דף הבית / חדשות / השראה: רוכב משותק סיים את ראלי אפריקה-אקו
Nicola-Dutto-Africa-Eco-011

השראה: רוכב משותק סיים את ראלי אפריקה-אקו

רוכב פראפלג בן 50 אשר מסיים בהצלחה ראלי מפרך של 6,500 ק"מ - ראוי לכל התרועות שלנו

ניקולה דוטו (Nicola Dutto) איבד את היכולת להשתמש ברגליו לפני כ-10 שנים. זה לא מונע ממנו להתחרות באחת הזירות הקשות ביותר ולהצליח לסיים בכבוד.

ניקולה דוטי בראלי אפריקה-אקו
ניקולה דוטי בראלי אפריקה-אקו

ב-20 במרץ 2010 איבד ניקולה דוטו את התחושה בפלג גופו התחתון. ניקולה זוכר שהעביר הילוך מרביעי לחמישי באחד הסטייג'ים בבאחה האיטלקי, והזיכרון הבא שלו הוא להתעורר לצד האופנוע. האיטלקי הובהל לניתוח חירום שארך 9 שעות במטרה לנסות ולהציל את חוט השדרה, אך לרוכב הוותיק שאמתחתו 20 שנות רזומה במרוצים היה ברור שלא יוכל לעמוד יותר על רגליו, גם לא לאחר 14 שבועות בשיקום. ניקולה מצא את הכוחות להחזיר את עצמו, עד כמה שניתן, למסלול. חודשים של שיקום ומטרה מאוד ברורה של חזרה למרוצים, עם עידוד ותמיכה מדאג הנרי, שלוש פעמים אלוף מוטוקרוס אמריקאי שאיבד גם הוא את השימוש ברגליו ובעזרת התאמות מיוחדות חזר לרכוב.

ניקולה חזר לרכוב, ובהדרגה הרחיק את הרף והגדיר לעצמו רשימת מרוצי ראלי ארוכים שיובילו אותו למטרת העל: הדקאר. ניקולה נעזר ברוכבי צללים – שני רוכבים אשר רשומים במסגרת המרוץ הרשמית, אך נמצאים שם אך ורק כדי לעזור לו. הרוכב המוביל קובע את הקצב והציר הנוח ביותר, והרוכב השני נמצא על-מנת לעזור, להרים ולתפעל תקלות.

יש גם רגעים כאלה
יש גם רגעים כאלה

האופנוע, ק.ט.מ 450EXC-F, מותאם למצבו הגופני. הרגליים מוחזקות ומוגנות בעזרת מסגרת צידית, יש מושב מותאם לישיבה ארוכה עם תמיכת גב ורתמה אשר מאבטחת אותו לאופנוע. המתלים מותאמים ומכוונים לרוכב אשר יושב כל הזמן, יש מצמד אוטומטי של Rekluse עם אפשרות להעביר את ההילוכים בעזרת מתגים על הכידון, ואילו הבלם האחורי מופעל בעזרת ידית שמאלית.

בקפיצה קדימה ל-2020, ניקולה התחרה במהדורה האחרונה של ראלי אפריקה אקו. ראלי אפריקה-אקו הוא ממשיך דרכו של ראלי הדקאר המקורי, לפני שעבר מאפריקה לדרום אמריקה. במהדורת 2008 של הדקאר, ערב הזינוק, בוטל הראלי בשל התראות לפיגועים מצד אל-קעידה. בשנה שלאחר מכן עבר הראלי לדרום-אמריקה, ובשנת 2020 ראלי דקאר עבר למדבריות סעודיה. קבוצת רוכבים ונהגים צרפתים שלא היו מוכנים לקבל את העובדה שראלי דקאר לא מתקיים על אדמת אפריקה, הרימו ראלי אלטרנטיבי – אקו-אפריקה – שעובר על תוואי המסלול של הדקאר המקורי – ממרוקו לדקאר בירת סנגל. הראלי קטן משמעותית מראלי דקאר המאורגן והממוסחר, אולם עדיין בינלאומי ומאתגר. כזכור, בשנת 2017 ניצח בראלי, בקטגוריית האופנועים, לא אחר מאשר גב סלע הישראלי, שאז היה בן 18 בלבד. משמעות ה-אקו (ECO) בשם הוא האג'נדה של המארגנים לקדם אנרגיות חלופיות, רכבים ואופנועים היברידיים, מחזור שמנים, נטיעת עצים ועוד.

אבל בסוף - סיים בהצלחה!
אבל בסוף – סיים בהצלחה!

מהדורת 2020 זינקה ממונקו והובילה את המתחרים עד לדקאר, בירת סנגל, במשך 12 ימי תחרות ו-6,500 ק"מ. 95 רוכבים החלו את היום הראשון, 66 סיימו את הראלי ברכיבה לאורך האגם הוורוד. ניקולה סיים במקום ה-47, והפך להיות המשותק הראשון שמסיים את המרוץ המפרך.

סיפור מדהים ומעורר השראה!

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-M1000RR-005

הוסקוורנה: ה-FS450 משתדרג ל-2021

הוסקוורנה מציגים לשנת 2021 גרסה משופרת של מכונת הסופרמוטו המקצועית למסלול - ה-FS450

תגובה אחת

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    מדהים!!! מה שכוח רצון יכול לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO