כתב: Takis Maniatis, bikeit.gr; תרגום: אסי ארנסון.
טריומף השיקה במרוקו את גרסת 2020 החדשה של אופנוע האדוונצ'ר הבינוני שלהם, הטייגר, שהשנה קיבל מנוע 900 סמ"ק חדש ושיפורים רבים ועדכניים. כבר רכבנו על הגרסה עם אוריינטציית הכביש – הטייגר 900GT PRO – ממנה התרשמנו לחיוב, ועכשיו מגיע תורה של גרסת השטח עם חישוקי השפיצים וגלגל 21″ מלפנים – הראלי.
כביש
גרסת הראלי פרו גבוהה, בטח לעומת דגמי ה-GT. בולמי המרזוקי של דגמי הכביש הוחלפו פה לבולמי שוואה (חדש ל-2020, אחרי בולמי ה-WP שהיו לדגמי ה-800). מהלך המתלה מלפנים הוא 240 מ"מ לעומת 180 מ"מ בדגם הכביש, ו-230 מ"מ מאחור לעומת 170 מ"מ. לעומת דגמי הפרו של משפחת ה-GT, הבולמים כאן אינם אלקטרוניים, אלא מתכוונים בצורה מכנית. תנוחת הרכיבה הגבוהה והמרווחת יותר בדגם הזה משרתת בדיוק את רוח האדוונצ'ר של האופנועים האלה. המתלים בהחלט עושים את העבודה ביום הראשון על הכבישים הלא מושלמים של במרוקו. יום זה הוקדש רק לרכיבת כביש, ולדעתנו האופנוע התנהג יותר טוב מאחיו הכבישי בזכות המתלים השונים. באופן מוזר, בטריומף הרכיבו צמיגי כביש התואמים לסקרמבלר 1200XC. דבר נוסף שלא הצלחנו להבין הוא ההבדל במשקל לעומת דגם ה-GT PRO. לראלי יש 3 ק"ג נוספים לחובתו (201 ק"ג יבש לעומת 198 ק"ג), ובאמת שלא הצלחנו לשים אצבע על מהות ההבדל.
המנוע ממשיך את קו המצוינות שגילינו בדגמי ה-GT. הקוויקשיפטר כאן מתנהג ללא רבב, בשונה להתנסות הבעייתית שהייתה בדגם הכביש. נוח מאוד לכוון את המשקף הקדמי ביד אחת, והוא גם מספק הגנה מעולה נגד הרוח. בסיכום היום הראשון העדפנו את הגרסה הזאת לכביש.
שטח
היום השני הוקדש לרכיבת שטח. לשם כך בטריומף הלבישו צמיגי פירלי סקורפיון ראלי, שמותאמים לרכיבת שטח, והסירו את הגומיות מרגליות הרוכב. נקודה לציון היא שלדת הזנב מאלומיניום הניתנת לפירוק בגרסת ה-900, בניגוד לשלדת הפלדה המרותכת של הדגם הקודם. יתרון למתרסקים. בטריומף היו רציניים לגבי השטח, וכבר בהתחלה הכניסו אותנו לחוף הים, כשההנחיה היחידה הייתה לשמור 10 מטרים מרחק מקו המים. הגלים החזקים כבר הצליחו לקחת איתם אופנוע של אחד עיתונאי… בכל אופן, המנוע מספק את הסחורה בחול העמוק, וכל עוד שומרים על המומנטום הטייגר מוציא אותנו בכבוד מהחול. המומנט המוגבר לעומת דגם ה-800 הקודם בהחלט מורגש.
לאחר קטע החוף אנחנו עוברים לשבילי עפר זרועי אבנים, בקטע ארוך שמספק לנו שינויי גובה נחמדים. המנוע עובד נהדר בסל"ד הנמוך, השליטה במצערת פרוגרסיבית וקלה, והמתלים מגהצים את השטח. למרות שיש מצב שטח במערכת ניהול המנוע, שמנתק את ה-ABS מהגלגל האחורי, אני בוחר לנתק את ה-ABS לגמרי.
חזרה לכביש
למחרת בבוקר אנחנו אמורים לחזור למרקש – סיפור של 250 ק"מ. שעת היציאה נקבעה ל-06:30, כשעדיין חשוך וקר. לדגם יש ידיות ומושב מחומם שמטפלים בקור. במהלך הימים שנעו בין כביש לשטח לכביש, הטייגר ראלי פרו עבד נהדר, כולל כל המערכות האלקטרוניות ומערכת הניווט, שקצת הקשתה בדגם הכביש וכאן תפקדה כראוי וניווטה אותנו בבטחה בשבילי העפר.
בטריומף מציעים מעל 65 אביזרים אופציונליים לבחירת הלקוח, וניתן אף לקבלו מותאם לרישיון A1. הדגם בהחלט מאיר על קטגוריית האדוונצ'ר הבינוני, ולדעתנו הוא אחד האופנועים הטוענים לכתר בקטגוריה. תחילת שיווק אופנועי טריומף בישראל אמורה להתחיל במחצית השנייה של שנת 2020, וגם הדגם המוצלח הזה יגיע ארצה. נעדכן במועדים ובמחירים ברגע שנדע.
כתבת ההשקה נכתבה לפול גז על-ידי טאקיס מניאטיס, עורך המגזין היווני bikeit.gr, במסגרת שת"פ תוכן בין שני המגזינים להעשרת הקוראים בתוכן מקצועי, מקורי וייחודי.
מפרט טכני
מנוע | |
---|---|
תצורה | 3 צילינדרים בשורה, 888 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, DOHC, קירור נוזל |
הזנת דלק | הזרקת דלק אלקטרונית עם מצערות חשמליות - 6 מצבי רכיבה |
הספק | 95.2 כ"ס (70 קילוואט) ב-8,750 סל"ד |
מומנט | 8.87 קג"מ (87Nm) ב-7,250 סל"ד |
קוטר קדח, מהלך בוכנה | 78.0, 61.9 מ"מ |
יחס דחיסה | 11.27:1 |
הילוכים | 6 |
שלדה ומכלולים | |
תצורה | מסבך משולשי פלדה עם שלדת זנב פריקה |
מתלה קדמי | מזלג הפוך של שוואה בקוטר 45 מ"מ עם כיווני עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה, מהלך 240 מ"מ |
מתלה אחורי | זרוע אלומיניום עם בולם יחיד של שוואה, כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך 230 מ"מ |
בלמים | קדמי: צמד דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים רדיאליים מונובלוק 4 בוכנות ברמבו Stylema, משאבה רדיאלית ברמבו אחורי: דיסק בקוטר 255 מ"מ, קליפר צף של ברמבו בקוטר 255 מ"מ, בוכנה בודדת מערכת ABS להטיה |
צמיגים | קדמי: 90/90-21; אחורי: 150/70R17 |
ממדים | |
אורך כולל | |
בסיס גלגלים | 1,551 מ"מ |
גובה מושב | 870-850 מ"מ |
זווית היגוי | 24.4 מעלות |
מפסע | 145.8 מ"מ |
מיכל דלק | 20 ל' |
משקל יבש | 201 ק"ג |
מחיר | טרם פורסם |