית וחזקה מה-1190R שירד מפס הייצור עם בואם של הדגמים החדשים.

גרסת הכביש היא כרטיס הכניסה לעולם האדוונצ'ר של ק.ט.מ; היא מגיעה מגן רוח המתכוונן לגובה ועם חישוקים יצוקים ("17 מאחור ו-"19 מלפנים) עליהם מולבשים צמיגי כביש, והיא פונה למי שרוכב יותר בכביש והשטח קורץ לו פה ושם. גובה המושב פה הוא הנמוך מבין כל החמישה ועומד על 850 מ"מ. להבדיל מהדגם הקודם, שהגיע גם בגרסה מוגבלת לרשיון A1, השנה הדגם הזה מגיע רק בגרסה הרגילה המיועדת לבעלי רשיון A.

גרסת השטח נשענת על בסיס דגם הכביש עם מספר התאמות ושינויים שהופכים אותה למכונה המותאמת יותר לשטח; ביניהם מרווח גחון שגדל מ-220 ל-250 מ"מ, מהלך מתלים ארוך יותר, חישוקי שפיצים גדולים יותר ("18 מאחור ו-"21 מלפנים) עם צמיגי דו"ש, משקף קצר, מגני ידיים ומנוע, ומערכת ה-ABS מקבלת מצב נוסף – OFFROAD, הפועל על הגלגל הקדמי בלבד (אחורי מנותק). כמו כן ניתן לכוון בה את שיכוך הכיווץ וההחזרה בבולם הקדמי, מה שלא ניתן לעשות בדגם הרגיל.

ק.ט.מ אדוונצ'ר 1090R
ק.ט.מ אדוונצ'ר 1090R

סופר אדוונצ'ר 1290

אל הדגם הקיים של הסופר אדוונצ'ר 1290, שכאמור כעת מקבל את האות T בשם שלו, נוספו כעת שני דגמים נוספים שלמעשה מחליפים את דגמי ה-1190 הקודמים לכאלו שעושים שימוש במנוע ה-1,301 סמ"ק של החברה המצוי בשימוש במספר דגמים של ק.ט.מ. לשנת 2017 מקבל דגם ה-T כסטנדרט שתי מערכות אלקטרוניות שבעבר היו אופציונאליות עבורו: מערכת בקרת החלקה ומערכת בקרת עמידה בעלייה – למניעת הדרדרות לאחור בעת זינוק בעלייה. הוא המאובזר ביותר מבין השלושה ומגיע עם חישוקי שפיצים ומיכל דלק בנפח 30 ל', לעומת 23 ל' בשניים האחרים.

גרסת הכביש החדשה המסומנת באות S פונה כצפוי למי שאופי השימוש שלו הוא מוטה כביש, והיא מהווה שדרוג משמעותי לעומת דגם ה-1090, כשהיא מציעה בולמים סמי-אקטיביים עם מהלך מתלה ארוך יותר, מושב רוכב מתכוון לגובה (860 / 875 מ"מ) וצמיגים רחבים יותר ברוחב 120 מלפנים ו-170 מאחור, לעומת 110 מלפנים ו-150 מאחור באח הקטן. כל אלו באים לידי ביטוי בתהנהגות כביש דינמית משופרת וטובה משמעותית, גם ביחס לדגם ה-T המעט כבד יותר. כמה טובה? מספיק בשביל שהעדפנו לחזור אליה כמעט בכל הזדמנות שהתאפשר לנו.

לסופר אדוונצ'רים החדשים עיצוב חדש ברוח הדגמים החדשים של ק.ט.מ עם הפנס הקדמי בעל המראה ה'חרגולי', שמתאים בדיוק לאופנועים האלו. הם קיבלו מסכי TFT צבעוניים ענקיים בגודל "6.5 המאפשרים קבלת שפע של מידע בצורה ברורה ומיידית, רגלית אמצע, שלט התנעה KEYLESS, בקרת שיוט וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.

כמו כן ישנה חבילתTravel Pack  אופציונלית הכוללת קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מערכת בקרת החלקה, בקרת זינוק בעלייה, מושבים וידיות מחוממים, ואפשרות התממשקות לטלפון הסלולרי באמצעות חיבור בלוטות'

גרסת ה-R לשטח דומה למדי לאחותה הקטנה עם מנוע ה-1090, כשהשוני העיקרי בה הוא כמובן המנוע בראש ובראשונה, וכאמור גם בעיצוב ובמערכות האלקטרוניות כפי שהזכרנו. למרות זאת, כשרכבנו עליה התחושה, הסובייקטיבית לחלוטין, הייתה שהיא מכונה קלה וחלקה יותר לרכיבה בשטח, על אף שהיא שוקלת כ-10 ק"ג יותר ביחס לדגם ה-1090.

ק.ט.מ סופר אדוונצ'ר 1290S
ק.ט.מ סופר אדוונצ'ר 1290S

מחירים בישראל

  • אדוונצ'ר 1090 – מחיר 103,900 ש"ח
  • אדוונצ'ר 1090R – מחיר 109,900 ש"ח
  • סופר אדוונצ'ר 1290S – מחיר 128,900 ש"ח
  • סופר אדוונצ'ר 1290R – מחיר 147,900 ש"ח
  • סופר אדוונצ'ר 1290T – מחיר 147,638 ש"ח

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

1T9A8430

בשבת: הסבב השני באליפות ישראל במוטוקרוס

הסבב השני באליפות ישראל במוטוקרוס יתקיים בשבת הקרובה בווינגייט ויכלול 8 קטגוריות; כניסה לקהל - 15 ש"ח לילד, 30 ש"ח למבוגר

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO